Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RRoD?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• RRoD?

Satt och lirade lite här om veckan och helt random så blir bilden lite halv fucked och sen dör bilden. jag stäger av boxen och inge bild... man hör ljudet dock och så men men...
    Ser ingen RRoD dock, men är detta något som det kommer att utvecklas till eller? någon som vet hur man fixar på något lätt sätt.

/Ninja

i dont belive in the moon, it's just the back of the sun

Original inlägg av ninjasatan Visa Inlägg
    Satt och lirade lite här om veckan och helt random så blir bilden lite halv fucked och sen dör bilden. jag stäger av boxen och inge bild... man hör ljudet dock och så men men...
    Ser ingen RRoD dock, men är detta något som det kommer att utvecklas till eller? någon som vet hur man fixar på något lätt sätt.

/Ninja
    Woops! insåg att detta var lagt på fel ställe. skulle skriva det på Xbox 360 sidan egentligen. någon admin som kan flytta?

Comment

Original inlägg av ninjasatan Visa Inlägg

/Ninja
      det är RROD men konsollen vet inte om det bara... felet brukar bero på någon av följande saker:

1. GPU har tappat kontakten

2. A/V porten har börjat släppa

3. ANA/HANA har tappat kontakten

4. Bild kabeln är trasig

m.m.
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

testade precis med en polares kabel. funka ändå inte...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X