Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Need for Speed Hot Pursuit

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Need for Speed Hot Pursuit

Hej!

När jag ska spela Need for Speed Hot Pursuit för första gången, vill detta spel installera en "update".

Kommer denna "update" att påverka mina äldre spel som jag redan har utbrända?

(Dum fråga enligt många här kanske, men jag vet inte, och hittar inget om detta spelet.)

Jag menar inte online, utan överlag, om den "uppdaterar", förändrar hårdvaran..

Comment

Nej!

Så som jag har förstått det med nya spel och uppdateringar på firmware så uppdaterar den bara "Dashboarden" om du inte redan har spelat prototype på din burk! ;D

Comment

Kanon!

Det enda jag oroat mig för e att den skulle uppdatera ngt som gör att mina andra spel skulle bli obrukbara : )
        För det e bara när jag startar spelet som den säger theres an update, reboot to apply.. Eller ngt liknande..

Comment

Original inlägg av phreakii Visa Inlägg
          Hej!

När jag ska spela Need for Speed Hot Pursuit för första gången, vill detta spel installera en "update".

Kommer denna "update" att påverka mina äldre spel som jag redan har utbrända?

(Dum fråga enligt många här kanske, men jag vet inte, och hittar inget om detta spelet.)
          Efter 2.0.12xxx.0 börjar AP2.5/AP25 checkarna gälla, det resulterar i att man inte längre kan spela spel med dom sektorerna. t.ex. Fable III och Assassins Creed Brotherhood
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            Efter 2.0.12xxx.0 börjar AP2.5/AP25 checkarna gälla, det resulterar i att man inte längre kan spela spel med dom sektorerna. t.ex. Fable III och Assassins Creed Brotherhood
            Tack för hjälpen, men..

..kan en sådan mjukvaru-update som ligger med på skivan som NFS Hot Pursuit, vill installera innan man ska spela, verkligen göra andra spel obrukbara som du skriver?

Jag har inte en aning om var "Efter 2.0.12xxx.0 börjar AP2.5/AP25" e tex..

Imponerande sida och tid du gjort

Comment

Original inlägg av phreakii Visa Inlägg
              Tack för hjälpen, men..

..kan en sådan mjukvaru-update som ligger med på skivan som NFS Hot Pursuit, vill installera innan man ska spela, verkligen göra andra spel obrukbara som du skriver?

Jag har inte en aning om var "Efter 2.0.12xxx.0 börjar AP2.5/AP25" e tex..

Imponerande sida och tid du gjort

Ja, i detta fall kan det bli problem. Alla nya spel har med den "dashboardversion" som behövs för att spelet skall fungera, eller bara helt enkelt den senaste som fanns när spelet började tillverkas. Och den senaste dashboardversionen har nya antipirat (AP) kontroller. Uppdaterar man då så att man får dashboard version 2.0.12xxx.0 så kommer vissa nya spel sluta fungera, eftersom en flashad xbox360 dvdläsare inte kan hantera dessa kontroller korrekt. Undantaget är om man har dvdläsare av märke Samsung eller i vissa fall Hitachi (de äldsta versionerna) då dashborden vet att dessa dvdläsare inte heller med originalfirmware kan utföra dessa kontroller.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

men när LT+ e här tror ni alla boxar kommer funka med den eller bara de som inte uppdaterat?

Comment

Original inlägg av weman74 Visa Inlägg
                  men när LT+ e här tror ni alla boxar kommer funka med den eller bara de som inte uppdaterat?
                  Det kommer fungera för alla skulle jag tro
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

updatering med jtagmaskin med xexmenu?

Hej!

Denna tråd fick mig att fundera på om det ställer till det för mig om jag köra samma uppdatering på min jtagmaskin. Kommer den funka efter att nya dashborden har installerats?

Tack på förhand för svar

Comment

Original inlägg av pelle1980 Visa Inlägg
                      Hej!

Denna tråd fick mig att fundera på om det ställer till det för mig om jag köra samma uppdatering på min jtagmaskin. Kommer den funka efter att nya dashborden har installerats?

Tack på förhand för svar
                      http://forum.psxcare.com/support/sho...ot-0.04-(12611) <--- läs här hur du uppdaterar din JTAG
                      Google is your friend!

Comment

Jag laddade ner detta spelet åt en kompis som frågat efter det.
                        Läste i kommentarerna att det inte funkade för alla och förvarnade kompisen på detta.
                        Han tyckte det var värt att testa och jag fixade alltså spelet till honom.

Dagen efter ringer han mig och säger att hans kryss-box är död.
                        Han säger att den ville uppdatera när han slängt i skivan och han "valde nej"
                        Trots det verkar det som att den börjat uppdatera och han har ev stängt av maskinen innan den var klar.
                        Nu vill den inte starta upp utan visar bara 360-loggan.

Finns det nån räddning för denna maskinen?
                        Han var hos en flash-kille och fick in den nya flashen men maskinen startar fortfarande inte och den killen trodde att det var en uppdatering som blivit avbruten som var orsaken.
                        Last edited by malajo; 2010-12-05, 03:49.

Comment

Original inlägg av malajo Visa Inlägg
                          Jag laddade ner detta spelet åt en kompis som frågat efter det.
                          Läste i kommentarerna att det inte funkade för alla och förvarnade kompisen på detta.
                          Han tyckte det var värt att testa och jag fixade alltså spelet till honom.

Dagen efter ringer han mig och säger att hans kryss-box är död.
                          Han säger att den ville uppdatera när han slängt i skivan och han "valde nej"
                          Trots det verkar det som att den börjat uppdatera och han har ev stängt av maskinen innan den var klar.
                          Nu vill den inte starta upp utan visar bara 360-loggan.

Finns det nån räddning för denna maskinen?
                          Han var hos en flash-kille och fick in den nya flashen men maskinen startar fortfarande inte och den killen trodde att det var en uppdatering som blivit avbruten som var orsaken.
                          Jag tror den dog av standard RROD... det brukar bli så att den fryser vid xbox loggan... prova annars att låta hårddisken sitta kvar på maskinen och starta upp maskinen samtidigt som du håller in synkknappen på framsidan av maskinen, prova även att köra utan hårddisken...
                          Google is your friend!

Comment

Det skulle det ev kunna vara men tror inte på det själv

Har aldrig varit problem med spel innan och den visar inte ringen.
                            Jag vet att ringen inte behöver visas men det brukar vara lite problem med grafik och hack innan den lägger av

Comment

Original inlägg av malajo Visa Inlägg
                              Det skulle det ev kunna vara men tror inte på det själv

Har aldrig varit problem med spel innan och den visar inte ringen.
                              Jag vet att ringen inte behöver visas men det brukar vara lite problem med grafik och hack innan den lägger av
                              Inte alltid... men säg åt honom att låta den stå på i ngra timmar och sedan starta om den se om den börjar visa röda ringen då
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X