Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

iXtreme snart här för Slim 9504 !!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• iXtreme snart här för Slim 9504 !!

Läste detta precis:
    [c4eva] more code added to lt slim, added ram stealth via rootkit also, total stealth (fw and ram) achieved
    [c4eva] i have an unopened 0225, will look at it over the weekend

Total Stealth klart, 0225 nästa..borde logiskt tänkt innebära att FW:n snart är här? ;-)

Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Läste detta precis:
    [c4eva] more code added to lt slim, added ram stealth via rootkit also, total stealth (fw and ram) achieved
    [c4eva] i have an unopened 0225, will look at it over the weekend

Total Stealth klart, 0225 nästa..borde logiskt tänkt innebära att FW:n snart är här? ;-)
    Det beror på vad som menas med "Snart" han har sagt liknande grejer tidigare... många gånger... ändå är den inte här?!
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Det beror på vad som menas med "Snart" han har sagt liknande grejer tidigare... många gånger... ändå är den inte här?!
      Sant.. Men nu kan vi iallafall börja hoppas lite. Att en fw ska vara "klar" innebär inte per automatik att den släpps snart, kanske vill han göra klart 0225 innan han släpper något. Men men, framsteg verkar göras iaf (även om det inte finns några bevis, enbart vad han säger).

Comment

Han skriver ingenstans att hela firmwaren är klar, bara att han är klar med "Stealthen" det vill säga han har gjort så att det inte ska gå att upptäcka den, men det betyder inte att firmwaren är helt färdig...

9504 kommer lsäppas först, sen kommer 0225 firmwaren kort därpå, det är inte jätte mycket som skiljer dom 2 åt vad jag förstått... lite som 74850C, 83850C, 83850Cv2 och 93450c...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Han skriver ingenstans att hela firmwaren är klar, bara att han är klar med "Stealthen" det vill säga han har gjort så att det inte ska gå att upptäcka den, men det betyder inte att firmwaren är helt färdig...

9504 kommer lsäppas först, sen kommer 0225 firmwaren kort därpå, det är inte jätte mycket som skiljer dom 2 åt vad jag förstått... lite som 74850C, 83850C, 83850Cv2 och 93450c...
          Stealth-delen är klar ja, och vi vet sen tidigare att spelen bootar utan problem i senaste dashen (realtime-checksen har varit klara en tid redan). Att han nu ska vidare till 0225 *borde*, logiskt tänkt, innebära att 9504 är så gott som klar.

Sen så är han, som alltid, väldigt tyst om ETA, men hoppas kan man alltid :-)

Edit: Spekulationer, som alltid. Men vad är livet utan hopp?!

Comment

det närmar sig!

"final slim 9504 fw sent out to all testers! creating nfo file for release!"

Comment

Äntligen! Nu kanske man kasta ps3an i väggen och börja spela tv spel igen

Comment

Original inlägg av swifter Visa Inlägg
                Äntligen! Nu kanske man kasta ps3an i väggen och börja spela tv spel igen
                inte ska man väl kasta en konsoll i väggen heller?! kom igen, du måste ju ha haft tusen möjligheter o skaffa en Xbox 360 av äldre modell och flasha... det hade varit mycket billigare än i skaffa PS3
                Google is your friend!

Comment

Och om inte annat så ska ju C4E sätta sig ned med PS3 efter att alla Slim modeller är knäckta. :-)

Comment

Köpte ps3an som media spelare . Slim är mkt snyggare, tystare och kanske håller längre än en vecka

Comment

Xgd3

Nu är väl förhoppningsvis snart slim fw här. Men frågan är hur C4 ska lösa XGD3 som kommer inom en snar framtid??

Comment

Original inlägg av WhinerN1 Visa Inlägg
                        Nu är väl förhoppningsvis snart slim fw här. Men frågan är hur C4 ska lösa XGD3 som kommer inom en snar framtid??
                        Ny firmware? osså får man bränna på nya skivor eftersom dessa tydligen ska ha större lagringsutrymme = spelen får inte längre plats på DVD+R DL

Nej, slim firmwaren är inte släppt ännu läs mer här: www.c4evaspeaks.com den är ute på final testing, så inom någon/några veckor är den här hoppas vi på!
                        Google is your friend!

Comment

Oavsett vad C4E och TJ säger så misstänker iaf jag starkt att de inte kommer släppa ut den nya firmwaren innan X360USB börjar skeppas ut till kunderna. Kan ju helt ärligt säga att jag själv definitivt inte hade gjort det. Sedan får vi se vad den nya typen av skivor egentligen betyder. Det kan faktiskt vara så att man gör om video partionen så att den inte måste ta upp 1 GB trots att den är tom. Helt klart är att man iaf måste hålla sig inom begräsningen för vad DVD klarar av.

EDIT: Såg precis på Xbox-Scene att just detta tydligen redan bekräftats.

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                            Oavsett vad C4E och TJ säger så misstänker iaf jag starkt att de inte kommer släppa ut den nya firmwaren innan X360USB börjar skeppas ut till kunderna. Kan ju helt ärligt säga att jag själv definitivt inte hade gjort det. Sedan får vi se vad den nya typen av skivor egentligen betyder. Det kan faktiskt vara så att man gör om video partionen så att den inte måste ta upp 1 GB trots att den är tom. Helt klart är att man iaf måste hålla sig inom begräsningen för vad DVD klarar av.
                            Den har redan skeppats ut?
                            Google is your friend!

Comment

Den har redan skeppats ut?
                              Nä inte slutversionen. Det är därför varken ni eller några andra har den i lager...
                              Fast du kanske menar att den skeppats från fabrik. I så fall ja, men vi har inte fått dem än iaf.
                              Last edited by Svantesson666; 2011-03-30, 20:58.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X