Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

rrod 0020 is there anything i can do?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• rrod 0020 is there anything i can do?

boight it back in 06, and been in its original package a couple of months since i moved, packed it up for skate 3 demo, and i could not download since nazi MS only gave it to GOLD members, and after a few minutes i got a RROD! , so i checked around and found a page that showed me how to get the error code, and it was 0020 witch was random io error (or something like that), and i tried to just dismantle it and slap it around with a large trout a bit but nothing seems to work, is there something i can do with it now, or is it a somewhat old paperweight ?

annat änn skicka in till psx för 1000:- ?

och efter jag skrev detta så insåg jag att detta är ett svenskt forum :P men efter som jag redan skrivigt det orkar jag inte skriva det på svenska, men ni förstår säkert!

/B

Det finns ganska mycket du kan göra själv, 0020 är mer eller mindre överhettning... byt x-clamps så bör den gå igång igen, men hur länge den håller sen det är det ingen som riktigt vet, vissa håller i några veckor, andra håller i flera år...

lämnar du den till oss kommer den garanterat hålla i minst 6 månader
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      lämnar du den till oss kommer den garanterat hålla i minst 6 månader
      Hmm... Nu får du sova lite längre igen tycker jag Swizzy vi kan inte garantera att en 360 håller minst 6.mån
      Vi lämnar däremot Garanti 6.månader mot samma fel kod o om maskinen skulle rasa ( Efter en rödringsreparation ) inom denna period åtar vi oss att reparera felet kostnadsfritt igen o igen tills vi bedömer maskinen som hopplös ( Typ efter tredje gången )

Vi kan inte garantera att en 360 maskin skall hålla "Minst 6.månader" dessvärre. Dom är ju grovt felkonstruerade enligt mig.
      Last edited by Pendragon; 2010-04-19, 13:00.
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

hmm, men jag får 3 röda lampor med en gång, xboxen hinner inte ens starta förren dom dyker upp, är det nu överhettning borde det inte iaf ta några sekunder eller så för att den skall överhetta ?

om det nu är överhettning, kan man då kanske fixxa det med ett RROD repair kit ?
        Last edited by Beldin413; 2010-04-19, 15:34.

Comment

NEj överhettningen har fått moderkortet att bli konvext o processorerna har lättat från moderkortet dessvärre.

Rrodkittet kan hjälpa där ja.
          Annars tar vi 1000 kr men vi ser helst att man inte försökt laga den själv då för att det skall gå bättre.
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
            NEj överhettningen har fått moderkortet att bli konvext o processorerna har lättat från moderkortet dessvärre.

Rrodkittet kan hjälpa där ja.
            Annars tar vi 1000 kr men vi ser helst att man inte försökt laga den själv då för att det skall gå bättre.
            aha, skall leka lite själv, funkar det inte får det bli en ny, den gamla får bli reservdelar eller nått... tips är välkomna!

Comment

Swizzys inlägg på hur man värmer om prollarna eller videoguider på YouTube
              Kör aldrig handdukar runt maskinen för då sabbar mer

Eller skrota o köp ny så tjänar du på det i längden om din gamla 360 inte kan j-tag hackas.
              Du får ju HDMI uttag med nya 360
              / Pendragon

Comment

Original inlägg av Beldin413 Visa Inlägg
                aha, skall leka lite själv, funkar det inte får det bli en ny, den gamla får bli reservdelar eller nått... tips är välkomna!
                www.xbox-experts.com här hittar du väldigt mycket information om vad som felkoderna står för, vissa felkoder står det unkown på, eftersom ingen riktigt kunnat hitta vad felet är på dom... men dom vanligaste felkoderna finns med där, och det står även hur du ska göra för att reparera dom, inte på svenska, och inte heller alltid med material som finns tillgängligt i sverige, men det är lättare att felsöka med hjälp av den här sidan
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X