Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dvd-brännare slutar funka efter xbox360-flashning

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

ok, ja men då är det inte så konstigt att det står ATA kanske

det är en NEC DVD RW ND-3540A och den har ganska många år på nacken (tror den var relativt ny på marknaden när jag köpte den)

jag bränner bara med verbatim (förutom musik-cd då då tar jag vad som finns billigt)
    skall man skaffa en SATA eller IDE brännare? (vad är den största skillnaden? och vilka nackdelar finns det?)
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Comment

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
      Nja, snarare PATA för paralell-ATA. SATA är Seriell-ATA
      Ja, men PATA brukar förkortas till ATA också...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av tqila Visa Inlägg
        ok, ja men då är det inte så konstigt att det står ATA kanske

det är en NEC DVD RW ND-3540A och den har ganska många år på nacken (tror den var relativt ny på marknaden när jag köpte den)

jag bränner bara med verbatim (förutom musik-cd då då tar jag vad som finns billigt)
        skall man skaffa en SATA eller IDE brännare? (vad är den största skillnaden? och vilka nackdelar finns det?)
        Har du ON-Board SATA skulle jag rekomendera att du skaffar en sådan, det finns inte så mycket IDE (ATA/PATA) kvar på marknaden längre, lättare o få tag i en bra SATA brännare till bra pris än en IDE...

SATA är dessutom en snabbare standard än vad IDE är, så det kommer funka bättre
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Om du menar på moderkortet så ja. Då har jag det. (där jag satt hårddiskarna. (har väl ett gäng lediga där)
          Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.

Comment

Om du menar på moderkortet så ja. Då har jag det. (där jag satt hårddiskarna. (har väl ett gäng lediga där)
            Satsa på SATA isåfall, IDE/ATA är utdöende
            Google is your friend!

Comment

ok.

denna brännaren: http://www.dustinhome.se/samsung-dvd...uct/5010597713

kan den bränna duallayer?
              tyckte det stod så rörigt.. dvd+-r står det (dubbla lager)
              men är det inte dvd+-DL som är duallayer?

Comment

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1051&xSec=92 <---
                Google is your friend!

Comment

den var ju bara dubbelt så dyr..

Comment

den var ju bara dubbelt så dyr..
                    jo, men den modellen vi har är testad, funkar... och du bör inte länka till produkter på andra siter som vi har motsvarande av...

Du vet, det här är en butiks forum... vi vill ju sälja det vi har och länkar du till andra siter kanske folk köper där istället för från oss... och det är ju bara negativt för oss
                    Google is your friend!

Comment

jo men det är jag med på, självklart vill ni inte att folk hänvisar till andra sidor.
                      tänker inte ens på att det är ett "butiksforum".

men det jag inte är med på är varför ni tar dubbla priset på en brännare som är av samma modell (och säger att det är för att den är "testad")
                      och om någon köper från i detta fallet dustin istället så är det nog inte för att jag länkat utan för att det är billigare
                      (finns ju t.ex prisjakt så det är ganska lätt att jämföra priser och välja något annat billigare ställe)

och vill ni att folk ska köpa av er så kanske ni ska ha bättre priser? (på t.ex denna brännaren som vi diskuterar nu) ;P

ingen vill ju betala 400 när man kan få den för 200

jaja, tack för hjälpen/infon iaf.

Comment

jo men det är jag med på, självklart vill ni inte att folk hänvisar till andra sidor.
                        tänker inte ens på att det är ett "butiksforum".

men det jag inte är med på är varför ni tar dubbla priset på en brännare som är av samma modell (och säger att det är för att den är "testad")
                        och om någon köper från i detta fallet dustin istället så är det nog inte för att jag länkat utan för att det är billigare
                        (finns ju t.ex prisjakt så det är ganska lätt att jämföra priser och välja något annat billigare ställe)

och vill ni att folk ska köpa av er så kanske ni ska ha bättre priser? (på t.ex denna brännaren som vi diskuterar nu) ;P

ingen vill ju betala 400 när man kan få den för 200

jaja, tack för hjälpen/infon iaf.
                        Det kan bero på att dustin och andra butiker tar in tusentals, dom tar inte in typ 50~ utan dom kanske köper in 2000 vid ett och samma tillfälle, då får dom bättre pris som gör att dom kan sätta lägre summor... det e klart, vi kan sätta lägre priser också men då tjänar vi inget på det...
                        Google is your friend!

Comment

ja det är ju sant, tänkte inte så långt

Comment

Vi är inte lika snabba på att ha rätt pris på pc-prylar som de renodlade pc-butikerna. När vi satte vårt pris var det ett helt normalt pris, sedan så har det väl gått ett år eller nåt och vi har inte bevakat det... Helt OK att säga till när våra priser blivit så fel, om vi inte adderar något extra värde till varan (t.ex. support) så skall vi inte lägga på 100% på priset...
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X