Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Överföra data från hårddisk Arcade -> Slim?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Överföra data från hårddisk Arcade -> Slim?

Min Xbox 360 Arcade har nu gett upp, får inte igång den alls längre, så den måste bytas ut. Problemet är att jag har hårddisk på den, med mina savegames och eftersom Arcade verkar svår att få tag i numera så är det näst billigaste jag kommer att köpa, dvs "Slim 4GB". Men hårddisken från Arcade kan jag inte koppla på Slim-varianten, eller?
    Finns det annars nåt enkelt sätt att få över det från Arcade-disken till Slim-disken?

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1264
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Enligt beksrivningen går det inte öveföra från en större disk till en mindre, vilket hade blivit fallet för mig (från 20GB-Arcadedisk till 4GB-Slimdisk). Beror detta på att man flyttar över hela filsystemet eller är det annan begränsning? Kan man inte föra över fil för fil?

Comment

På en slim kan du flytta det du vill ha utan att du raderar allt, vilket gör det möjligt att flytta runt filerna hur f*n du vill
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

ett alternativ är att plugga i hårddisken i en polares maskin och uppdatera maskinen så att du kan överföra direkt på usb-minne. du kan då kopiera över fil för fil.

Comment

Original inlägg av bena Visa Inlägg
            ett alternativ är att plugga i hårddisken i en polares maskin och uppdatera maskinen så att du kan överföra direkt på usb-minne. du kan då kopiera över fil för fil.
            Varför fil för fil för?? det är bara o ta transfer content där med
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              Varför fil för fil för?? det är bara o ta transfer content där med
              jo men nu hade han en 20gb tidigare och ska ner till 4gb, så han ska inte ha allt. men det kanske är samma sak?

Comment

Original inlägg av bena Visa Inlägg
                jo men nu hade han en 20gb tidigare och ska ner till 4gb, så han ska inte ha allt. men det kanske är samma sak?
                Det är bara att man ser till att man tar det man vill ha upp till 4gb~ väljer du transfer content kan du välja att inte ta med vissa saker
                Google is your friend!

Comment

typ det jag menade.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X