Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min 5-6 år gamla xbox360 fick RROD nyss. Efter NYASTE UPPDATERINGEN.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Normalt har vi bara möjlighet att låta rrod-reparerade 360 stå på "tomgång" ett eller ett par dygn som test. Men tyvärr ger inte det samma belastning och värmeutveckling från cpu och gpu som om man hade spelat aktivt.

Just nu har vi en praktikant som spelar två timmar på varje reparerad 360, vilket ger ett bättre utslag, vi har fångat in minst en (och troligen fler som jag inte fått information om) enhet som behövt repareras igen då den dog under testning.

Tyvärr är en sådan nivå på testning svår att hålla om en betald tekniker skall ägna sig åt det, tror ingen vill betala över 1000:- extra för reparationen....700:- täcker knappt våra omkostnader för rrod-reparationerna speciellt som det blir en del som kommer tillbaka för garantireparation.

Har någon tips om något spel som får lite bättre fart på komponenterna trots att det bara står och puttrar för sig självt så vill vi gärna höra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Stan64 skulle ju ta fatt på ett sådant spel innan jag slutade
      Det köptes ju in Switchar med för att alla testmaskiner skulle få nätverk med förutom scartswitcharna och massa patchkabel

Tummen ur, tummen ur
      /Glad Medlem <3
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
        Stan64 skulle ju ta fatt på ett sådant spel innan jag slutade
        Det köptes ju in Switchar med för att alla testmaskiner skulle få nätverk med förutom scartswitcharna och massa patchkabel

Tummen ur, tummen ur
        /Glad Medlem <3
        Jao, han frågade runt lite på diverse forum med gamers... men fick inget vettigt svar vad jag känner till... och på vissa ställen togs trådarna bort :S
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Jao, han frågade runt lite på diverse forum med gamers... men fick inget vettigt svar vad jag känner till... och på vissa ställen togs trådarna bort :S
          Visst är det kul när folk är hjälpsamma
          Varför skulle en fråga om originalspel som anstränger grafikkorten till max tas bort för ?
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
            Visst är det kul när folk är hjälpsamma
            Varför skulle en fråga om originalspel som anstränger grafikkorten till max tas bort för ?
            Ja, det undrar jag med... men antagligen för att det var till för att testa maskiner som blivit lagade... men seriöst, jag/du/någon kanske vill testa en maskin som precis kommit tillbaka från MS reparation för att se att dom verkligen gjort ett bra jobb och inte skickat tbx samma gamla trasiga maskin
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              Ja, det undrar jag med... men antagligen för att det var till för att testa maskiner som blivit lagade... men seriöst, jag/du/någon kanske vill testa en maskin som precis kommit tillbaka från MS reparation för att se att dom verkligen gjort ett bra jobb och inte skickat tbx samma gamla trasiga maskin
              Jag skickade in min original och oflashade Modern Warfare 2 Super Elite då den började visa pixelmappningar/schackrutor vilket ofta beror på GPU Ram som håller på att släppa och de nötterna skickade tillbaka samma maskin utan åtgärd då de kört "tester" på den och inte fått den att visa samma symptom... Den maskinen stod förvisso på i tre dagar o tuggade *skratt* men då den fortfarande har garanti kvar från Giganten så gick jag dit istället o fick den utbytt. Detta hände nyligen.

Samma maskin eller åtminstonde samma AV-port jag drog två streck på med en spritpenna innan jag skickade med USP
              / Pendragon

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Normalt har vi bara möjlighet att låta rrod-reparerade 360 stå på "tomgång" ett eller ett par dygn som test. Men tyvärr ger inte det samma belastning och värmeutveckling från cpu och gpu som om man hade spelat aktivt.

Just nu har vi en praktikant som spelar två timmar på varje reparerad 360, vilket ger ett bättre utslag, vi har fångat in minst en (och troligen fler som jag inte fått information om) enhet som behövt repareras igen då den dog under testning.

Tyvärr är en sådan nivå på testning svår att hålla om en betald tekniker skall ägna sig åt det, tror ingen vill betala över 1000:- extra för reparationen....700:- täcker knappt våra omkostnader för rrod-reparationerna speciellt som det blir en del som kommer tillbaka för garantireparation.

Har någon tips om något spel som får lite bättre fart på komponenterna trots att det bara står och puttrar för sig självt så vill vi gärna höra.
                Ok :] Jag hämtade den iallafall idag och den LEVER Lirat lite portal 2 och red dead redemption. Jag håller tummarna att den håller. För 1000 kr är ganska mycket pengar för en reperation. Eller 900 kr med flashning då...
                Men jag har inte spelat så jättemycket under åren, så den borde hålla. Men det är bra om den utsätts för tunga spel eller vadå? Jag håller tummarna att den håller iallafall.
                mvh

Comment

Jag gissar på att man ska ta det ganska lugnt? Inte låta den stå på för länge osv? Då blir det en bättre livslängd va? RROD beror väl på överhettning eller liknande?
                  Last edited by AFX3D; 2011-05-24, 16:59.

Comment

Original inlägg av AFX3D Visa Inlägg
                    Jag gissar på att man ska ta det ganska lugnt? Inte låta den stå på för länge osv? Då blri det en bättre livslängd va? RROD beror väl på överhettning eller liknande?
                    Ja, det är överhettning som är det största problemet, RROD i sig säger bara att ngn del av hårdvaran pajat, oftast beror det på att grafikprocessorn gått på gränsen av vad den klarar och värmt upp hela moderkortet för mycket... spelar du 8 timmar per dag 7 dagar i veckan dör maskinen inom bara ngra veckor, garanterat... men kör du ett par timmar lite då och då håller maskinen bättre
                    Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X