Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XDG3 format?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

"*was* because things could have changed, I havent been on the team for a few months now.

Last I knew, XGD3 wasnt replicable on burnable media.

Pressed media, sure, once the discs were ripped. Hence the need for an 0800 for XGD3"

VAR inte möjligt att bränna.. inte då kanske. Jag tror att det kommer att ändras.
    Man får ändra om hur datan ligger på disken, precis som man gjorde med XGD2. Säkerhetssektorerna finns ju inte på brända skivor men dessa kopierar man och sparar på annan plats på den brända skivan istället.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Jo men en av de senaste uppdateringarna av C4Eva, himself, säger ju följande "burning is being investigated!" vilket alltså betyder med 100 % säkerhet att bränning iaf inte funka perfekt andra september när meddelandet skickades. Men jag tror nog med att grabben kommer lösa problemet, han har ju lyckats förut om man säger så. Dessutom så är han ofta på det klara med en gång om det går att fixa eller inte........även om han just då inte vet exakt hur.

Och angående mitt tidigare inlägg, bara så inte någon missuppfattar mig. Nej C4E kommer givetvis INTE släppa 0800 bara för att det skulle underlätta för kinesiska pirater.
      Last edited by Svantesson666; 2011-09-05, 18:39.

Comment

De måste ju antagligen tänka om lite. Hur man väljer att lägga datan på de brända skivorna osv. Det löser sig nog.

Om MS stoppar det såpass så att FWn inte blir livesäker (vilken ingen har varit hittills typ) så blir det ju fler och fler som använder glitch-hacket istället..

Comment

Rent fysiskt så är väl skivorna fortfarande DVD-skivor och XDG3 bara en förändring i hur filerna lagras på dom (därav förändrad layerbreak etc.) eller har jag missat något (bra länkar uppskattas isådanafall)? Har inte hållt koll på utvecklingen eftersom jag inte trodde dom skulle lansera X3GD så här fort, vart tagen lite på mattan!
          Vågar vara optimistisk och tro att det kommer lösa sig hursomhelst, kunde Dreamcastens GD-rom knäckas betvivlar jag inte att det här ordnar sig också!

Comment

Original inlägg av Sci-Fi Visa Inlägg
            Rent fysiskt så är väl skivorna fortfarande DVD-skivor och XDG3 bara en förändring i hur filerna lagras på dom (därav förändrad layerbreak etc.) eller har jag missat något (bra länkar uppskattas isådanafall)? Har inte hållt koll på utvecklingen eftersom jag inte trodde dom skulle lansera X3GD så här fort, vart tagen lite på mattan!
            Vågar vara optimistisk och tro att det kommer lösa sig hursomhelst, kunde Dreamcastens GD-rom knäckas betvivlar jag inte att det här ordnar sig också!
            Pretty much, det är jue samma typ av skivor fortfarande, bara att dom lagras lite olika nu mot vad dom gjorde tidigare, det ligger jue en dold partition på varje skiva där själva speldatan lagras, sen är det en video partition, det är den här dolda partitionen som man egentligen vill komma åt, sen vill man självklart också få med så mycket av säkerhetssektorerna som man kan (koperingsskyddet) så att spelet i huvudtaget accepteras av konsollen
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag är nu mera säker på att det KOMMER GÅ att bränna XGD: http://c4evaspeaks.com/c4eva-2011-09-06-fw/
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Jag är nu mera säker på att det KOMMER GÅ att bränna XGD: http://c4evaspeaks.com/c4eva-2011-09-06-fw/
                Som väntat.

Comment

Någon som vet hur det går till att bränna dom nya spelen? Jag läste nån guide där man använde imgburn. Jag använde det nya Layerbreket och calc optimal och truncate, dock så stannade inte bränningen vid 97% som guiden påstod att den skulle göra så imgburn slutförde bränningen till 100% och skivan funkade inte, annars så skulle man valt cancel vid 97% enligt guiden.
                  Jag har iaf lyckats få min flash (2.0) att fungera i övrigt, har en hitatchi läsare rev 0047.

Comment

Original inlägg av rastamannen Visa Inlägg
                    Någon som vet hur det går till att bränna dom nya spelen? Jag läste nån guide där man använde imgburn. Jag använde det nya Layerbreket och calc optimal och truncate, dock så stannade inte bränningen vid 97% som guiden påstod att den skulle göra så imgburn slutförde bränningen till 100% och skivan funkade inte, annars så skulle man valt cancel vid 97% enligt guiden.
                    Jag har iaf lyckats få min flash (2.0) att fungera i övrigt, har en hitatchi läsare rev 0047.
                    Guiden visar hur du gör med 2.5.5.0 och du kör troligen 2.5.6.0 där sista delen där sker automatiskt, tyvär funkar inte truncate metoden speciellt bra... bättre med full-size genom att använda en Liteon iHAS brännare, och hitachi lär inte stödja truncate ändå eftersom det inte anses vara säkert på något vis
                    Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X