Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

iXtreme LT + Ute nu!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• iXtreme LT + Ute nu!

http://www.mediafire.com/?xfvgz762193sed1 <--- här kan ni ladda hem ett "fullpack" det vill säga:

iXtreme LT 1.0 Till Samsung
    iXtreme 1.51 Till Samtliga Hitachi Inkl Original
    iXtreme LT + Till BenQ
    iXtreme LT + Till Liteon Inkl Original
    iXtreme 0800 till Samsung, BenQ och Liteon

Nyheterna med LT+ finner du nedan (copy 'n' paste från NFO)

Official release of C4E's iXtreme LT+
    - Supports Benq and Liteon Drives (74850, 83850V1, 83850V2, 93450)
    - Optimized PFI code to accommodate AP25 SS data
    - Defeats current AP25 protection
    - Protects console from logging AP25 violation
    - Full disc stealth used by default
    - Waveless booting, disc images are assumed to be correct!
    - Split-Vid used as default

If booting an AP25 title without AP25 SS game will not boot but will still be protected from logging AP25 violation on current dash 2.0.12611.0
    If LT+ encounters an unknown AP25 challenge, game will not boot but console will still be protected from logging AP25 violation on current dash 2.0.12611.0

AP25 SS are region specific for region locked games (Current Example NFS: Hot Pursuit is both PAL and NTSC - 2 different AP25 Patches)

If you boot the AP25 titles without LT+ you will probably be flagged for a ban.

You cannot spoof a different model drive as that can now be detected. With this release of LT+ you HAVE to have an original Benq or Liteon.

LT+ for slim 9504 is next followed by LT+ for slim 0225

Thanks go to Team Jungle for their hard work and efforts in the development process.
    Thanks go to Team Xecuter for their generous support and input to this project.

You can download the current batch of AP25 Patches from http://www.team-xecuter.com/forums/s...ad.php?t=58118
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Du var först haha . Äntligen, så här länge har man aldrig väntat på att spela spel .

Comment

Jag vill återigen påpeka att jag misstänker att man kommer få uppdatera ofta framöver

If LT+ encounters an unknown AP25 challenge, game will not boot but console will still be protected from logging AP25 violation on current dash 2.0.12611.0

Har någon koll på hur många olika "AP 25" challenge det finns redan nu? Är det en per spel, eller är det samma för flera spel?
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hej går det att flasha med senaste JungleFlasher.0.1.75.Beta.

alltså nya benq lt+

Och vad skall man ha dessa till behövs det till nya lt +

Patch AP 2.5 FOR Fable III - RF - MARVEL

Mvh

Comment

Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
          Hej går det att flasha med senaste JungleFlasher.0.1.75.Beta.

alltså nya benq lt+

Och vad skall man ha dessa till behövs det till nya lt +

Patch AP 2.5 FOR Fable III - RF - MARVEL

Mvh
          JungleFlasher 0.1.75 Fungerar bra med LT+

Patcharna behövs för att spelet MÅSTE ha AP 2.5... annars startar dom inte...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Ok

Tackar för snabbt svar

Så man måste patcha alla nya spel nu då?

Tja

Comment

Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
              Ok

Tackar för snabbt svar

Så man måste patcha alla nya spel nu då?

Tja
              Spel som normalt har AP2.5 ja...:

Fable III
              Assassins Creed: Brotherhood
              Need For Speed: Hot Pursuit
              Google is your friend!

Comment

Fi fan längtaaar till att spela AC:B
                Funkar äldre spel för er som har LT+ nu?

Comment

Original inlägg av Farhan-87 Visa Inlägg
                  Fi fan längtaaar till att spela AC:B
                  Funkar äldre spel för er som har LT+ nu?
                  Äldre spel ska fungera bra också ja, C4eva och company släpper inte firmwares som inte är testade ordentligt!
                  Google is your friend!

Comment

Väldigt förvånad dock över att dem lyckades släppa en firmware så kort efter att AP2.5 kom på dessa nya spel.

Comment

Original inlägg av Farhan-87 Visa Inlägg
                      Väldigt förvånad dock över att dem lyckades släppa en firmware så kort efter att AP2.5 kom på dessa nya spel.
                      Dom vet vad dom sysslar med!
                      Google is your friend!

Comment

Fråga

Jag har en fråga angående detta. Jag har en 360 med ''spoofed'' Samsung läsare samt Ixtreme 1.6. Så jag undrar om det går att uppgradera den till LT+ ?

Om det går, så kommer jag till psxcare snart och flashar :P !
                        Last edited by satcrow; 2010-11-24, 00:44.

Comment

Original inlägg av satcrow Visa Inlägg
                          Jag har en fråga angående detta. Jag har en 360 med ''spoofed'' Samsung läsare samt Ixtreme 1.6. Så jag undrar om det går att uppgradera den till LT+ ?

Om det går, så kommer jag till psxcare snart och flashar :P !
                          För att du ska kunna köra LT+ måste du byta tillbaka till en Liteon... det går inte att köra LT+ spoofat... (enligt informationen jag läst mig till hittils...)
                          Google is your friend!

Comment

För er som stöter på samma problem som jag gjorde (Team-Xecuters sida har gått ner pga för mycket trafik) finns nedladdningslänkar för patcharna här: http://paste2.org/p/1105950
                            Google is your friend!

Comment

En fråga kan en LiteOn vara spoofad?

Det är nämligen så att när jag köpte min xbox 360 då kom precis LiteOn ut och då fanns det ju inte någon firmware till det så man fick lägga till en samsung och få ixtreme 1.4.
                              Sen därifrån jag köpte den fick jag skicka tillbaka den med min lösa LiteOn läsare jag fick med och då fick dom flasha den till LT.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X