Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Brickade 360, now what?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Skall man mäta Potentiometern med en multimeter skall man helst löda loss den innan, Lasrar är extremt känsliga för statisk elektricitet och multimetrar avger lite ström i vissa mät lägen som kan skada laserdioden.

Nu har många kalibrerat lasrar med en multimeter då de saknat ett oscilloskop eller en Laserdiod styrke mätare som vi anv-änder flitigast här hos oss ( vårt oscilloskop har ett lager med damm över sig o har inte kopplats upp o använts för felsökning av lasrar på Ps1-2-3 på länge
    På Ps1 tiden så kalibrerade jag lasern med hjälp av hörseln
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X