Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Extremt konstigt. (LiteOn7485c firmware dumpning)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Extremt konstigt. (LiteOn7485c firmware dumpning)

Har en LiteOn drive 7485C som jag tänkte dumpa med JF. Har ett connectivity kit med probe, och har dumpat hur många drivar som helst med denna utrustning. Denna drive går inte och den är HELT oflashad sen tidigare (alltså stock). Proben lyser grönt på 707 och allt ska vara anslutet i korrekt ordning.

Givet trayen på halv häng

Men felet blir hela tiden "Drive is Lite-On.. Sending DVDKey request to I/O port 0xEC00 and COM1

................ Serial Data is bad,

DVDkey files extraction aborted! "

en till sak, håller jag proben på 707 så lyser den starkt grönt men om jag slår av och på driven så lyser den svagt grönt. beror på vad?

Blir GALEN! har även testat med DOSFLASH. invalid drive key.

help me
    Last edited by radical2005; 2011-01-05, 13:19.

Börjag misstänka att min Probe är paj, har lagat den en gång En fundering, jag har ett CK Lite conkit och en probe, det har funkat hur bra som helst att flasha dessa liteon, men enligt webshopen på psxcare så står det att proben endast funkar till PRO kitet. why?

Det roliga är att jag kan flasha med kittet men inte läsa. Blir galen
    Last edited by radical2005; 2011-01-05, 12:15.

Comment

Den informationen som står på våran sida stämmer inte riktigt, den fungerar med CK3 Lite kiten också...

Om du tar bort proben helt från driven, lyser det då svagt grönt? isåfall är det en brygga över 707/708 ta bort den lödbryggan så ska det fungera

fungerar det trots allt detta inte så får du ta och löda (MRA metoden)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

den lyser inte svagt när den inte är probad, vad beror detta på? har ni varit med om detta på PSXcare någongång, eller är jag den första?

Har testat ett annat kit nu och det funkade inte heller, testat olika datorer. Lödde driven och läste ur nyckeln och det funkade, tro det eller ej med den var helt OFLASHAD! mkt skumt.

Comment

Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
          den lyser inte svagt när den inte är probad, vad beror detta på? har ni varit med om detta på PSXcare någongång, eller är jag den första?

Har testat ett annat kit nu och det funkade inte heller, testat olika datorer. Lödde driven och läste ur nyckeln och det funkade, tro det eller ej med den var helt OFLASHAD! mkt skumt.
          att den inte lyser när du inte håller proben där är normalt, att den lyser svagt när du håller proben mot punkten och startar om driven samtidigt som du håller proben mot den är också normalt...

vi har varit med om att det inte gått att dumpa med probe förut ja...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Kan en del drivar vara mer kinkig än andra med släden halft ute?

Men MRA metoden, med motstånd osv, kan man bara inte brygga på denna?
            Last edited by radical2005; 2011-01-06, 15:16.

Comment

kanske, svårt att säga...

Liteon läsare är den ända du kör med MRA metoden... oavsett firmware (phatt liteons ej slim)

dom andra läsarna använder inte tray half open
              Google is your friend!

Comment

Du har inte bara glömt usb/serial kabeln? Jag har själv varit dum i huvudet och undrat varför jag fått "Serial data is bad".

Comment

För lång USB kabel kan också ställa till problem då strömmen inte räcker till, kör en kort o gärna dubbel o prova.
                  Prova annat usb utag o ensam utan annat inkopplat.
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                    För lång USB kabel kan också ställa till problem då strömmen inte räcker till, kör en kort o gärna dubbel o prova.
                    Prova annat usb utag o ensam utan annat inkopplat.
                    Kör seriell kabel från CK3 lite kittet.

Comment

Du kanske skulle ta och testa en USB-kabel, det kan vara ditt RS232-chip för seriell kabeln som är sönder. Det andra RS232-chipet kanske funkar bättre för dig. Kom bara ihåg att du får ta och installera drivrutinerna för det om det inte installeras per automatik. Själv har jag ett Maximus Xtractor USB och där får man installera USB-drivrutinerna själv iaf.

Comment

Har ingen möjlighet att använda mig av USB ioch med CK3 Lite Måste kanske uppgradera min utrustning lite :=)

Comment

Ah. Missa att du använder Lite versionen. Ja det var ju lite otur, men oavsett vilket kan du ju förstås alltid använda dig av Boxxdr metoden (samma som MRA fast mindre risk att göra fel) för att dumpa din drive.

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                            Ah. Missa att du använder Lite versionen. Ja det var ju lite otur, men oavsett vilket kan du ju förstås alltid använda dig av Boxxdr metoden (samma som MRA fast mindre risk att göra fel) för att dumpa din drive.
                            guide?

Comment

Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
                              guide?
                              google.com?
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X