Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

iXtreme LT + Ute nu!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag har lyckats plocka ur läsaren nu och kopplat den till datorn, får dock inte upp den gjorde en fuling och kopplade strömmen via xboxen och sen satan in i datorn kan det vara skälet till att den inte kommer upp i enhetshanteraren?

Comment

Tack för svaret Swizzy!

Uppdaterade igår och det gick fin fint, det var förvånansvärt enkelt. Det som var svårast tycke jag var att plocka isär Xboxen, den ser ju inte direkt ut att vara oskuld längre

Dock så slog Xboxen av sig efter ett tag, som tur var så stod hade jag inte hunnit trycka på write utan hade bara kommit till read. Då fick jag göra om processen fast snabbare.

Men jag kan som inte riktigt förstå att ni rekommenderar att man köper ett VIA styrkortet? Att det inte skulle fungera om man inte har VIA styrkrets i datorn.

Jag har Intel styrkretsar rakt igenom i min dator och det var inga problem alls, dock fick jag starta datorn så att Windows 7 tog emot osignerade drivrutiner. Jag använde Jungleflasher 0.1.76 beta.

Men då jag köpte datorn så snålade jag inte med moderkortet och det brukar jag aldrig göra och det lönar sig. Då var det, det bästa socket 775 baserade moderkortet.
      Last edited by Jühan; 2010-11-27, 12:59.

Comment

Hur ser det ut nu om man har flashet som kräver Active-skivan (1.6 va?)... Kan jag då uppdatera till LT+ utan problem eller är jag körd då jag lät nån random snubbe flasha till 1.6?

Comment

Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
          Tack för svaret Swizzy!

Men jag kan som inte riktigt förstå att ni rekommenderar att man köper ett VIA styrkortet? Att det inte skulle fungera om man inte har VIA styrkrets i datorn.

Jag har Intel styrkretsar rakt igenom i min dator och det var inga problem alls, dock fick jag starta datorn så att Windows 7 tog emot osignerade drivrutiner. Jag använde Jungleflasher 0.1.76 beta.

Men då jag köpte datorn så snålade jag inte med moderkortet och det brukar jag aldrig göra och det lönar sig. Då var det, det bästa socket 775 baserade moderkortet.
          Enligt erfarnhet när man flashade Ben Q och neråt fungerade inte min dator med Nvidia styrkrets men min andra dator med VIA styrkrets fungerade kalas. Men kompatibiliteten har väl färbättrats idag.

Comment

Okej, fråga igen lyckats uppdatera till ixtreme 1.51, men när jag kör in fable 3 (kört i genom abgx senast ver 1.4 eller något sådant) med level3 så fungerar det fortfarande inte? någon som har en aning? :<

Comment

Du måste ha LT+ för att det ska fungera. Jag kör abgx level 3 och det fungerar utmärkt.

Comment

Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
                Tack för svaret Swizzy!

Uppdaterade igår och det gick fin fint, det var förvånansvärt enkelt. Det som var svårast tycke jag var att plocka isär Xboxen, den ser ju inte direkt ut att vara oskuld längre

Dock så slog Xboxen av sig efter ett tag, som tur var så stod hade jag inte hunnit trycka på write utan hade bara kommit till read. Då fick jag göra om processen fast snabbare.

Anledningen till att i rekomenderar just VIA SATA VT6421A PCI korten är för att:

1. Dom fungerar med i princip alla modellern av 360's...

2. Dom är billiga och lätta att få tag på

Sen är det inte bara VI som rekomenderar dom, utan hela Xbox scenen rekomenderar just VIA SATA

Men visst, det fungerar bra med dagens chipsets, dock inte alla...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Spydron Visa Inlägg
                  Jag har lyckats plocka ur läsaren nu och kopplat den till datorn, får dock inte upp den gjorde en fuling och kopplade strömmen via xboxen och sen satan in i datorn kan det vara skälet till att den inte kommer upp i enhetshanteraren?
                  Var det en hitachi? isåfall måste man trixa lite innan den dyker upp i enhetshanteraren... läs guider!
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Okej, fråga igen lyckats uppdatera till ixtreme 1.51, men när jag kör in fable 3 (kört i genom abgx senast ver 1.4 eller något sådant) med level3 så fungerar det fortfarande inte? någon som har en aning? :<
                    Vad var det för modell på din läsare? antar att det är hitachi; isåfall... vilken version?
                    Google is your friend!

Comment

tyckte jag postade, men verkar itne ha kommit fram. anyway, jag fattar fortf inte

jag har en benq med ixtreme 1.6 nu, jag vill spela nfs. jag tänker inte byta läsare. men nu när jag flasha om den, är det inte som förr? läs av nyckeln, lägg till nyckeln i den nya lt+, erasa, skriva til läsaren? eller måste den spoofas till liteon för att det ska gå att spela?

Comment

Japp det är en hitachi v46, men den har börjat strula igen nu, den la av förut och slutade mata in och ut och läsa skivor sen rätt var det var så funkade den igen, nu har den börjat igen. Så funderar på om det går att byta ut den mot någon läsare som stödjer Lt+ är det möjligt? Har nyckeln till den gamla läsaren.
                        Last edited by Spydron; 2010-11-28, 12:41.

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
                          tyckte jag postade, men verkar itne ha kommit fram. anyway, jag fattar fortf inte

jag har en benq med ixtreme 1.6 nu, jag vill spela nfs. jag tänker inte byta läsare. men nu när jag flasha om den, är det inte som förr? läs av nyckeln, lägg till nyckeln i den nya lt+, erasa, skriva til läsaren? eller måste den spoofas till liteon för att det ska gå att spela?
                          Om BenQ driven är ORIGINAL i maskinen är det inga problem o köra på den, om den redan nu är spoofad är det inte att rekomendera att du kör med den...
                          Google is your friend!

Comment

Japp det är en hitachi v46, men den har börjat strula igen nu, den la av förut och slutade mata in och ut och läsa skivor sen rätt var det var så funkade den igen, nu har den börjat igen. Så funderar på om det går att byta ut den mot någon läsare som stödjer Lt+ är det möjligt? Har nyckeln till den gamla läsaren.
                            Bättre att köpa en ny Hitachi istället och flytta styrkortet... säkrare
                            Google is your friend!

Comment

Hur blir det om man har flashet som kräver active skivan just nu? Jag har inte kvar nyckeln men kan jag flasha om till LT+ ändå? Vad behöver jag köpa för att flasha om allt själv?

Comment

Original inlägg av Musten Visa Inlägg
                                Hur blir det om man har flashet som kräver active skivan just nu? Jag har inte kvar nyckeln men kan jag flasha om till LT+ ändå? Vad behöver jag köpa för att flasha om allt själv?
                                Precis, det går hur bra som helst det du behöver är väl ett VIA sata kort om du inte har en bra chipset samt ett CK3 eller motsvarande om du inte vill riskera att paja allt...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X