tjo, köpte en ny 360slim och kopplade med hdmi. kör med komposit till min andra 360. får inget ljud till stereon när jag kör hdmi. vad missar jag?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
koppla ljud till stereo
Collapse
X
-
Hur har du kopplat HDMI'n? är det direkt till TV'n eller via stereon? stödjer stereon ljud genom HDMI? stödjer stereon ljud läget du har valt?Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
Har TV'n en RCA utgång då? så du inte kopplat RCA kablarna direkt på ingången till tv'n?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
-
intressant tv du!
Du kan ju annars ta komposit kabeln och koppla in den med, så tar du ljudet från den bara
(skit i gula kabeln) du kanske får ta bort plast skalet på komposit kabeln men...
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
ska kolla.Original inlägg av Swizzy Visa Inläggintressant tv du!
Du kan ju annars ta komposit kabeln och koppla in den med, så tar du ljudet från den bara
(skit i gula kabeln) du kanske får ta bort plast skalet på komposit kabeln men... 
edit:
fast då måste jag koppla om varje gång jag byter 360
edit2:
funkade att "skala" kompositen.
berätta inte för min fru bara att jag är på och "pajar" vår 2 dagar gamla box
annars funkar detta visserligen med:
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=828&xSec=94Last edited by bena; 2011-01-09, 16:20.
- Citat
- Flag
Comment
-
mjo, men som du ser är dom slut, och microsoft har slutat tillverka dom också... >_<Original inlägg av bena Visa Inläggska kolla.
edit:
fast då måste jag koppla om varje gång jag byter 360
edit2:
funkade att "skala" kompositen.
berätta inte för min fru bara att jag är på och "pajar" vår 2 dagar gamla box
annars funkar detta visserligen med:
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=828&xSec=94Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Så står det eftersom dom inte får plats samtidigt egentligen, med tanke på plasthöljetOriginal inlägg av bena Visa Inlägg"koppla aldrig in både komposit och hdmi samtidigt" - instruktionsboken.
men utan plasthöljet så platsar dom samtidigt och ska fungera, bara det att du inte kan använda bild kabeln (gula) på kompositen
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
En anledning till varför din TV inte ger ljud ut från din 360 som är kopplad via HDMI är att den inte är inställd på att avkoda digitalt ljud via HDMI till RCA, har du en optisk utgång på din TV så borde den ge ljud ut
Annars är det en dongel i din 360 ( AV kabeln med avskalat skal eller oficiell dongel ) som gäller./ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment

Comment