Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Litet problem!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Litet problem!!

Tjenare

Jag har ett litet problem har ett xbox 360 som fick RROD men löste detta själv med ett par guider och det fungerade fint, men tillslut så slutade läsaren att läsa skivor kanske lasern som gått eller nått ingen aning.
    Jag hade en spoofad Samsung till en Hitachi GDR3120 som var flashad till 1.51.

Iaf så har jag köpt en ny Hitachi GDR3120 men det är en ntsc (N) dvd läsare men det kan väl inte spela någon roll om man flashar den osv ?
    Sen så undrar jag om jag kan sätta i den nya läsaren i mitt xbox 360, vet att jag måste läsa ur nyckeln ur dvd läsaren men måste jag spoofa över den gamla läsaren till den nya eller går det bara att kopiera nyckeln till den nya läsaren från den gamla ?

Tacksam för snabbt svar

Mvh Andreas

Det spelar ingen roll att DVD läsaren kommer från en NTSC maskin. Men du kan behöva spoofa din DVD beroende på vilken version av drive (46D, 47D, 78D osv...) du har fått tag på och vilken som satt i din Xbox 360 från början.

Eller vänta lite nu är jag kanske både onykter och korkad............det spelar nog fan ingen roll vilken version av Hitachi-LG DVD det är...................fan.............någon som varken är onykter eller korkad får hjälpa dig.

Skål! ..........så fortsätter jag ØHLA istället.

Comment

Det spelar roll vad det är för modell och märke på maskinen, om du från början hade en hitachi 47 och nu har en hitachi 78 måste du ändå spoofa om den nya driven, men som svantesson666 säger så spelar det ingen roll vart spelaren kommer från
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Haha Ja, jag gör ju detsamma så skål på dig med =)

får vänta på svar =)

Comment

eller så uppdatera du bara sidan
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

okej tack kom på nu att den jag har är en spoofad hitachi till en samsung tror jag det var, det står på på läsaren att det är en Hitachi GDR3120 59DJ.

Så du menar att jag ska spoofa läsaren till den andra och sen borde allt fungera men spoofa innebär väl också att man flyttar över nyckeln om jag har rätt för mig?? =)

Comment

Well, spoofning är egentligen att kopierar data tror jag...

men i 360 språk brukar man kalla "spoofa" för att säga åt en DVD läsare att låtsas vara någon annan DVD-Läsare... det vill säga, har du en Samsung från början och sätter i en Hitachi säger Hitachi läsaren att det är en Samsung... om din gamla läsare är spoofad som något, ja då spoofar du den nya som samma sak såklart
              Google is your friend!

Comment

Tjenare ja okej så när jag ska spoofa den så ska jag spoofa den nya som en samsung eftersom den äldre läsaren som jag har är en hitachi 59dj men som är spoofad som en samsung och då ska den nya också vara samma sak om jag förstod rätt? För den som jag har köpt är också en hitachi men den ska fortfarande spoofas som en samsung? Sen ska man flasha om den innan man spoofar den eller det spelar ingen roll?
                Mvh andreas

Comment

Tjenare igen

Vilken ordning ska man göra om man nu ska flasha och sen spoofa om en dvd läsare?

Först ska man ju läsa ur nyckeln ur den läsaren som har dött, men behöver jag flasha om den till orginal för att göra det ?

sen spoofar man först eller ska man flasha om den först?

Mvh andy

Comment

Det beror på vilken läsare den nya är, är den nya en hitachi måste du "återställa" till original mjukvaran innan du kan skriva en hackad spoofad mjukvara till den

övriga läsare läser du bara ur gamla mjukvaran, kopierar nycklarna och spoofar mjukvaran därefter skriver du den bara
                    Google is your friend!

Comment

okej den nya är en hitachi och den gamla med bara att den gamla är spoofad som en samsung.

så det jag ska göra är att återställa min äldre läsare till orginal med den orig.bin sen när det är gjort så ska jag kopiera nyckeln, och sen koppla in den nya läsaren i datorn och ändra nyckeln på den, finns det något smidigt sätt att sätta den i mode b på en icke flashad läsare?

Men när man återställer läsaren så flashar man bara om den som vanligt då eller ?

Mvh Andy

Comment

nej, du dumpar den gamla läsaren

är det så att den nya är flashad sedan tidigare måste du först återställa till orig... därefter skriva den nya förspoofad...
                        Google is your friend!

Comment

Okej tack för all info ska testa det så fort den kommer i brevlådan godnatt och sov så gott alla =)

Comment

Tjenare

Hur ligger det till med hitachi vilken firmware finns ute för wave 5_6? Eller finns det fortfarande enbart 1.51 till hitachi?

Tack
                            Mvh andy

Comment

Original inlägg av andyyy_87 Visa Inlägg
                              Tjenare

Hur ligger det till med hitachi vilken firmware finns ute för wave 5_6? Eller finns det fortfarande enbart 1.51 till hitachi?

Tack
                              Mvh andy
                              www.twitter.com/teamjungle här har du senaste informationen... när det kommer en LT mjukvara till Hitachi kommer det finnas information om det här... än sålänge är iXtreme 1.51 senaste mjukvaran till Hitachi...
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X