Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 med hdd från chippad box?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox 360 med hdd från chippad box?

Hejsan! Jag köpte mitt Xbox nytt, och har inte chippat de. Då jag ev vill lira live.

Men jag har lånat mina kusiners hdd, för att kunna spela Forza 3 med nurburgring osv.

Deras box var chippat.

Kommer jag få problem om jag går ut på live med denna disken tex? Eller om jag kopplar ur den tex?

Hur sparas tex Forza 3 på live? Om jag inte har hårddisk så jag inte kan installera alla bilar osv.

Ja det ska vara säkert.
    Källa: http://www.xbox.com/en-GB/support/co...an/default.htm
    Läs sista frågan längst ner på sidan.

Har ingen aning om forza 3, antar att du måste ha en hårddisk för att kunna spara bilarna om det är stora filer vi pratar om.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Bilar och annat man hämtar från nätet är OFTAST DRM låsta till konsollen man hämtade hem dessa på, det vill säga dom kommer INTE fungera på en annan maskin...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Bilar och annat man hämtar från nätet är OFTAST DRM låsta till konsollen man hämtade hem dessa på, det vill säga dom kommer INTE fungera på en annan maskin...
        Sant men just i det här fallet är det så att Forza 3 ligger på 2 skivor och skiva 2 är endast till för att man ska få tillgång till fler bilar och några banor till. En skiva räckte helt enkelt inte men om man inte har HDD så kan man spela det iaf.

Comment

Nej, det kommer inte hända något. Du kör med din egen profil och laddar egna saker och inte via deras profiler på hårddisken, du är safe. Däremot finns de de som fipplar med profiler mellan boxar som ev. laddar hackade saves eller modifierade spel som slutar med icke godkänd save, dessa spelare ligger risigare till. Sålänge du kör på din profil så är det lugnt.

*edit*
          Förstod frågan fel. Du kommer inte komma åt DLC om du inte är inloggad på din polares profil tyvärr (i andra fall konsol).
          Last edited by int21; 2010-10-08, 02:46.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X