Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ta bort flashning med senaste uppdatering?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ta bort flashning med senaste uppdatering?

Hej
    Kan jag uppdatera min xbox med senaste dashboard uppdateringen och bli "live-säker" med origanalspel?

Och senare flasha om till LT+2.0 eller vad det blir. Jag har LT 1.8 nu men undrar om jag kör in uppdateringen blir jag bannad? Den flashar ju om dvd'n. Kan jag sen köra online med denna?

Original inlägg av LongKalsing Visa Inlägg
    Hej
    Kan jag uppdatera min xbox med senaste dashboard uppdateringen och bli "live-säker" med origanalspel?

Och senare flasha om till LT+2.0 eller vad det blir. Jag har LT 1.8 nu men undrar om jag kör in uppdateringen blir jag bannad? Den flashar ju om dvd'n. Kan jag sen köra online med denna?
    Du blir inte livesäker för det nej... har du en gång kört moddat kan du blivit flaggad...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Du blir inte livesäker för det nej... har du en gång kört moddat kan du blivit flaggad...
      Men om man aldrig varit kopplad till nätet med maskinen sen den blev flashad, är man "live-säker" om man kör in senaste uppdateringen?
      Eller blir det något spår av flashningen kvar vid deras omflashning?
      Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Ok det förstår jag men om jag lyckats utan att bli flaggad blir xboxen "original" efter denna OFW?

Comment

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
          Men om man aldrig varit kopplad till nätet med maskinen sen den blev flashad, är man "live-säker" om man kör in senaste uppdateringen?
          Eller blir det något spår av flashningen kvar vid deras omflashning?
          Det ryktades förut om att den ska lagra viss information, och det är ingen som vet vad som egentigen händer vid flash uppdateringen annat än att den flashar om helt enkelt, den kanske sparar viss information om det som låg på dvd'n innan? ingen som vet, därför är det bättre att alltid anta att en moddad maskin inte är livesäker även om den återställs, vare sig det är en uppdatering som gör det eller en modfirma/privatperson...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av LongKalsing Visa Inlägg
            Ok det förstår jag men om jag lyckats utan att bli flaggad blir xboxen "original" efter denna OFW?
            Ja, den blir original... den tar jue bort flashningen
            Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X