Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

koppla upp mot live

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• koppla upp mot live

tjo. har just nu inget trådlöst hemma eftersom jag inte vet vad jag behöver.
    mitt nätverk ser ut så här:
    360slim (trådlös/kabel)
    stationär dator (kabel)
    digital-tv (kabel)
    laptop /trådlös/kabel)

modemet har en port ut mot internet och en mot digital-tv.
    jag vet att en trådlås router har fasta punkter så att jag kan dra sladdar, men hur får jag då min dator att kommunicera med min 360?
    som det ser ut nu så kan jag välja på att ha igång en maskin i taget mot internet bara (bortsett från tv).

Original inlägg av bena Visa Inlägg
    tjo. har just nu inget trådlöst hemma eftersom jag inte vet vad jag behöver.
    mitt nätverk ser ut så här:
    360slim (trådlös/kabel)
    stationär dator (kabel)
    digital-tv (kabel)
    laptop /trådlös/kabel)

modemet har en port ut mot internet och en mot digital-tv.
    jag vet att en trådlås router har fasta punkter så att jag kan dra sladdar, men hur får jag då min dator att kommunicera med min 360?
    som det ser ut nu så kan jag välja på att ha igång en maskin i taget mot internet bara (bortsett från tv).
    endera köper du ett till nätverkkort till din dator så du kan dela ut din internetkoppling till din 360. eller så köper du en router vilket är ett mycket smidigare ide. kostar 299:- eller något sådant och du kommer slippa vänta på att din operatör ska släppa macadressen varje gång du byter enhet i ditt modem.

Comment

men om jag köper en router (trådlös/vanlig?), kan allt kommunicera eller behövs det speciella kablar? fett n00b på sånt.

Comment

bara koppla in routern i modemet på den porten som inte tv:n går på och sedan in i den poten som anges i manualen på routern, i med väggutaget och kör på bara ;P
        inga konstigheter alls

Comment

great. tack

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X