Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Föra över saves mm från min 360 till 360 slim ( via mac)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Föra över saves mm från min 360 till 360 slim ( via mac)

Hej på er..
    Vill bara säga att jag försökt söka o även kollat faq:en.
    Har en 360 o en 360 slim.
    Har även fixat transfer cable o skiva med prog.
    Nu till min fråga..
    Min pc e knäpp så jag måste hem till en polare men han har mac...Funkar det via mac och os ja ni hajjar.
    Tack på förhand

Varför ska du gå genom datorn för??? det finns en inbyggd funktion för det där!
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Swizzy..jag har noll aning hur man gör det där så jag antog att det va via datorn..
      Beställde mitt kit via ebay o ser nu att den inte är slim kompatibel så där fick man för att man inte läste allt
      Sladde o skit ser likadant ut men not compatible.
      Hur gör man då??
      När man har rätt sladd dvs.
      mvh

Comment

När man har rätt kabel kopplar du in gamla hårddisken på kabeln, in i valfri usbport på nya konsollen, går in på memory och väljer transfer content
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Swizzy du e kung
          Inte värt o prova med kabeln jag har??
          Den ser ju likadan ut

ps tar jag ut den gamla hårddisken ur konsolen?
          ursäkta dumma frågor

Comment

Original inlägg av Dragonzilla Visa Inlägg
            Swizzy du e kung
            Inte värt o prova med kabeln jag har??
            Den ser ju likadan ut

ps tar jag ut den gamla hårddisken ur konsolen?
            ursäkta dumma frågor
            Testa, funkar det så funkar det... annars inte...

Ja, du måste obviously ta ut hårddisken från gamla konsollen, annars kan du jue inte sätta den på kabeln?
            Google is your friend!

Comment

Tusen tack du tålmodige vän!!
              Ska nog testa..se vad som sker haha..
              Håll tummarna

Comment

Läste att man kan använda en usb sticka om det inte var för stora filer.
                Ska nog prova lite allt möjligt idag

Comment

Läste att man kan använda en usb sticka om det inte var för stora filer.
                  Ska nog prova lite allt möjligt idag
                  Japp, det går också att göra, med samma metod... men då är det mer eller mindre att du formaterar USB minnet på en av maskinerna (max 16GB kan utnyttjas) därefter kopierar du allting till USB Minnet, flyttar minnet till nya maskinen, gör omvänt (flyttar från minnet) har du en 20GB hårddisk går allting med 1 "sittning" alltså du behöver inte upprepa stegen, har du däremot 60, 120, eller 250GB hårddisk kan det behöva köras flera gånger och du får ta lite i taget
                  Google is your friend!

Comment

låter ju fantastiskt!!!
                    Tror jag sitter på en arcade med max 20 gig i hårddisk...så det här ska väl gå vägen

Comment

dum fråga nu ...
                      man behöver väl inte ta ut disken när man ska använda stickan??

Comment

dum fråga nu ...
                        man behöver väl inte ta ut disken när man ska använda stickan??
                        Nej, det är också rätt självklart du sätter disken på gamla konsollen, kopierar till minnet, flyttar minnet till nya och gör motsatt mot tidigare... du fattar nog när du väl sitter där
                        Google is your friend!

Comment

Hahah...
                          Seriöst..vad skulle jag gjort utan dig Swizzy..tusen tack!!!

Comment

Nu ett annat problem..
                            Kopplade in min xbox..i med usb stickan o xboxen kände inte av den...
                            i med stickan i polarns box o inget där heller..wtf??
                            När lillan somnat ikväll ska jag testa o köra in den i min slim, se om det e nån skillnad..
                            I can´t catch a break tydligen,,
                            Kanske in o köpa en sån där nedrans sladd imorrn eller nåt..aarrgghh

Comment

se till att du har dashboard version 2.0.9199.0 eller högre, och att minnet är FAT32 innan du börjar använda det...
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X