Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XDG3 format?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• XDG3 format?

Tjenare, har tittat runt lite och lyckades inte hitta något om detta men säkert bara jag som är blind.. hur som helst...

såg att nya Driver San Francisco JTAG XBOX360-COMPLEX har kommit upp men av rubriken så är det ju för JTAG.

Jag läste lite comments där det bland annat stod

"This game is the FIRST ever new XDG3 format on retail disk and is yet to be copied ...
    only way to play this game is if you have a jtag console ...they ripped this game using a Jtag console which can read any new original retail disk then copied the files over off hard drive to a pc drive.
    hopefully c4eva will find a way to rip this game and release new lt firmware so we can all enjoy this game ...
    All other new games from here onwards will be in this format..
    for those people on Lt 1.91 firmware you can only play this game if you go and buy it. Lt 1.91 firmware will play the new format.
    It may take a few weeks or more before we see a rip of this game for all of us on the LT firmware."

är detta nåt som kommer påverka en hitachi läsare med 1.51 flash?

Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
    Tjenare, har tittat runt lite och lyckades inte hitta något om detta men säkert bara jag som är blind.. hur som helst...

såg att nya Driver San Francisco JTAG XBOX360-COMPLEX har kommit upp men av rubriken så är det ju för JTAG.

Jag läste lite comments där det bland annat stod

"This game is the FIRST ever new XDG3 format on retail disk and is yet to be copied ...
    only way to play this game is if you have a jtag console ...they ripped this game using a Jtag console which can read any new original retail disk then copied the files over off hard drive to a pc drive.
    hopefully c4eva will find a way to rip this game and release new lt firmware so we can all enjoy this game ...
    All other new games from here onwards will be in this format..
    for those people on Lt 1.91 firmware you can only play this game if you go and buy it. Lt 1.91 firmware will play the new format.
    It may take a few weeks or more before we see a rip of this game for all of us on the LT firmware."

är detta nåt som kommer påverka en hitachi läsare med 1.51 flash?
    JA, nytt skivformat... din hitachi kanske inte äns läser skivan senare heller
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      JA, nytt skivformat... din hitachi kanske inte äns läser skivan senare heller
      Tusan också! Aja det var väl bara en tidsfråga :P haha obannad sen 09 så får väl räcka

Comment

Ajdå det innebär att vi får vänta på lt 2.0?

Comment

Original inlägg av robbaz Visa Inlägg
          Ajdå det innebär att vi får vänta på lt 2.0?
          Ja, du måste ha LT+ 2.0 för att kunna köra kommande spel...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Här finns progress för intresserade http://www.ixtreme.net/open-forum/88...ware-info.html

Ni kommer få återförenas med en 360 i framtiden någon gång då

Comment

Hur kommer man bränna spel i fortsättningen då? Det är ju inte som en vanlig .ISO fil längre :S

Comment

Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
                Hur kommer man bränna spel i fortsättningen då? Det är ju inte som en vanlig .ISO fil längre :S
                Det kommer vara en vanlig ISO fil i fortsättningen också, när C4Eva väl släppt nya 0800 firmwaren... det kommer förmodligen bli en ny layerbreak bara
                Google is your friend!

Comment

det kommer förmodligen bli en ny layerbreak bara
                  var har du fått den informationen ifrån? eller är det rena spekulationer?
                  skulle ju kräva att man får bränna om alla sina skivor, eller så måste firmware bi mer avancerad och då kan den ju inte heta LT längre..

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                    var har du fått den informationen ifrån? eller är det rena spekulationer?
                    skulle ju kräva att man får bränna om alla sina skivor, eller så måste firmware bi mer avancerad och då kan den ju inte heta LT längre..
                    Förmodligen = jag har ingen koll, men chansar på det... skivformatet ska vara större än gamla, då behövs troligen ny layerbreak? men ja, den lär bli mer avancerad...

LT+ är jue också mer avancerad än dom gamla LT
                    Google is your friend!

Comment

Ledsen att komma med dåliga nyheter men tyvärr pekar mycket åt att det Swizzy säger inte stämmer. Det mesta lutar åt att XDG3 inte alls kommer att gå att bränna, iaf inte till en början. LT+ 2.0 kommer göra så att originalspel går igång. Det var från början meningen att man skulle kunna bränna dem själv men det verkar C4E har gått ifrån nu.
                      Som sagt, allt är bara rykten men de kommer från OggyUK (har varit del av Jungle Team), så de känns minst sagt rätt så pålitliga. Men som han själv säger, de kan komma att ändras igen.

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                        Ledsen att komma med dåliga nyheter men tyvärr pekar mycket åt att det Swizzy säger inte stämmer. Det mesta lutar åt att XDG3 inte alls kommer att gå att bränna, iaf inte till en början. LT+ 2.0 kommer göra så att originalspel går igång. Det var från början meningen att man skulle kunna bränna dem själv men det verkar C4E har gått ifrån nu.
                        Som sagt, allt är bara rykten men de kommer från OggyUK (har varit del av Jungle Team), så de känns minst sagt rätt så pålitliga. Men som han själv säger, de kan komma att ändras igen.
                        iXtreme LT + 1.9 ska jue klara original, så fattar inte varför man ska ha 2.0 med stöd för original?! 1.9 är jue baserad på nya firmwaren som kom för att stödja XGD3... visst, OggyUK bör veta lite om vad han snackar om... men jag tror ändå inte att det stämmer att 2.0 inte kommer ha backup stöd, varför ska då C4Eva göra en 0800 för att rippa XGD3 spelen?! :S onödigt isåfall jue om man ändå inte ska kunna använda dom?!
                        Google is your friend!

Comment

jag tror att jag läste för länge sedan att C4E tänkte använda "overburn" för att få plats med XGD3... Sånna skivor finns men är skitdyra eftersom ingen köper dom..
                          men vi minns alla när overburn för CD blev ett krav.. dom skivorna blev snabbt standard och nästan billigare än vanliga..

Comment

Spelen tar ju väldigt sällan upp alla 8.5GB, mycket är ju padding. Det låter konstigt om man inte kan få in XGD3 på en DL-skiva..

Man kommer antagligen inte att behöva bränna om gamla, icke XGD3-skivor, eftersom att FW/boxen lär veta om det är en XGD3-rip eller inte..

Länka gärna vart OggyUK snackar om detta.
                            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Ja nä jag vet inte vad man ska tro Swizzy men det du säger verkar minst sagt logiskt. Jag kanske har missat någon högst väsentlig punkt. Här kommer iaf länken där problemet diskuteras. Jag kan dock tänka mig att 0800 kan släppas även om det inte skulle gå att bränna .ISO filen den producerar. Man kan ha användning för den ändå..............eller iaf kinesiska pirater som sitter på en alldeles egen DVD-press. haha

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=735119

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X