Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan man uppdatera till de nyaste dashboarden med en spoofad DVD?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av jonas_p Visa Inlägg
    Okej, tack. Ska fundera hur jag ska göra.
    Det borde gå fort. Du har ju inte direkt många alternativ att ta ställning till...
    Låt PSXCARE flasha om den, gör det själv eller besök mig eller någon annan som kanske bor nära dig göra det. Annars kommer din box inte börja fungera. Eller också säljer du den på *******/******* och köper dig en Slim.

Comment

Så har jag fått mig en Liteon från en rrod box, kan jag nu direkt lägga in LTPlus-025v1.91 i den med nyckeln från samsungläsaren som sitter i och sen uppgradera dashboard?
      Eller måste jag flasha till stock fw, uppgradera dashboard och sen lägga in lt+ 1.91? Blev lite osäker när jag läste jungleflasher tutorial, NOTE: ALL PHAT LITEON POST DASH UPDATE WILL REQUIRE PMT/PROBE 3 or MRA?? Innebär detta att jag måste läsa ut nyckel på nytt efter dashbord uppgraderingen, eller kan jag använda den jag redan har sparat från samsungläsaren?

Comment

Kör på med nyckeln direkt från samsungen, du måste inte återställa mellan
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Lyfter fram frågan igen.

Jag har en lösning för detta problem, jag har en liteON drive som e paj, kommer det in någon box med en samsung och det suttit en LiteOn i så läser jag ur nyckeln ur samsungen och lägger in den i den trasiga LiteOn driven jag har. Uppdaterar från Live eller USB, sen flashar jag samsung läsaren och sätter in den i boxen.

Funkat 10 av 10 case

Finns det något annat sätt? Tacksam för input. Det finns ingen Dash uppdatering där själva flashfrekvensen är borttagen?

Comment

Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
            Lyfter fram frågan igen.

Jag har en lösning för detta problem, jag har en liteON drive som e paj, kommer det in någon box med en samsung och det suttit en LiteOn i så läser jag ur nyckeln ur samsungen och lägger in den i den trasiga LiteOn driven jag har. Uppdaterar från Live eller USB, sen flashar jag samsung läsaren och sätter in den i boxen.

Funkat 10 av 10 case

Finns det något annat sätt? Tacksam för input. Det finns ingen Dash uppdatering där själva flashfrekvensen är borttagen?
            Och du har spelat XGD3 spel på dom?
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Absolut, i regel är ju LiteOn läsaren ersatt med en Samsung, och LT2.0 funkar kanon.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X