Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Vad märkligt.. när jag kopplar in Kinecten så står det att det krävs en uppdatering och då har jag ändå 2.0.12625 installerad enl system info.. eller är det något annat som måste uppdateras? Tog för givet att det handlade om DB... och om det inte är DB finns inte risken att den uppdaterar allt i samma veva?
Koppla ur nätverkskabeln... jag fick samma sak, den vill uppdatera kinecten... det är ingen fara att uppdatera, bara låt den göra det
Jag köpte en slim i somras som jag aldrig gjort något med eftersom lösningen med ny PCB/prokit ej hade släppts än för att lösa write protection.
Om jag förstått det rätt (har inte öppnat lådan än) så har jag en 0225.
Jag ser nu att PSXCARE erbjuder två alternativ vid flashning: kamikaze (vilket jag antar e borra/lödda dvs prokit??) och det andra alternativet antar jag är byta ut PCB?
Vilket av alternativen är bäst om jag i framtiden vill kunna uppdatera FW själv? Spelar det någon roll? Tänkte mest om jag lämnar in min box för att få bort detta problemet med WP så borde jag kunna flasha den själv framöver? Eller måste man göra om något med kamikaze varianten inför varje flashning?
Om man nu väljer sätta in ny PCB alternativet, hur svårt är det att fixa själv?
Jag köpte en slim i somras som jag aldrig gjort något med eftersom lösningen med ny PCB/prokit ej hade släppts än för att lösa write protection.
Om jag förstått det rätt (har inte öppnat lådan än) så har jag en 0225.
Jag ser nu att PSXCARE erbjuder två alternativ vid flashning: kamikaze (vilket jag antar e borra/lödda dvs prokit??) och det andra alternativet antar jag är byta ut PCB?
Vilket av alternativen är bäst om jag i framtiden vill kunna uppdatera FW själv? Spelar det någon roll? Tänkte mest om jag lämnar in min box för att få bort detta problemet med WP så borde jag kunna flasha den själv framöver? Eller måste man göra om något med kamikaze varianten inför varje flashning?
Om man nu väljer sätta in ny PCB alternativet, hur svårt är det att fixa själv?
Med Kamikaze varianten borrar vi hål i Winbond eller kapar bana på MXIC (för att det ska gå snabbare för dig som kund byter vi till färdigupplåsta kort och låser upp senare) med den här varianten måste du slå en gnista ner i hålet vi gjort för att låsa upp läsaren igen...
Den andra metoden är lättare för dig om du ska flasha om själv senare, då låser du upp kortet genom att flippa en switch på kretskortet och trycka på knappen för att låsa upp i JF, mycket mycket lättare... men kan ställa till problem vid uppdateringar från microsoft eftersom du själv skrivskyddat den och inte dom gjort det, det leder till att dom inte kommer åt att flasha om läsaren (speciellt med tanke på hårdvaru låset också)
Nu blev jag lite förvirrad. Jag är som sagt inte jätteinsatt i allt det nya.
Jag trodde vitsen med att byta PCB helt var för att bli av med WriteProtection spärren? Om man då blivit av med spärren, varför måste man flippa switch på kretsen varje gång man ska flasha om? Sorry om det är en dum/uppenbar fråga...
Nu blev jag lite förvirrad. Jag är som sagt inte jätteinsatt i allt det nya.
Jag trodde vitsen med att byta PCB helt var för att bli av med WriteProtection spärren? Om man då blivit av med spärren, varför måste man flippa switch på kretsen varje gång man ska flasha om? Sorry om det är en dum/uppenbar fråga...
Syftet är att du ska kringå det ja, men vad tror du konsollen gör om kortet inte är låst helt plötsligt?? du låser kortet igen efter att du flashat så att konsollen inte vet någonting
Till nästa fråga då, hur svårt är det att byta PCB själv? Tänkte mest om jag ändå ska öppna upp skiten längre fram själv, om det inte är massa extra krångel kan jag ju bara köpa PCBn själv och fixa bytet. Om det är svårt eller risk att man sabbar hela skiten kanske det är bättre att lämna PCB bytet åt proffsen och sen bara sköta flashningen själv
Sista fråga också.. vad är skillnaden mellan ck3 lite och pro. Om jag bara ska flasha min slim och gamla phat, har jag någon användning av pro?
Finns där någon bra step-by-step guide för hur man öppnar upp slimen och byter PCB? Om jag förstått det rätt krävs ingen lödning alls? Vore ett kul projekt att ge sig på även om man inte är så experienced
Jag har nu öppnat upp min slim och jag har en lite-on 0225 läsare i. Tänkte koppla upp till JF och läsa ur min nyckel, men mit chipset stödjer tyvärr inte 0225 vilket jag fattar de som är den läsaren som brukar strula mest när det gäller kontakt med sata till datorn.
Om man inte vill köpa en dyr x360usb finns det något sata kontrollerkort som man kan få tag på ? (psxcare kanske säljer, eller har tänkt att ta in)
Comment