Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Missljud från DVD-läsare.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Missljud från DVD-läsare.

Har kommit över en Lite-On box som jag tänkte leka lite med.. Däremot låter läsaren lite konstigt. Den spelar skivor fint men ljuden kommer när du startar den eller ska starta ett spel etc. Någon som känner igen ljudet och vet om det går att åtgärda på ett smidigt sätt? I värsta fall får man läsa ut nyckel och jaga en ny läsare men tänkte jag skulle slippa det på en box som kanske inte är i det bästa skicket från början.

http://rapidshare.com/files/383932136/SAM_0820.MP4.html

det där ljudet är hyffsat normalt int, det brukar oftast ske när man har DVD-Spelaren upp och ner... det är typ hur metall grejen i locket ligger när du drar igång motorn
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      det där ljudet är hyffsat normalt int, det brukar oftast ske när man har DVD-Spelaren upp och ner... det är typ hur metall grejen i locket ligger när du drar igång motorn
      Hmm.. hur fixar man det på ett smidigt sätt? mina tidigare boxar har aldrig varit i närheten av det ljudet och jag vill inte den ska föra sånt oväsen...

Comment

jadu, jag har faktiskt ingen aning... inget jag tänkt på direkt
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

jadu, jag har faktiskt ingen aning... inget jag tänkt på direkt
          skruvat isär den nu.. är det denna du menar?

http://rapidshare.com/files/383967393/SAM_0822.MP4.html

Comment

Precis, just den grejen
            Google is your friend!

Comment

Precis, just den grejen
              det går ju inte att ha den på så många andra sätt och jag antar den ska va sådär löst.. måste ju gå att åtgärda, jävligt störande.. men nu vet jag det är helt normal iaf även om jag aldrig hört det innan.. men har någon tips så posta, tack!

får va glad den inte låter såhär: http://www.youtube.com/watch?v=iNEXDtBr4nQ

Comment

hahahahaha, slamsung i den och ja, du får vara glad att den inte låter sådär, och att den inte svarvar skivor...

jag åtgärdade en sådan liteon tidigare i veckan, som direkt när du satte i en skiva skapade repor i perfekta circlar på skivan, visade sig vara en klisterlapp som använts för att identifiera skivor eller ngt i en butik... såg ut lite som en prislapp men utan pris och istället siffror som såg ut att ha varit för att identifiera skivorna... den hade rullat ihop sig och lagt sig precis i kanten av lasern, där den inte hade ngn effekt på själva lasern eller så, utan enbart skivan när den snurrar

*edit:*

Det värsta med den liteon driven var att det inte lät annorlunda om den, den lät precis som vanligt... då blir man lite: hmm... vafan är det som orsakar detta då? luften?
                Last edited by Swizzy; 2010-05-06, 01:20.
                Google is your friend!

Comment

upptäckte detta nu.. kanske går att åtgärda med lim för någon reservdel blir nog svår

Comment

haha, du får inte vara så hårdhänt int!!
                    Google is your friend!

Comment

haha, du får inte vara så hårdhänt int!!
                      haha, den levererades så.. är de gratis så finns det ofta en hake. saken är att boxen eroderat lite invändigt.. kylfläns, lite moderkort etc.. ska nog plocka isär den totalt, rengöra.. plocka ihop och se om den går igång då.. gör den det så är det nog en ny läsare som ligger i fokus.. kan va värt för att ha en offlinebox att leka med. nu har man något att pilla med.

btw.. vet du hur man får bort den där lilla plastsaken?

Comment

Den som e paj menar du? ingen aning... den sitter ihop på något sätt med övrigt som sitter mitt under etiketten...
                        Google is your friend!

Comment

japp, stämmer.. lösningen fanns på tuben. http://www.youtube.com/watch?v=6qnpIAOwfPI

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                            japp, stämmer.. lösningen fanns på tuben. http://www.youtube.com/watch?v=6qnpIAOwfPI
                            men det där är ju en Hitachi, driven du har är en Liteon... är det samma metod?

en video för Liteon/BenQ: http://www.youtube.com/watch?v=SEqoEs9PCos
                            Last edited by Swizzy; 2010-05-06, 01:44.
                            Google is your friend!

Comment

men det där är ju en Hitachi, driven du har är en Liteon... är det samma metod?

en video för Liteon/BenQ: http://www.youtube.com/watch?v=SEqoEs9PCos
                              danke!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X