Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp angående 2.0.12611.0 (November 1, 2010) Dashboard!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av robbaz Visa Inlägg
    Så med andra ord ska man absolut inte ut på xbox live med black ops om man sitter på lt 1.1?
    Det är ingen som kan svara på med säkerhet, man kan gissa men inte ge specifik fakta. det vi vet i dagsläget är att LT 1.1 VAR säkert fram tills nya dashboarden, nu vet vi inte om den är säker längre, förmodligen är den INTE det, men som sagt inget vi kan med säkerhet säga...

Sen vet inte jag huruvida nya call of duty även det har AP25 sektorer på skivan...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Då får consolen stå ett tag.

Comment

Hur är det om man är bannad redan. Hur påverkas jag med en bannad konsol med dashen innan den nya kom alltså 9199? kan jag köra fable 3 å hur blir det i framtiden?

Comment

Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
          Hur är det om man är bannad redan. Hur påverkas jag med en bannad konsol med dashen innan den nya kom alltså 9199? kan jag köra fable 3 å hur blir det i framtiden?
          med 9199 kan du köra Fable III med 12611 kan du inte spela Fable III backup
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Ok bra. Jag fixade fable 3 backup nämligen idag å ville testa. skulle varit tråkigt om det inte gick att lira om man inte hade nya dashen.

Comment

Hur gör ni andra, spelar ni på Live ännu med dom spelen som inte har checken eller kör ni offline?

Comment

Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
                Hur gör ni andra, spelar ni på Live ännu med dom spelen som inte har checken eller kör ni offline?
                Dom flesta kör offline nu, många vill ju spela backups utan problem och det finns vad jag vet ingen officiell lista med spel som har AP25 checkarna... det kan vara andra spel som kommit före Fable III också bara det att just den biten inte använts av maskinerna!
                Google is your friend!

Comment

Går väl mot strömmen jag då. Spelar NHL 11 på Live för fullt.

Återkommer när jag blir bannad.

Comment

Hej. Tänkte bara fråga gäller även detta för chippade X360?
                    Jag har NME 2.0. Är tacksam för svar.

Comment

Original inlägg av Stajlerboy Visa Inlägg
                      Hej. Tänkte bara fråga gäller även detta för chippade X360?
                      Jag har NME 2.0. Är tacksam för svar.
                      NME är samma sak som att ha en uråldrig version av xtreme firmware i dvdläsaren...men troligen har du en gammal hitachi eller samsung och klarar dig ifrån AP25 eftersom de äldsta dvdläsarna inte har de funktioner som AP25 anropar och därmed är undantagna från den kollen. Hur livesäkert det är med NME vet jag inte, se till att kolla spel du kör live med ABGX360 om du tänker prova...
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                        NME är samma sak som att ha en uråldrig version av xtreme firmware i dvdläsaren...men troligen har du en gammal hitachi eller samsung och klarar dig ifrån AP25 eftersom de äldsta dvdläsarna inte har de funktioner som AP25 anropar och därmed är undantagna från den kollen. Hur livesäkert det är med NME vet jag inte, se till att kolla spel du kör live med ABGX360 om du tänker prova...
                        Okej tack för svar. Men jag tror jag har en Benq läsare. Det är en x360 Elite från slutet av 07 tror jag. Hur är det med dom läsarna?
                        Föresten spelar jag aldrig live. Men skulle vara kul att kunna uppdatera dashboarden och spela dom nya spelen. Om det inte fungerar i fortsättningen får man ju annars skaffa sig ett PS3 i stället.
                        Last edited by Stajlerboy; 2010-11-13, 12:57.

Comment

Original inlägg av Stajlerboy Visa Inlägg
                          Okej tack för svar. Men jag tror jag har en Benq läsare. Det är en x360 Elite från slutet av 07 tror jag. Hur är det med dom läsarna?
                          Föresten spelar jag aldrig live. Men skulle vara kul att kunna uppdatera dashboarden och spela dom nya spelen. Om det inte fungerar i fortsättningen får man ju annars skaffa sig ett PS3 i stället.
                          Det är bara samsung och tidiga version av Hitachi som är undantagna från AP2.5/AP25 checkarna... BenQ har alltså checkarna och därför kommer det inte fungera med ditt NME chip, på samma sätt som det blir för alla som kör flashat med random mjukvara som klarar wave 4+...
                          Google is your friend!

Comment

Ok. Trist.

Comment

Hej!

Har uppdaterat till senaste dashboarden, fråga mig inte varför... Men nu är det så att jag får unreadable disc på Call of duty black ops och även många andra spel som kommit det senaste halvåret. Bör jag flasha om boxen? Köpa en ny? Köpa orginalspel? Eller kommer det att lösa sig i framtiden? För jag antar att det är nya dashboarden som har fuckat upp min box?

Mvh svanteK

Comment

Vissa spel som t.ex. Fable III och Assassins Creed Brotherhood innehåller AP2.5 sektorer, nya dashboarden (1241x och högre) kollar dom här sektorerna, stämmer dom inte får du Read error/clean disc errors...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X