Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ang Benq, LT1.1 & Jungleflash

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ang Benq, LT1.1 & Jungleflash

Det släpps en ny version av Jungleflash till varje LT-version verkar det som.
    Är detta för att föregående JF inte stöder den nya bin-filen eller är det för att det krävs att man använder JF till LT-filerna? Jag har idag en Benq med ix16 nostelth på en maskin som aldrig varit online sedan den blev reparerad av M$, d.v.s. inte flaggad eller bannad.
    Med andra ord, måste jag använda JF för att läsa ur/flasha min Benq med LT1.1, eller går det lika bra att använda den gamla, med dosflash utlästa orig.bin, patcha LT1.1-filen med hjälp av firmtool och sedan flasha LT-filen tillbaka med dosflash igen?
    Last edited by Game_Freak_se; 2010-03-22, 13:11. Anledning: Forumbugg när man skall starta ny tråd
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Ladda din orig.bin i JF och låt den ladda in target automatiskt..
    spara target.. flasha hur du vill

Comment

ok, tackar
      Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
        Det släpps en ny version av Jungleflash till varje LT-version verkar det som.
        Är detta för att föregående JF inte stöder den nya bin-filen eller är det för att det krävs att man använder JF till LT-filerna? Jag har idag en Benq med ix16 nostelth på en maskin som aldrig varit online sedan den blev reparerad av M$, d.v.s. inte flaggad eller bannad.
        Med andra ord, måste jag använda JF för att läsa ur/flasha min Benq med LT1.1, eller går det lika bra att använda den gamla, med dosflash utlästa orig.bin, patcha LT1.1-filen med hjälp av firmtool och sedan flasha LT-filen tillbaka med dosflash igen?
        Och hur vet du att den inte är flaggad?
        -----------------------------------
        | - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
        Gamertag: donpyr SE
        Steam: donpyr_se

sigpic

Comment

Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
          Har maskinen aldrig varit på Xbox Live sedan den blev lagad av MS så är den ju garanterat inte flaggad.

Comment

"ok"
            | - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
            Gamertag: donpyr SE
            Steam: donpyr_se

sigpic

Comment

Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
              Den har tidigare inte varit flashad, utan varit en 'live-maskin' för originalspel, men helt plötsligt hängde sig maskinen precis när 360-logon kommer fram vid start. M$ reparerade den i januari med ytterligare 6månaders garanti, och efter det har jag flashat den med ix16nostelth, men ej varit online.
              Jag vet ju inte om det sparas nån info i nån krets på maskinen så att de kan kolla den nästa gång man kopplar upp, men risken borde vara obefintlig tycker jag. I dagsläget finns ingen möjlighet att den är bannad/flaggad i alla fall.

Comment

kan man rippa orginala spel med lite-on 74850c

Comment

Original inlägg av konya Visa Inlägg
                  kan man rippa orginala spel med lite-on 74850c
                  japp det kan man, med iXtreme 1.6 -> iXtreme 1.61 som mjukvara på driven, (alternativt iXtreme 1.6 0800) sedan behöver du ha programmet Xbox Backup Creator 2.9 för att utföra själva dumpningen
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    japp det kan man, med iXtreme 1.6 -> iXtreme 1.61 som mjukvara på driven, (alternativt iXtreme 1.6 0800) sedan behöver du ha programmet Xbox Backup Creator 2.9 för att utföra själva dumpningen
                    Kan man använda vilka 360-drivar som helst för att rippa 360 spel? T.ex min gamle skit-hitachi som inte vill läsa kopior men läser original hur bra som helst.

Comment

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
                      Kan man använda vilka 360-drivar som helst för att rippa 360 spel? T.ex min gamle skit-hitachi som inte vill läsa kopior men läser original hur bra som helst.
                      om det finns en 0800 firmware till driven kan du göra det ja, det finns tyvär ingen till Hitachi vad jag vet
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X