Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dum fråga

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• dum fråga

Hej, Inte använt mitt xbox 360 på bra länge, och tänkte börja spela lite igen, men förstår det hänt en del.

Jag är inte intresserad av att spela live, utan enbart offlinemode ( singeplayer) och undrar följande

Har dashboard 2.0.8ngt, har en samsung dvdenhet(ms28) (suttit i hela tiden) är flashad med 1.61 tror jag ( Vet att de med aktiveringsskivan kom, men jag flashade med en senare för att slippa använda den ( kan ev varit wave4 som kom då, om jag minns rätt ).

1: Måste jag flasha om den med något annat nu i dessa dagar för att spela nya spel?, eller kan man göra om de nya spelen på ngt sätt?, isåntfall med vad och till vilken wave?.

2. Antar den kommer vilja uppdatera sig när man kör något senare spel, är det lugnt då eller kan man unvika det?, samt är väl något nytt med detta kintec?

1. Flasha in senaste mjukvaran till just samsung (LT1.0)
    2. Samsung stöder inte ap25 så du sitter ganska säkert... iom att du inte lirar xbl så bör det vara lugnt att uppdatera till senaste uppdateringen för de senaste spelen och kinect.
    Mitt projekt, xbox 360 vattenkylning
    Projekt vattenkylning bildalbum

Comment

Okej, tack ante mig jag var tvungen å flasha.. var ju ett tag sedan det med om man säger så . otur.......
      Edit.

Går det bra att flasha LT1.0 som man gjorde för i tiden, genom dos med mtkflash w /m /sata LT1.0.bin exempelvis?, enda sättet jag vet iaf
      Last edited by stjarna1; 2011-01-24, 15:19.

Comment

Samsung skall inte vara några större problem att Dos flasha om man vet vad man pysslar med
        Vi Dosflashar fortf Slammsungar *skratt*
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Kalas ! , sista grejjen då, tänkte ska man köra iso filen (spelet) i typ abgx versionX?, och ställa in något typ läste något om autofix 3, eller behövs inte det när man har samsung eftersom de inte gör den där ap25 kontrollen. ?
          Last edited by stjarna1; 2011-01-24, 15:44.

Comment

Kör alltid ned senaste versionen av abgx 1.0.5 just nu o checka spel.
            Det gör ingen skada + att du kan ta med dem till kompisar utan att riskera deras maskiner

'Mer om hur ABGX fungerar hittar du i den klistrade tråden om Livesäkerhet
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Samsung skall inte vara några större problem att Dos flasha om man vet vad man pysslar med
              Vi Dosflashar fortf Slammsungar *skratt*
              Jasså det gör vi? och när vart Jungleflasher ett DOS program? jag vet inte, du är nog den ända av oss som gör det då på jobbet...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av stjarna1 Visa Inlägg
                Kalas ! , sista grejjen då, tänkte ska man köra iso filen (spelet) i typ abgx versionX?, och ställa in något typ läste något om autofix 3, eller behövs inte det när man har samsung eftersom de inte gör den där ap25 kontrollen. ?
                Om det verkligen är så att samsungen satt i från början behöver du egentligen inte uppdatera om du har 1.61, men det är väl bra o göra det så du slipper läs problem etc. Du behöver INTE patcha spelen egentligen för att dom ska fungera, det ska bara vara att tuta och köra, men som pendragon säger är det inte dumt att göra det när man ändå håller på, dels för att du slipper problem om polarna skulle låna liren, och dels för att du då också får reda på om det är en någelunda bra kopia du fått tag på (om du kollar GAME CRC)
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  Jasså det gör vi? och när vart Jungleflasher ett DOS program? jag vet inte, du är nog den ända av oss som gör det då på jobbet...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt

/ Pendragon

Comment

jaja, det är väl bra o hålla sig till verkligheten iaf? inte hitta på
                    Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      jaja, det är väl bra o hålla sig till verkligheten iaf? inte hitta på
                      Pennans verklighet är inte alltid samma verklighet som vissa andras verklighet...
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                        Pennans verklighet är inte alltid samma verklighet som vissa andras verklighet...
                        verkligheten är till för folk med dålig fantasi.

Comment

Japp, bra när man känner sig lite mobbad på jobbet *garv*
                          Men vi kan ju dosflasha dem fastän många här numera Jungel flashar dem så så tappad är jag inte

Ibland tycker vissa av oss att gamla beprövade metoder är trevligare än nya *ler*
                          / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                            Japp, bra när man känner sig lite mobbad på jobbet *garv*
                            Men vi kan ju dosflasha dem fastän många här numera Jungel flashar dem så så tappad är jag inte

Ibland tycker vissa av oss att gamla beprövade metoder är trevligare än nya *ler*
                            Jo, det är sant, det går snabbare att skriva till samsungar i DOS, men det är bra mycket mer stabilt i JF (man slipper boota om när det failar vilket det ofta gör i DOS)
                            Google is your friend!

Comment

i win
                              / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X