Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liten fundering kring flashning av mitt 360.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Liten fundering kring flashning av mitt 360.

Hej allihopa. Först vill jag bara be om ursäkt om detta är en dum fråga. Men vet inte särskilt mycket om sånt här.

Jag funderar på att flasha min nya xbox 360 för att kunna spara lite pengar vid spelköp och sånt(när man är en fattig student så har man inte råd att köpa alla nya roliga spel ).

Men jag undrar över en sak, jag hade tänkt fortsätta köpa spelen som jag kommer använda mest online (COD, HALO, BFbfc2 osv) för jag har förstått att man kan "enkelt" bli bannad från live om man blir påkommen med en flashad maskin. Medans singleplayer spelen skulle jag bränna.

Jag undrar om det är möjligt, eller kan microsoft "se" min flashning när jag spelar online med spel jag köpt lagligt i affären?

tack för svar på förhand.

//gurkis

Har för mig att sålänge du har en flashad konsol spelar det ingen roll om du har ett original spel eller inte.. Det MS gör är att dem med sina senaste uppdateringar o.s.v kan känna av att det varit backup spel som spelats i konsolen och med den senaste dashboarden (för att kunna lira nya spel) spelar det ingen roll om du är on/offline du blir bannad ändå..

Rätta mig om jag har fel.

Även om du är student, jag har sj en flashad konsol och nu i efterhand har jag ångrat det.. Jag hade hellre köpt original nu och lirat online utan att tänka på att bli bannad.
    Nästa generations xbox ska jag lätt köpa original iaf :P

P.S är även student som du..

Comment

Aha, det sög ju. Så egentligen så tjänar man bara på att flasha om man enbart kört offline och inte ens är inpluggad till internet?

//gurkis

Comment

Ja alltså låt säga att LT+ kommer ut då kan du ju lira online med dem nya spelen tills MS kmr på ett till sätt att göra det svårare för dom med flashade konsoler.
        Men risken kmr alltid finnas att du kan bli bannad med original spel eller inte, sålänge du är uppkopplad på xbox Live så kmr risken att bli bannad finnas.

Som sagt jag personligen har tröttnat som fan på att spela offline även fastän jag var ganska säker på att jag inte skulle det innan jag köpte 360:n... Och som du säger du är student så antar att det mkt plugg som gäller så du lär väl bara ha tid för max 2 spel om året? Så det blir väl kanske inte allt för dyrt?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X