Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

min 360 "låser" sig :/

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• min 360 "låser" sig :/

Köpte mig en ny 360Elite (ej moddad) utav en polare för någon månad sen. Den är knappt ett år gammal och han har knappt spelat på den när den var i hans ägo.

Saken är den att bilden låser sig helt efter olika lång tids spelande. Men det kan röra sig om mellan 2-4h spelande. Stänger jag av boxen och sätter på den igen så fungerar det felfritt i minst 2h till. Kan detta vara en varningsklocka för RROD tro eller är det något annat som spökar? Vad tror ni experter?

är det i samma spel eller olika spel? hur ser skivorna ut?

om det är olika spel och skivorna ser bra ut (inte allt för många repor) brukar det generellt vara RROD på g ja...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Har testat två spel. Red Dead Redemption och Final Fantasy XIII. Både orginal och ingen moddad konsol. Tycker bara det är märkligt att det tar flera timmar innan bilden låser sig. Och startar man om den igen efter så fungerar den i några timmar till, ibland låser den sig inte ens.. :S

Comment

Klassiskt
        Får du även fel i bild som små små schackrutor är det grafikminnena som börjar lätta o sen är det bara en tidsfråga innan den felkodar

Mitt o Swizzys tips, släng köp ny *skratt*
        Nej skämt o sido har du garanti kvar så kontakta Microsoft snabbt som ögat, om inte förösk reflowa den när du ruttnar på att den låser sig.
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Aj då! Segt värre! Har inte sett några schackrutor när det låser sig dock. Spelet bara stannar upp i en o samma låst bild hela tiden.. Men men nu kan jag ju spela i några timmar innan den hänger sig så väntar nog till det blir värre innan jag skickar in den till MS

För det borde väl gå på garantin? :S

Comment

nopp, grafikkortsproblem = 1.år
            Blinkar den rött = 3.år

MEn dra en vit lögn "Den blinkar rött efter 2.timmars spelande, sen stänger man av den o slår igång efter 10.min då kan man spela 45 minuter till ungeför sen blinkar den rött igen.."
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Kolla så både boxen och nätdelen står så dom får luft och inte överhettar. Det är VARMT nu. Många missar att nätdelen har fläkt och vill få luft att kyla sig med.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                nopp, grafikkortsproblem = 1.år
                Blinkar den rött = 3.år

MEn dra en vit lögn "Den blinkar rött efter 2.timmars spelande, sen stänger man av den o slår igång efter 10.min då kan man spela 45 minuter till ungeför sen blinkar den rött igen.."
                haha ja får väl göra så helt enkelt. Tack för tipset

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Kolla så både boxen och nätdelen står så dom får luft och inte överhettar. Det är VARMT nu. Många missar att nätdelen har fläkt och vill få luft att kyla sig med.
                Boxen står i ett eget "hål" i bokhyllan med gott om utrymme runt sig. Det borde inte bli för varmt där iaf.. Men ska flytta ut o ställa den på golvet o se om det hjälper

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X