Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Extremt konstigt. (LiteOn7485c firmware dumpning)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Här är min guide som jag gjort och som jag själv använder. Bilderna är dock snodda från den engelska guiden som Boxxdr gjort, så all cred till honom.

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
      Här är min guide som jag gjort och som jag själv använder. Bilderna är dock snodda från den engelska guiden som Boxxdr gjort, så all cred till honom.
      Fin kort guide... men fattas några detaljer; Du behöver ha ett motstånd på kabeln med värdet 12ohm, 18ohm, 20 ohm eller 22ohm... personligen kör jag på 12ohm då kommer den ALLTID klaga på att du inte får fram chip properties eftersom detta stänger av chippet totalt inte lite halvt...

Vid 18, 20 eller 22 ohms motstånd kan det strula med vissa maskiner (inte jätte jätte många men ett gäng...) därav jag kör 12ohm istället
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ja just det, det tänkte jag inte på. Själv använder jag ett 20 ohm motstånd och har hittills inte stött på någon DVD som strulat. Men jag har givetvis inte alls gjort lika många som Swizzy heller.

Comment

Ja just det, det tänkte jag inte på. Själv använder jag ett 20 ohm motstånd och har hittills inte stött på någon DVD som strulat. Men jag har givetvis inte alls gjort lika många som Swizzy heller.
          jag o jag... lol... aa nej vi på PSXCare delar ju då på arbetet men det kan nog stämma att jag kanske har gjort ett större antal sådana här än dig, jag vet inte hur mycket du gör om dagarna? men om du inte har en butik så lär det inte bli 5-10st/dag iaf
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Nä jag har gjort sex 93r och en 83850 v2 sammanlagt. Senast jag kolla tror jag att jag hade gjort runt 70 st Xbox 360 sammanlagt. Så ja jag ligger nog rätt långt efter, men troligen rätt hyfsat till för att vara hobbyflashare. Men jag gjorde mina första två boxar två dagar efter att den första Xtreme firmwaren släpptes så där misstänker jag att jag faktiskt även spöar stora delar av PSXCare-teamet.

Comment

Well, jag flashade första 360'n julen 2008 ngn gång alltså gjorde jobbet, flashade min egna typ efter jul tror jag o.O

Totalt tror jag att jag flashat några tusen 360's
              Google is your friend!

Comment

Då ligger du ju flera år efter men flera tusen före... haha

Comment

Jag sitter med ett 18Ohms motstånd på en switch som även har en ill pol jag kan välja ett 12ohm o det händer väl två ggr per år att jag får porva 12ohmare istället för 18 ohms...

Det var mest i början tycker jag med... Nuförtiden har 18 ohmaren ( som swizzy har lånat från mitt bord i guess för jag ser den inte där den skall ligga ) funkat mest.
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                    Jag sitter med ett 18Ohms motstånd på en switch som även har en ill pol jag kan välja ett 12ohm o det händer väl två ggr per år att jag får porva 12ohmare istället för 18 ohms...

Det var mest i början tycker jag med... Nuförtiden har 18 ohmaren ( som swizzy har lånat från mitt bord i guess för jag ser den inte där den skall ligga ) funkat mest.
                    bara för att du e stenålders? jag kör 12ohm varje gång, det skadar inte...
                    Google is your friend!

Comment

Själv tänker jag använda min 20 ohmare tills jag stöter på patrull. Vad händer egentligen när det inte funkar? Vägrar DVD:n att få 0x72 status eller vad? Hoppar den mellan de klassiska 0x50 och 0xD2 då typ eller? (och ja det är TYP ok att hata mitt språk i den här posten...)

Comment

Själv tänker jag använda min 20 ohmare tills jag stöter på patrull. Vad händer egentligen när det inte funkar? Vägrar DVD:n att få 0x72 status eller vad? Hoppar den mellan de klassiska 0x50 och 0xD2 då typ eller? (och ja det är TYP ok att hata mitt språk i den här posten...)
                        Yep, den vägrar gå in i 0x72 utan fastnar istället med statusarna: 0x51, 0xD1, 0x52 och 0xD2 (dom första när du stänger av/slår på driven och dom senare när den låst sig själv)
                        Google is your friend!

Comment

Och lösningen blir helt enkelt att koppla på ett litet 12 ohms motstånd och köra lite intro och powercycling?

Comment

Och lösningen blir helt enkelt att koppla på ett litet 12 ohms motstånd och köra lite intro och powercycling?
                            Lösningen är att verkligen stänga av chippet istället för att halvt stänga av det... med hjälp av ett 12ohm motstånd istället för 18+ och köra intro samt powercycle ja...
                            Google is your friend!

Comment

Då vet jag ju iaf vad det är för problem och hur det ska lösas om jag någon gång stöter på detta lilla beskymmer. Tack tack.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X