Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Ixtreme 1.60 samt 2.0.12416.0 - kan ej starta orginal kinect spel längre.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp! Ixtreme 1.60 samt 2.0.12416.0 - kan ej starta orginal kinect spel längre.

Ni hjälpte och flasha min 360 till ixtreme 1.60 för drygt ett år sedan, burken har stått och samlat damm tills kinect kom ut.

Jag började med att installera kinect adventures och spelet updaterade dashboard till 2.0.12416.0 och allt lirade finfint inkl orginal kinect joy!

Dock så provade jag att patcha kinect sport backup till wave 3 som jag har jag gjort tidigare, spelet krävde updatering av systemet vilket jag svarade OK på. Efter ett tag så fick jag fel meddelande att disken är smustig eller repig samt att updateringen har avbrytits. (använder verbatim skivor som har alltid funkat fint med andra backup spel)

Efter detta så kan jag inte spela orignal spelen då även dessa har börjat kräva en updatering, har även provat att köra kinnect tuner men kommer in i menyn utan updateringen.

Boxen har aldrig varit kopplat till live och enligt Xval är obannad!

Hur löser jag detta? Ska jag updatera till senaste dashboarden? kan jag isf spela wave patchade spel så länge dessa inte har ap25?

är tacksam för all hjälp..

tillägg: får även denna felmeddelande när jag försökte updatera från backup kinect sports: Error Code: 3080-0000-3000-0904-8007-0002

Comment

När du patchar skivan till Wave 3 raderar du updaten... därför får du läs problem när den försöker läsa updaten som inte finns där... (eller rättare sagt; du byter ut den)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Finns det nåt sätt å undvika detta?

Comment

Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
          Finns det nåt sätt å undvika detta?
          Uppdatera med 12611 från USB istället och flasha med LT+
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X