Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nuvarande Kinect spel utan AP2.5 skydd?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Checking Game
    ISO: "E:\Filmuppacka\kix360.iso"
    Size: 7838695424 bytes (SplitVid 3rd or 4th wave)
    Files in ISO: 2130, Folders in ISO: 157
    Total bytes used: 2684717615 (36.78%)
    Game appears to have random padding

Checking default.xex
    Original PE Filename: Animals.exe
    Original PE Timestamp: 2010/09/25 14:13:15
    Game Name: Kinectimals
    Achievements: 50 Achievements totaling 1000 Gamerscore
    XEX CRC = F62BD173
    XEX Media ID: 7AD72BF17CBDDCF8D7945CAA-5B7F2BF4

Region Code: 0xFFFFFFFF
    Region Free!

Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2010/09/27 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2010/10/10 21:03:36
    SS Version: 1

Caution: This SS contains a value (angle 359) that will cause older versions
    of iXtreme to return a detectable bad response! Make sure your drive is flashed
    with iXtreme version 1.4 or newer. Alternatively, you may enable the option to
    adjust angle 359 for compatibility with iXtreme < v1.4

SS CRC = 55C5A28F (RawSS = 6AB79E6D)
    SS Media ID: 7AD72BF17CBDDCF8D7945CAA-5B7F2BF4 (matches game)
    SS looks valid

Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2010/09/27 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = C3739B7F
    DMI Media ID: 7AD72BF17CBDDCF8D7945CAA-5B7F2BF4 (matches game)
    DMI looks valid

Checking PFI
    PFI CRC = 0441D6A5
    PFI matches known data (8th - 9th Wave)

Video partition found
    Video CRC = 77B53B72 (V0 = B4791503, V1 = C14810E2)
    Video partition matches known data (9th Wave)

Basic Stealth check passed!

Starting Verification
    Looking for 55C5A28FF62BD173.ini in the online verified database
    There is no verified rip of this Xex/SS combination in the online database
    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Attempting to at least verify the PFI, Video and game data
    Looking for Xex_F62BD173.ini in the online verified database
    There is no verified rip of Xex CRC F62BD173 in the online database
    Failed to find a verified ini file for this Xex
    Verification failed

Comparing L1 Video on L0 to L1 Video on L1...
    SplitVid is valid

Press any key to exit . . .

Satte i Kinectanimals nu och var återigen tvungen att uppdatera min Dashboard... Hoppas verkligen att Nytt Flash kommer snart
    Last edited by jyggemannen; 2010-11-13, 17:58.
    //Jyggemannen

Comment

Jaha experterna, vad tror ni om jag köper ett nytt 360 som är flashat med senaste iextreme, kommer Kinect spelen att fungera då? Om man inte kör den på live heller.

Comment

Original inlägg av jyggemannen Visa Inlägg
        Checking Game
        ISO: "E:\Filmuppacka\kix360.iso"
        Size: 7838695424 bytes (SplitVid 3rd or 4th wave)
        Files in ISO: 2130, Folders in ISO: 157
        Total bytes used: 2684717615 (36.78%)
        Game appears to have random padding

Checking default.xex
        Original PE Filename: Animals.exe
        Original PE Timestamp: 2010/09/25 14:13:15
        Game Name: Kinectimals
        Achievements: 50 Achievements totaling 1000 Gamerscore
        XEX CRC = F62BD173
        XEX Media ID: 7AD72BF17CBDDCF8D7945CAA-5B7F2BF4

Region Code: 0xFFFFFFFF
        Region Free!

Checking SS
        Timestamp of Authoring: 2010/09/27 00:00:00
        Timestamp of Mastering: 2010/10/10 21:03:36
        SS Version: 1

Caution: This SS contains a value (angle 359) that will cause older versions
        of iXtreme to return a detectable bad response! Make sure your drive is flashed
        with iXtreme version 1.4 or newer. Alternatively, you may enable the option to
        adjust angle 359 for compatibility with iXtreme < v1.4

SS CRC = 55C5A28F (RawSS = 6AB79E6D)
        SS Media ID: 7AD72BF17CBDDCF8D7945CAA-5B7F2BF4 (matches game)
        SS looks valid

Checking DMI
        Timestamp of Authoring: 2010/09/27 00:00:00 (matches SS)
        DMI CRC = C3739B7F
        DMI Media ID: 7AD72BF17CBDDCF8D7945CAA-5B7F2BF4 (matches game)
        DMI looks valid

Checking PFI
        PFI CRC = 0441D6A5
        PFI matches known data (8th - 9th Wave)

Video partition found
        Video CRC = 77B53B72 (V0 = B4791503, V1 = C14810E2)
        Video partition matches known data (9th Wave)

Basic Stealth check passed!

Starting Verification
        Looking for 55C5A28FF62BD173.ini in the online verified database
        There is no verified rip of this Xex/SS combination in the online database
        Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
        Attempting to at least verify the PFI, Video and game data
        Looking for Xex_F62BD173.ini in the online verified database
        There is no verified rip of Xex CRC F62BD173 in the online database
        Failed to find a verified ini file for this Xex
        Verification failed

Comparing L1 Video on L0 to L1 Video on L1...
        SplitVid is valid

Press any key to exit . . .

Satte i Kinectanimals nu och var återigen tvungen att uppdatera min Dashboard... Hoppas verkligen att Nytt Flash kommer snart
        Kör in 12611 dashen, Kinect spelen har 12414 och 12416 om jag inte minns fel, kolla på abgx360.net under downloads så ser du

du kan ladda hem 12611 här: http://whipland.no-ip.org/.downloads/$SystemUpdate_12611.zip hur du använder updaten kan du läsa om här: http://swizzy.se/Guider/dashboard_update.php man går tillväga på samma sätt med alla
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av reddie Visa Inlägg
          Jaha experterna, vad tror ni om jag köper ett nytt 360 som är flashat med senaste iextreme, kommer Kinect spelen att fungera då? Om man inte kör den på live heller.
          Svårt att säga, då vi inte testat själva så kan vi inte garantera något, för att kunna spela kinect spelen måste du i vilket fall som helst ha en kinect greja, kan vara det som gör att man inte kan starta spelen ännu? att den inte är inkopplad alltså? eller så är det något som inte stämmer med skivorna som gör att dom inte går igång just därför... only time will tell
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            Svårt att säga, då vi inte testat själva så kan vi inte garantera något, för att kunna spela kinect spelen måste du i vilket fall som helst ha en kinect greja, kan vara det som gör att man inte kan starta spelen ännu? att den inte är inkopplad alltså? eller så är det något som inte stämmer med skivorna som gör att dom inte går igång just därför... only time will tell
            Man behöver inte ha Kinect inkopplad för att installera spelen, de ska dyka upp som vilka andra spel i dashboarden.

Comment

Jag har Kinect sensorn, spelen är brända på verbatim skivor. Det jag missat är att kolla de med abgx, då jag inte trodde man behövde de om man inte ska köra live.

Comment

Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
                Man behöver inte ha Kinect inkopplad för att installera spelen, de ska dyka upp som vilka andra spel i dashboarden.
                Ok, good to know, eftersom jag inte har en kinect själv så har jag ingen aning
                Google is your friend!

Comment

Jag har Kinect sensorn, spelen är brända på verbatim skivor. Det jag missat är att kolla de med abgx, då jag inte trodde man behövde de om man inte ska köra live.
                  Jag har inte verifierat några Kinect spel och alla fungerar för mig med LT 1.2 (Benq), fungerade inte med iXtreme 1.61. Min box är inte bannad, men den är flaggad och jag har inte varit online med den sen lite innan förra årets Banwave.

Dock har jag som jag skrivit innan problem med nyare spel som inte startar, dvs jag får inte ens upp att det sitter någon skiva i läsaren med LT 1.2. Spelen det gäller är James Bond, Black Ops och nya Assassins Creed.

Comment

Dock har jag som jag skrivit innan problem med nyare spel som inte startar, dvs jag får inte ens upp att det sitter någon skiva i läsaren med LT 1.2. Spelen det gäller är James Bond, Black Ops och nya Assassins Creed.
                    Det där problemet har inget med själva spelen i sig att göra, det är antingen dålig bränning, trött laser eller dåliga skivor...
                    Google is your friend!

Comment

Det där problemet har inget med själva spelen i sig att göra, det är antingen dålig bränning, trött laser eller dåliga skivor...
                      Jag har brännt flera Kinect spel efter och de fungerar hur bra som helst, samma gäller för Monopoly Streets. Både James Bond och Black Ops fungerade med iXtreme 1.61, dock gick de inte att installera (dirty disc), men jag kunde spela James Bond, Black Ops hängde sig vid tårgasen på andra banan, Zombie gick att spela utan problem.

Alla spelen är brännda på Verbatim.

Comment

Tror jag har LT 1,1. Vet inte vad jag ska testa med för att försöka få igång Kinect spelen? Köra genom abgx och sen bränna? Eller något annat jag ska testa med?

Comment

Tror jag har LT 1,1. Vet inte vad jag ska testa med för att försöka få igång Kinect spelen? Köra genom abgx och sen bränna? Eller något annat jag ska testa med?
                          Kör igenom dom med ABGX360 och se om det blir någon förändring? isåfall är det bara o bränna på...
                          Google is your friend!

Comment

Jag har brännt flera Kinect spel efter och de fungerar hur bra som helst, samma gäller för Monopoly Streets. Både James Bond och Black Ops fungerade med iXtreme 1.61, dock gick de inte att installera (dirty disc), men jag kunde spela James Bond, Black Ops hängde sig vid tårgasen på andra banan, Zombie gick att spela utan problem.

Alla spelen är brännda på Verbatim.
                            Ok, well det ska som sagt inte ha något med själva spelen att göra, däremot kan det ha blivit en mindre bra bränning (du kanske kör med en skit brännare?) eller så kanske det beror på prorgammet du använt? (IMGBurn är att rekomendera)
                            Google is your friend!

Comment

Ok, well det ska som sagt inte ha något med själva spelen att göra, däremot kan det ha blivit en mindre bra bränning (du kanske kör med en skit brännare?) eller så kanske det beror på prorgammet du använt? (IMGBurn är att rekomendera)
                              Har Pioneer DVR-108 och det ska ju vara en av de bästa, men den börjar ju bli till åren och jag använder IMGBurn.

Comment

hmm ok, hur många skivor har du brännt med den här brännaren ungefär?
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X