Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RROD-Fix FAIL...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• RROD-Fix FAIL...

Öppnade en 360 som hade fått RROD, den var JTAG:ad sedan tidigare, och en vän till mig köpte den och en annan och bad mig försöka laga dom.

killen som sålde konsollerna hade ingen koll på vad han höll på med, han sa att båda hade 0020 som felkod, enkel felkod att laga tycker jag. det visade sig att den ena konsollen hade 0020, den andra 0002, konsollen med 0002 har en monster lagning, som jag inte förstår hur i h-vete dom tänkt när dom gjort, kanske någon av er kan förstå er på detta? nedan ser ni bilder jag tagit av hur den ser ut...

såhär ser den ut från ovan:

och här är en bild i lite vinkel, så att ni kan se hur sjukt j*vla hårt dom skruvat åt skruvarna...:

jag tycker att den här lagningen är helt vansinnig!

*edit:*

För er som undrar är 0002 kortslutning, kort sagt... anledningen till att den här konsollen kortslutit är att en av JTAG lödningarna har släppt och nuddat GPU kylaren (obviously not a good thing!!)

0020 är samma som 0102, överhettnings problem som gjort att GPU/CPU börjat släppa från moderkortet...
    Last edited by Swizzy; 2010-04-22, 21:04.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Det där var nog den vansinnigaste lagning jag sett ... Personen i fråga kan verkligen inte vara tekniskt lagd eller ens ha ett hum om hur elektronik fungerar ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Jo men man måste ju våga pröva sig fram om man skall lära sig något :-)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
        Jo men man måste ju våga pröva sig fram om man skall lära sig något :-)
        "Trial by error" ... Det kan bli riktigt dyrt om man är lika bäng som tex. Pendragon
        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

jaha

och vad är felet? min fru skriker alltid "hårdare, hårdare" å nu plötsligt skall man inte gänga för hårt *hum konfunderad*
          Last edited by Henkad; 2010-04-23, 12:04.

Comment

Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
            och vad är felet? min fru skriker alltid "hårdare, hårdare" å nu plötsligt skall man inte gänga för hårt *hum konfunderad*
            Pröva med lite gängtejp så ska du nog se att det går bra ...

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
              "Trial by error" ... Det kan bli riktigt dyrt om man är lika bäng som tex. Pendragon
              Vad har jag gjort nu då ?
              Hade jag köpt en sån konsol själv hade jag fan jagat killen som sålde den till mig med blåslampa o en dunk bensin om han inte tog tillbaka skrotet o gav mig pengarna tillbaka! ^^

Så där gör man inte....
              O man dämpar inte en 360 med asfaltsmattor som man dämpar bilar med heller *brrr*
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Skojja ju bara men det hoppas jag du förstog ... Asfaltmattor ---> Bitumenpapp ...

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                  Skojja ju bara men det hoppas jag du förstog ... Asfaltmattor ---> Bitumenpapp ...
                  i know

Asfaltsmattor = dämpmaterial som ser ut som a4 ark med tjära på ena sidan "Asfalt" och klister på andra sidan som man fäster på plåt kring hjulhus etc på bilar. Dessa hittade även in i PC datorer men har på senare tid ersats med filt/skumgummi med klister på andra sidan.. Lite som Bodyspray men i a4 ark ja

Idiotiskt o ha i maskiner som kräver kyla.
                  t.om datorer blir kanonvarma av dämpmaterial.
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Kör med Bitumenpapp från Biltema som jag därefter klippt till i lagom form och dom funkar bara perfekt får jag säga ...

Comment

Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
                      jag tror inte att din fru är så tekniskt lagd
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        jag tror inte att din fru är så tekniskt lagd
                        Det är är ju han som får stå för tekniken
                        / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X