Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Original Assassins Creed Brotherhood fungerar inte med LT+

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original Assassins Creed Brotherhood fungerar inte med LT+

Är det någon som känner till det här problemet? Det blir bara "Disc read error" när jag testar spelet. Det kommer upp i "Play Game"-rutan som Assassins Creed, men utöver det, icket.

Har självklart uppdaterat till Kinekt-dashen och som sagt flashat boxen med LT+ 1.1.

Mycket märkligt. I synnerhet om det dessutom dyker upp som Assassins Creed först. Har du provat att rensa din cache för att se om det hjälper?
    Du gör det via system fliken.

Comment

Testat, funkade inte. Blir inte klok på detta alltså. Finner inga trådar på Xbox-scene eller liknande heller.

Comment

Prova att flasha om den till iXtreme LT+ 1.0 och se om det hjälper.

Comment

Annars kanske det kan hjälpa att uppdatera till nyaste dashen via Live om du uppdatera via någon Kinect-skiva. Dessa innehåller inte nyaste dashen utan ser bara likadan ut.

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
            Annars kanske det kan hjälpa att uppdatera till nyaste dashen via Live om du uppdatera via någon Kinect-skiva. Dessa innehåller inte nyaste dashen utan ser bara likadan ut.
            Här finns också senaste updaten detta är på min sida
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Förresten, du är säker på att du uppdatera till iXtreme LT+ 1.1 och inte till iXtreme LT 1.1 av misstag?

Firmware filen ska heta ett av följande beroende på din läsare så klart.
              LTPlus-748v1.1.bin
              LTPlus-838v1.1.bin
              LTPlus-838v2v1.1.bin
              LTPlus-934v1.1.bin
              LTPlus-benq-v1.1.bin

Comment

Förresten, du är säker på att du uppdatera till iXtreme LT+ 1.1 och inte till iXtreme LT 1.1 av misstag?

Firmware filen ska heta ett av följande beroende på din läsare så klart.
                LTPlus-748v1.1.bin
                LTPlus-838v1.1.bin
                LTPlus-838v2v1.1.bin
                LTPlus-934v1.1.bin
                LTPlus-benq-v1.1.bin
                Fast nu pratar han väl om ett Original AC:B? Det ska fungera med LT också...

Comment

Original inlägg av efex Visa Inlägg
                  Fast nu pratar han väl om ett Original AC:B? Det ska fungera med LT också...
                  Nja är du helt säker på det? LT stödjer ju inte AP25 instruktionerna, så för mig låter det mycket otroligt att det skulle funka bara för att skivan är en original. Hela grejen med är ju att boxen inte fattar om skivan är original eller inte. Finns AP25 och dashboarden är ny så går inte spelet igång på LT utan kräver LT+ det är iaf vad jag förstått. Men nu har jag inte testat några AP25 spel i verkligheten så jag är absolut inte säker.

Comment

Efter att ha läst på lite forum så verkar det vara som efex säger att originalskivor ska fungera. Men det verkar ha blivet fel på rätt många skivor, eller snarare att många boxar tolkar informationen fel.

http://forums.xbox.com/35052693/ShowPost.aspx

Här är det många på samma forum som har problem med sin retail copy av just Assassin's Creed: Brotherhood, men även Fable III.

Comment

Tack för svaren, 666. Då vet jag att det åtminstone inte är flashningen det är fel på.

Comment

Efter att ha läst på lite forum så verkar det vara som efex säger att originalskivor ska fungera. Men det verkar ha blivet fel på rätt många skivor, eller snarare att många boxar tolkar informationen fel.

http://forums.xbox.com/35052693/ShowPost.aspx

Här är det många på samma forum som har problem med sin retail copy av just Assassin's Creed: Brotherhood, men även Fable III.
                        Det kan jag verifiera genom en vän till mig som jobbar (snart jobbat) på MS Call Center i dublin (ja, den svenska supporten finns i dublin!) han snackade med mig nyligen lite grann, och han sa det att dom verifierade nya checkarna ganska fort efter att dom blev aktiva eftersom MASSOR av folk hade problem med just dom spelen
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Vad menas med "att dom verifierade nya checkarna ganska fort"?

Comment

Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
                            Vad menas med "att dom verifierade nya checkarna ganska fort"?
                            Dom fick höra att dom misstänkte att det fanns nytt kopierings skydd, och det fick dom verifierat, alltså dom fick reda på det...
                            Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X