Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem...Flashning(LT) för Sam 28 avbruten

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem...Flashning(LT) för Sam 28 avbruten

Hej på er,

Hoppas någon härinne kan hjälpa mig. Tidigare idag så bestämde jag mig för att flasha om mitt xbox360 från ie1.6 till LT 1.0 för samsung. Läste igenom Jungleflasher guide och allting gick som smort, dock hade jag glömt att plugga i "skärm"-kabeln så när JF höll på att skriva in den nya firmwaren så frös allt då xboxen tappade sin strömförsörjning och nu kan jag inte längre få in driven i "vendor mode". Har provat allt som står i JF's manual så nu vet jag inte riktigt vad mer jag kan för. Driven kommer inbland upp som Un-determind och ibland som samsung och ibland som inget i loggen. Det funkar inte heller att öppna trayen via ström men det går manuellt, dock hjälper inte det. Så what to do?

/mitzi

ps. har ju kvar firmwaret från 1.6 så JG sparade det samt dvd-key right? ds.
    Last edited by Mitzi; 2010-12-01, 02:29.

Tror du kan få det svårt att få igång den. Du kan alltid beställa en ny DVD-spelare och göra om göra rätt, eller också skickar du in den till PSXCare eller kommer förbi någon annan som bor nära dig själv för att se om de kan få igång den. Själv bor jag i närheten av Gbg, men som sagt jag misstänker att det lutar åt att du får beställa en ny spelare från PSXCare. Tyvärr.

Comment

Original inlägg av Mitzi Visa Inlägg
      Hej på er,

Hoppas någon härinne kan hjälpa mig. Tidigare idag så bestämde jag mig för att flasha om mitt xbox360 från ie1.6 till LT 1.0 för samsung. Läste igenom Jungleflasher guide och allting gick som smort, dock hade jag glömt att plugga i "skärm"-kabeln så när JF höll på att skriva in den nya firmwaren så frös allt då xboxen tappade sin strömförsörjning och nu kan jag inte längre få in driven i "vendor mode". Har provat allt som står i JF's manual så nu vet jag inte riktigt vad mer jag kan för. Driven kommer inbland upp som Un-determind och ibland som samsung och ibland som inget i loggen. Det funkar inte heller att öppna trayen via ström men det går manuellt, dock hjälper inte det. Så what to do?

/mitzi

ps. har ju kvar firmwaret från 1.6 så JG sparade det samt dvd-key right? ds.
      Den behöver en spark i baken med hjälp av DOS
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

okej så hur funkar det i dos då? Har inte använt dos sedan win 3.11 eller vad det nu hette. Vilka program ska man ha? btw har ingen diskett-enhet i den datorn jag använder nu.

Comment

Tanka hem Hirens Boot cd, den innehåller en DOS

Därefter lägger du dosflash på en usb sticka eller whatever formaterad i FAT eller FAT32... lägg även din firmware där... försök timea det rätt denna gången?

Eller så köper du ett CK3 och slipper oroa dig för att allting slocknar mitt under skrivningen

Men för att svara på din fråga; ja det går att fixa i DOS
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

ok har HBCD 10.4 sedan tidigare...vad ska man välja där?

Comment

samsung är lätta att flasha med iprep, den gör ju allt färdigt. man bootar sedan datorn från usb-sticka så görs allt i dos automatisk.

hittade en gammal guide jag gjort här. det är dock smidigt om man har ett via6421 kort. är det nyare firmware som ska in så är det bara editera xml filen med ny md5 för den firmwaren..

Comment

okej iprep verkar vara lite överkurs för mig...vet inte vad md5 är för något.

Har ny lyckats boota i dos(med dos-cd) men dos kan inte hitta min usb-sticka (crosair minivoyager)

Comment

har nu gjort den första delen med iprep hittade md5 i JF. Problemet är nu att datorn inte bootar med usb minnet...vad göra?

Comment

okej iprep verkar vara lite överkurs för mig...vet inte vad md5 är för något.

Har ny lyckats boota i dos(med dos-cd) men dos kan inte hitta min usb-sticka (crosair minivoyager)
                    vad har du för filsystem på den? den ska vara formaterad i fat32. kan ibland lägga sig på A: eller B: om du inte finner den under C:, D: osv. se till att ha stickan i när du bootar datorn.

Comment

har nu gjort den första delen med iprep hittade md5 i JF. Problemet är nu att datorn inte bootar med usb minnet...vad göra?
                      om du går in i bios på datorn så brukar det finnas en meny där du kan ställa in att den ska boota från usb eller liknande. ställ det valet som första boot device.

tex.

boot device order. ex.

1. usb or removable media
                      2. cd
                      2. harddrive

Comment

tackar för hjälpen så länge!

satte first boot device some USB-FDD, har även provat USB-ZIP. Stängde second samt third. Nu startar inte Windows längre och det gör inte heller dosen får felmeddelandet:

"Disk Boot Failure, Insert System Disk and press Enter"

Now what? Dålig USB-port? Dåligt USB-minne? (är ett no-name 2 gigs minne)

Comment

tackar för hjälpen så länge!

satte first boot device some USB-FDD, har även provat USB-ZIP. Stängde second samt third. Nu startar inte Windows längre och det gör inte heller dosen får felmeddelandet:

"Disk Boot Failure, Insert System Disk and press Enter"

Now what? Dålig USB-port? Dåligt USB-minne? (är ett no-name 2 gigs minne)
                          formaterade du minnet med iprep och allt såg okej ut när du var klar med det?

minnet ska se ut såhär ungefär... de röda filerna är dolda filer.

Kod:
                          2006-08-29  01:05            45*341 KERNEL.SYS
                          2006-08-28  21:40            66*945 COMMAND.COM
                          2009-07-25  10:00    <DIR>          FILES
                          2009-07-25  10:00    <DIR>          CUSTOM
                          2009-06-25  21:08               187 LONEXIST.BAT
                          2009-06-25  21:07               185 BENEXIST.BAT
                          2009-06-25  15:12               838 SAMSUNG.BAT
                          2009-06-25  15:12             2*061 SAMFLASH.BAT
                          2009-06-25  15:11             2*251 LONFLASH.BAT
                          2009-06-25  15:09             1*241 LITEON.BAT
                          2009-06-25  15:09               390 CUSTOM.BAT
                          2009-06-25  15:09               832 BENQ.BAT
                          2009-06-25  15:08             2*037 BENFLASH.BAT
                          2009-06-25  15:08             3*467 AUTOEXEC.BAT
                          2009-06-04  16:52                45 CONFIG.SYS
                          2009-06-04  16:13               188 SAMEXIST.BAT
                          2000-06-08  17:00            33*191 HIMEM.SYS
                          1998-08-12  01:09            20*016 XMSDSK.EXE
                          1994-05-31  06:22             1*754 CHOICE.COM
                          1991-12-02  19:28            10*504 GETRESP.EXE
                          2009-07-28  10:58    <DIR>          BENFILES
                          2009-11-07  19:47    <DIR>          SAMFILES

Comment

Gjorde format med Iprep.

det jag ser på minnet är
                            Backups (tom mapp)
                            Autoexec
                            Idump
                            iFlash
                            intro
                            ixtreme
                            MTKflash
                            Mtkflash.typ
                            Samtool

så vad kan vara fel?

Comment

Gjorde format med Iprep.

det jag ser på minnet är
                              Backups (tom mapp)
                              Autoexec
                              Idump
                              iFlash
                              intro
                              ixtreme
                              MTKflash
                              Mtkflash.typ
                              Samtool

så vad kan vara fel?
                              Det ser bra ut, men du ska även ha några dolda filer om du väljer att visa det i utforskaren. Iprep har lite olika struktur beroende på vilken version av den man använder. Tog du versionen jag länkade till i tidigare inlägg så kommer det se ut som du har det men det ska som sagt även ligga dolda filer där, det är dem som gör den bootbar..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X