Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

C4E's iXtreme Slim LT+ 1.9 FULL Firmware Pack with 0225, 0401 Support

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• C4E's iXtreme Slim LT+ 1.9 FULL Firmware Pack with 0225, 0401 Support

C4E's iXtreme Slim LT+ 1.9 FULL Firmware Pack with 0225, 0401 Support
    >> C4E released the iXtreme LT+ v1.9 CFW in association with Team Jungle & Team Xecuter:
    [QUOTE]
    C4E’s iXtreme Slim LT+ 1.9 in association with Team Jungle & Team Xecuter

World first backups for XBOX 360 Slim, no need for expensive emulators, flash fw for free!
    - For all Liteon Drive models (0272 – which is an updated 9504, 0225 & 0401)
    - Support for XGD3 originals
    - Optimised rootkit code, ALL timings for realtime checks are same as original firmware

We have also included all the original firmwares (OFW) – as you can see there are 2 different version 0225′s too. There is a new kind of calibration data at 1FF80 that is different in 2 occurances (so far) so if you get a PLAY DVD error then you need to redump your original with the new upcoming JF and let that do its magic for you.

FYI The other variation is the factory updated version, and this difference at 1FF80 was only discovered in the last week so bear with us as there may be more variations out there.

You know if you have a factory upgraded version if the label says 9504 but the fw is 0225

Included OFW files explained:
    1. Orig-0272.bin – 0272 (Retail 9504 flashed to new dash over XBL)
    2. Orig-0225.bin – Retail 0225
    3. Orig-0225u.bin – Retail 9504 flashed at factory to 0225u … big differences in sector 1FF00 (calibration data at 1FF80)
    4. Orig-0401.bin – Retail 0401

Thanks go to Team Jungle for their hard work and efforts in the development process.
    Thanks as always go to Team Xecuter for their generous support to this whole project.

Special thanks go to Foundmy.com for their help with the 0401 drives and the factory updated 0225 drives !
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Ja, nu kan vi flasha "alla" 360 slim!

Ja, nu kan vi leverera flashade 360 slim basenheter!

Ja, vi har både kompletta xecuter upplåsta styrkort samt xecuter pro-kit för att låsa upp befintliga styrkort på lager.

Pris för flashning av slim där styrkortet måste bytas/låsas upp kommer preliminärt bli 1495:-, vi skall räkna på det under dagen när vi har gjort några och har koll på hur mycket tid vi behöver lägga på varje 360.
    Last edited by Hansi; 2011-07-20, 10:35.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Inte riktigt alla läsarna, men 90% av dom

Läsarna vi inte kan flasha är:
      Slim hitachi FW: 0500
      Slim Liteon DG16-D4S FW: 1071
      Slim Liteon DG16-D5S FW: A445
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Okay, jag som är trög nu eller...? Slim 9504 då?!

EDIT: Orig-0272.bin – 0272 (Retail 9504 flashed to new dash over XBL) = FW för 9504?

Comment

Original inlägg av efex Visa Inlägg
          Okay, jag som är trög nu eller...? Slim 9504 då?!

EDIT: Orig-0272.bin – 0272 (Retail 9504 flashed to new dash over XBL) = FW för 9504?
          0272 är en uppdaterad 9504 ja... dashboard uppdaterad alltså
          0225u är också en uppdaterad 9504, men det är fabriksuppdaterad...

Med senaste dashboard är 0272 tydligen också write protected, precis som alla andra liteons... värt o tänka på
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            0272 är en uppdaterad 9504 ja... dashboard uppdaterad alltså
            0225u är också en uppdaterad 9504, men det är fabriksuppdaterad...

Med senaste dashboard är 0272 tydligen också write protected, precis som alla andra liteons... värt o tänka på
            damnit... :| Då antar jag att man behöver replacement boarden även för 9504? Någion beräknad ankomsttid för dem hos er? n00b-varianten då, eftersom jag inte kan löda

EDIT: Eller om jag eventuellt kan posta läsaren löst) till er och få den monterad (bor i göteborg)..
            Last edited by efex; 2011-07-20, 13:51.

Comment

damnit... :| Då antar jag att man behöver replacement boarden även för 9504? Någion beräknad ankomsttid för dem hos er? n00b-varianten då, eftersom jag inte kan löda

EDIT: Eller om jag eventuellt kan posta läsaren löst) till er och få den monterad (bor i göteborg)..
              Vi fick in dom igår, ska komma upp på hemsidan senare idag och kommer kosta 1000:-

Ja, du kommer behöva det även till 9504
              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Vi fick in dom igår, ska komma upp på hemsidan senare idag och kommer kosta 1000:-

Ja, du kommer behöva det även till 9504
                Tar ni 1000:- även för löd-varianten, om ni gör jobbet?

Comment

Tar ni 1000:- även för löd-varianten, om ni gör jobbet?
                  1495:- tar vi för att flasha om hela enheten...
                  Google is your friend!

Comment

Om man vill ha en special-deal då, alltså skicka in lös dvd (den var flashad av mig innan updaten), och enbart ill ha pcb:n fastlödd? Samma pris?

Comment

Vad skulle en ny färdig flashade 4GB/250GB maskin kosta hos er?

Comment

Blir så arg! Jävla c4ev tänker bara på pengar nu. Ger inte ut nån CFW innan team x har fått sin produkt att få x antal förbokningar och skit. För 2 dagar sen fick MS ut med info att dom kommer idag med en ny mini dash update och så kommer det en ny CFW bara timmar efter. Han har inte sagt ett skit sen 2011 06 24 på c4evspeaks.Samma dag som MS går ut med info den 18de då jävlar börjar han skriva på c4evspeaks igen samma datum och så är CFW plötsligt färdig efter att folk börjar få sina drives låsta och behöver köpa upplåsta styrkort som helt plötsligt börjar levereras. Dom funkar säkert skit bra till nästa dashupdate som kan komma om nån månad lr november då den stora brukar komma.

Jag förstår att vi alla vi spela gratis spel och nya är dyra som fan. Men borde inte några smarta killar starta en spel uthyrning som funkar. Som har dom nyaste spelen att hyra ut från dag ett för tex 299kr månaden byt så ofta du vill.
                        c4ev tjänar som fan på oss nu!! Är det nån som tycker att han jobbar hårt och är värd det så kan jag bara säga att då är han ingen riktig hacker utan bara en företags hora precis som många andra. Våga vägra C4ev! Hoppas på x360key....

Comment

Original inlägg av Froggie Visa Inlägg
                          Vad skulle en ny färdig flashade 4GB/250GB maskin kosta hos er?
                          Finns upplagda på hemsidan nu

http://www.psxcare.com/section.php?xSec=90&xPage=1

Comment

Original inlägg av Postal Visa Inlägg
                            Blir så arg! Jävla c4ev tänker bara på pengar nu. Ger inte ut nån CFW innan team x har fått sin produkt att få x antal förbokningar och skit. För 2 dagar sen fick MS ut med info att dom kommer idag med en ny mini dash update och så kommer det en ny CFW bara timmar efter. Han har inte sagt ett skit sen 2011 06 24 på c4evspeaks.Samma dag som MS går ut med info den 18de då jävlar börjar han skriva på c4evspeaks igen samma datum och så är CFW plötsligt färdig efter att folk börjar få sina drives låsta och behöver köpa upplåsta styrkort som helt plötsligt börjar levereras. Dom funkar säkert skit bra till nästa dashupdate som kan komma om nån månad lr november då den stora brukar komma.

Jag förstår att vi alla vi spela gratis spel och nya är dyra som fan. Men borde inte några smarta killar starta en spel uthyrning som funkar. Som har dom nyaste spelen att hyra ut från dag ett för tex 299kr månaden byt så ofta du vill.
                            c4ev tjänar som fan på oss nu!! Är det nån som tycker att han jobbar hårt och är värd det så kan jag bara säga att då är han ingen riktig hacker utan bara en företags hora precis som många andra. Våga vägra C4ev! Hoppas på x360key....
                            Det har inte varit någon mening att släppa nya Ixtreme till slim innan återförsäljarna (vi) fått in styrkort/chip på lager...

Comment

Om man vill ha en special-deal då, alltså skicka in lös dvd (den var flashad av mig innan updaten), och enbart ill ha pcb:n fastlödd? Samma pris?
                              Ja, samma pris

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X