Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byta dvd slippa ap25 checks?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Byta dvd slippa ap25 checks?

Har en fråga :

Jag har en gammal xbox som är kasst m-kort på men det sitter en hitachi drive i den xboxen är från bland dom första som kom till sverige när det nu var 2006??

och så har jag en ny xbox med en benq i kan jag sätta i hitachi driven i den nya maskinen och spoofa den? och på så sätt slippa ap25 checks?? för var det inte så att vissa samsung och hitachi inte kunde läsa ap25?

Tack på förhand
    ¤X¤B¤O¤X ¤=¤ ¤3¤6¤0¤

Checkarna skippas av boxen om det från början ska vara en Samsung eller TIDIG version av Hitachi (47 och lägre kan jag verifiera fungerar) det kommer därför inte fungera att köra annan DVD och spoofa tyvär utöver det har den senaste dashboarden flera checkar mot firmwaren som bland annat kan se GENOM spoofning! (vad jag hört)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Checkarna skippas av boxen om det från början ska vara en Samsung eller TIDIG version av Hitachi (47 och lägre kan jag verifiera fungerar) det kommer därför inte fungera att köra annan DVD och spoofa tyvär utöver det har den senaste dashboarden flera checkar mot firmwaren som bland annat kan se GENOM spoofning! (vad jag hört)
      Hur är det med Hitachi v78?

Comment

Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
        Vi vet inte
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
          Förmodligen fungerar det inte på hitachi 78/79, men som hansi säger vet vi inte förrens vi fått chansen att testa
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Hitatchi 47 fungerade Fable 3 på när jag testade en kundmaskin som skulle uppdateras med iXtreme 1.51
            Tilägger att han inte spoofat sin läsare o han körde senaste Dash 12*611 har jag för mig
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Hitatchi 47 fungerade Fable 3 på när jag testade en kundmaskin som skulle uppdateras med iXtreme 1.51
              Tilägger att han inte spoofat sin läsare o han körde senaste Dash 12*611 har jag för mig
              Japp, det har jag också provat
              Google is your friend!

Comment

har en hitachi dvd läsare i min xbox som är tillverkad 2006-02-20, någon som vet vilken typ av hitachi läsare det kan vara? har ett svin gammalt firmware (typ 2,3)
                tänkte mest om jag kan spela spel med AP2.5 såsom AC: brotherhood

edit: hittade lite information om det och de verkar vara nån av hitachi 47dj eller 79. funkar nån av dom med AP2,5? källa
                Last edited by swifter; 2010-11-21, 21:19.

Comment

Original inlägg av swifter Visa Inlägg
                  har en hitachi dvd läsare i min xbox som är tillverkad 2006-02-20, någon som vet vilken typ av hitachi läsare det kan vara? har ett svin gammalt firmware (typ 2,3)
                  tänkte mest om jag kan spela spel med AP2.5 såsom AC: brotherhood

edit: hittade lite information om det och de verkar vara nån av hitachi 47dj eller 79. funkar nån av dom med AP2,5? källa
                  Svårt att avgöra, du kan ha en av ett antal olika hitachi's, men Hitachi 47 fungerar, troligen fungerar det inte på hitachi 79...
                  Google is your friend!

Comment

finns det något sätt och kolla vad man har utan och plocka isär xboxen då jag inte har några verktyg till de :/ är så jävla sugen på och spela de har lust och köpa de till ps3an men då måste jag uppdatera till 3.50 och då slutar ju min skit psjailbreak dongle och fungera

Comment

finns det något sätt och kolla vad man har utan och plocka isär xboxen då jag inte har några verktyg till de :/ är så jävla sugen på och spela de har lust och köpa de till ps3an men då måste jag uppdatera till 3.50 och då slutar ju min skit psjailbreak dongle och fungera
                      Ända sättet och veta utan att öppna är att testa om spelet fungerar med 12xxx dashboard...
                      Google is your friend!

Comment

men kommer inte mina save's bli låsta till xboxen då? tänkte köpa nya slim när den går och flasha

Comment

men kommer inte mina save's bli låsta till xboxen då? tänkte köpa nya slim när den går och flasha
                          Rykten säger att man blir offline bannad, det vill säga att den låser dina profiler om du failar checken, men det är som sagt bara rykten... inget jag kan verifiera eller säga att det inte är sant...
                          Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X