Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox-problem efter Dragon Age 2-uppdatering

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox-problem efter Dragon Age 2-uppdatering

Hej

Jag har en Xbox Falcon med ixtreme LT (första versionen). Tyvärr var jag dum nog att köra uppdateringen som finns på Dragon Age 2 skivan. Nu får jag följande felmeddelande när jag startar xboxen:

System Update Stopped

Status Code: 22FB-3151-2200-0700-C000-0034

Jag har läst på forum att vissa har kört denna uppdatering utan problem.

Finns det något att göra i mitt fall?

De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

Original inlägg av Fruktmoasen Visa Inlägg
    Hej

Jag har en Xbox Falcon med ixtreme LT (första versionen). Tyvärr var jag dum nog att köra uppdateringen som finns på Dragon Age 2 skivan. Nu får jag följande felmeddelande när jag startar xboxen:

System Update Stopped

Status Code: 22FB-3151-2200-0700-C000-0034

Jag har läst på forum att vissa har kört denna uppdatering utan problem.

Finns det något att göra i mitt fall?
    Ladda hem uppdateringen och lägg den på ett USB minne istället: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_12625.zip
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack!! Det funkade. Var orolig att uppdateringen från skivan hade fastnat i något mellanläge som inte skulle gå att ta sig ur.

De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

Comment

hej ja har en xbox360 jtag med dashboard 2.0.12611.0 och undrar om ja ska göra samma sak som länken ovan eller om ja behöver uppdatera den eller något annat för och kunna köra dragon age 2 m.m tack på förhand

jo i systemupdate Zip filen ovan vilken xexfil ska ja köra om ja ska köra updaten
        Last edited by lilladjuret; 2011-04-01, 12:42.

Comment

Original inlägg av lilladjuret Visa Inlägg
          hej ja har en xbox360 jtag med dashboard 2.0.12611.0 och undrar om ja ska göra samma sak som länken ovan eller om ja behöver uppdatera den eller något annat för och kunna köra dragon age 2 m.m tack på förhand

jo i systemupdate Zip filen ovan vilken xexfil ska ja köra om ja ska köra updaten
          du behöver inte köra någon xex-fil. Packa upp zip-filen på ett usb-minne som är formaterat till FAT32, stoppa i minnet, starta boxen - så kommer den prompta att du ska installera updaten.

EDIT; såg att du har JTAG. Du ska INTE köra updaten! installera DashLaunch 2.11 så behöver du inte uppdatera dashen.

Comment

Original inlägg av efex Visa Inlägg
            du behöver inte köra någon xex-fil. Packa upp zip-filen på ett usb-minne som är formaterat till FAT32, stoppa i minnet, starta boxen - så kommer den prompta att du ska installera updaten.

EDIT; såg att du har JTAG. Du ska INTE köra updaten! installera DashLaunch 2.11 så behöver du inte uppdatera dashen.
            För att spelen ska gå igång när man gör enligt ovan måste man även radera mappen "$SystemUpdate" från spelets mapp... (det går alltså inte att köra direkt från skiva ännu)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X