Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lt 1.9 och ap25

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• lt 1.9 och ap25

hur ska spelen brännas? patchas? vad och hur gör man.tankade hem nfs hp och körde igenom abgx, men fick bara svart skärm

hur gör man?

funkade iaf bränna direkt efter att ha kört dom i abgx. glömde uppdatera dash

Comment

Jag råka ju klanta mig när dash-uppdateringen släpptes och uppdaterade dashen. Hur ska jag gå tillväga nu? Är det bara att flasha in den nya 1.9 som vanligt? Har en liteon läsare.

Comment

Original inlägg av Axan Visa Inlägg
        Jag råka ju klanta mig när dash-uppdateringen släpptes och uppdaterade dashen. Hur ska jag gå tillväga nu? Är det bara att flasha in den nya 1.9 som vanligt? Har en liteon läsare.
        japp, bara köra på med nya iXtreme... men du måste använda dig av antingen MRA hacket eller med PMT (Probe3/Scorpion2) för att få ut mjukvaran från den (dumpa/läsa ur nyckeln m.m.)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          japp, bara köra på med nya iXtreme... men du måste använda dig av antingen MRA hacket eller med PMT (Probe3/Scorpion2) för att få ut mjukvaran från den (dumpa/läsa ur nyckeln m.m.)
          Ok! Men om jag har key.bin filen sparad sen innan då? Är det en annan nyckel nu?

Comment

Original inlägg av Axan Visa Inlägg
            Ok! Men om jag har key.bin filen sparad sen innan då? Är det en annan nyckel nu?
            Det är samma nyckel men den ligger på en annan plats, jag skulle rekomendera att du dumpar om driven INNAN du flashar om den...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Hej. Jag är lite kluven på 1.9 flashen.

Vad exact är det jag ska göra som man inte brukar göra? Har en samsung läsare så jag har aldrig satt mig in i AP 25 grejjen.

Jag brukar använda JungleFlasher och bara flasha "över" med den nya verisionen. Men det verkar inte räcka denna gången.

EDIT: Ska tillägga att jag är bannad sedan länge och har kunnat spela allting utan problem. Men häromdagen så blev det "dirty disk" när jag skulle spela AC Brotherhood. Så jag mistänker att det är något som måste göras.

Tacksam för en knuff i rätt riktning.

/Niklas
              Last edited by nils_flowers; 2011-06-23, 16:18.

Comment

Original inlägg av nils_flowers Visa Inlägg
                Hej. Jag är lite kluven på 1.9 flashen.

Vad exact är det jag ska göra som man inte brukar göra? Har en samsung läsare så jag har aldrig satt mig in i AP 25 grejjen.

Jag brukar använda JungleFlasher och bara flasha "över" med den nya verisionen. Men det verkar inte räcka denna gången.

EDIT: Ska tillägga att jag är bannad sedan länge och har kunnat spela allting utan problem. Men häromdagen så blev det "dirty disk" när jag skulle spela AC Brotherhood. Så jag mistänker att det är något som måste göras.

Tacksam för en knuff i rätt riktning.

/Niklas
                om du kikar i Jungleflasher, står det något om att den är spoofed as... ? eller något om liteon? isåfall måste du byta till en sådan läsare för att få det att fungera igen...
                Google is your friend!

Comment

Tja!
                  Jag har en 360 med en LiteOn med iXtreme LT+ 1.1 och har inte uppdaterat min dashboard till senaste. Kan jag lägga in 1.9 direkt eller måste man göra någon annan uppdatering innan jag lägger in 1.9? Utgår ifrån att man flashar som tidigare.

Comment

Det är samma nyckel men den ligger på en annan plats, jag skulle rekomendera att du dumpar om driven INNAN du flashar om den...
                    Varför då? Det finns bara en version av iXtreme LT+ 1.9 så nyckeln kommer alltid att läggas på exakt samma ställe oavsett om han dumpar om sin drive eller inte.

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                      Varför då? Det finns bara en version av iXtreme LT+ 1.9 så nyckeln kommer alltid att läggas på exakt samma ställe oavsett om han dumpar om sin drive eller inte.
                      jo jo, men du vet aldrig vad ms gör vid uppdateringar... inte förrens det är för sent som med 13146 updaten, den flashade ju om läsare och det är många som uppdaterat utan o veta att den skulle flasha om dvd'n visst, nyckeln ligger på 1 ställe... men när som helst kan MS välja att flytta den igen, eller rent ut av byta nyckel, det vet du inte... inte förrens det är för sent, och det är säkrare att alltid dumpa läsaren innan du flashar, om du t.ex. råkat skriva över filerna eller döpt dom lite fel så kanske du vid nästa uppdatering tar filerna från en annan 360, gör du det och skriver över och inte har dumpat... då kanske maskinen är rökt...

därav rekomenderar jag att man ALLTID dumpar innan man flashar, då är man ALLTID 100% säker på att det inte går åt helvete eftersom man har något att backa tillbaka på
                      Google is your friend!

Comment

Om man nu använder samma datorn som man använde förra gången så behöver man ju nästan vara imponerande värdelös om man ska lyckas flasha in fel nyckel............men jag förstår vad du menar. Själv anser jag dock att det iofs nästan kan skapa mer problem än vad det skyddar mot fel. I synnerhet om man får för sig att göra MRA en andra gång. Om JF redan berättat för dig att det är rätt nyckel så kan man ju lita på det. Men, men folk får göra som de vill. Jag kommer dock inte följa Swizzy rekommendationer i det här fallet.

Comment

Original inlägg av packman Visa Inlägg
                          Tja!
                          Jag har en 360 med en LiteOn med iXtreme LT+ 1.1 och har inte uppdaterat min dashboard till senaste. Kan jag lägga in 1.9 direkt eller måste man göra någon annan uppdatering innan jag lägger in 1.9? Utgår ifrån att man flashar som tidigare.
                          Du kan lägga in 1.9 direkt och sedan uppdatera utan problem (iaf till 2.0.13146.0)
                          Google is your friend!

Comment

om du kikar i Jungleflasher, står det något om att den är spoofed as... ? eller något om liteon? isåfall måste du byta till en sådan läsare för att få det att fungera igen...
                            Jag har för mig att det är en m28 spoofed as liteon. Fick iaf med en liteon dvd när jag lämnade in den eftersom dom inte gick att flasha på den tiden.
                            Kan jag sätta in liteon dvd:n och flasha den på något enkelt sätt? Eller måste man "probe:a" och hålla på?

Tack.

/Niklas

Comment

dom som bytte driven till dig måste ha dumpat den / (eller i vart fall fått en dummy fil) .. be dom maila dig den... sen behöver du något sätt att flasha.. (strömförsörja kan du göra med 360) VIA eller NFORCE chipset eller lizard / usb360

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X