Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flashat X-Box 360 har slutat fungera efter misstag att uppdatera spel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flashat X-Box 360 har slutat fungera efter misstag att uppdatera spel

Hej.

Min son har en tjock X-box 360 som vi flashade för att tag sen. I går brände vi ett spel som sa att spelet inte kunde spelas utan att man drog ner en uppdatering till spelet. Och dum i skallen som jag var så stoppade jag in nätverkskabeln och tryckte uppdatera

Och nu går det inte längre att varken spela eller komma in i själva X-box menyn.

Så vad göra nu?? Lilleman är galen på mig som inte får lira sina krigs spel. Och inte nog med det. Om det måste lämnas in igen så bor vi numera i Karlstad och affären vi anlitade ligger på söder i Sthlm

Så här står det på skärmen när vi startar X-box spelet:

Cant read the update from the disc.Please reinsert the disc to continue the update.

If the problem perisist, visit WWW.xbox.com/support.

Status Code: 3151-335A-B800-0F00-C000-0059

Hur löser jag detta??

Är oerhört tacksam för att få hjälp med detta.

Mvh// Micke

Du behöver flasha om DVD'n igen... den har blivit återställd, och innan dess måste du slutföra uppdateringen från USB enligt instruktionerna som finns här: http://forum.psxcare.com/support/sho...927#post244927 (inlägg 2)

i ditt fall ska du ha 13146
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Swizzy, det funkar faktiskt inte. Han måste flasha om sin spelare och sedan fortsätta från skivan.
      Det funka iaf INTE på den maskinen som jag testade detta på. Hade nämligen en kund som kom in och själv hade fastnat i detta läge. När jag dock satte i USB-minnet och körde igång hände just ingenting utan rutan med texten kom upp iaf.

Comment

Tack så mycket för svaret. Jag ska prova och göra det du säger. Sen får jag helt enkelt skicka upp X-boxet till Sthlm IGEN. A 1200kr totalt inklusive frakt och flashning. Men är huvudet dumt får nåt annat lida. Och den gången så är det min plånbok som får lida.

Comment

Jag får inte det att funka men det borde väl dom på Psxcare kunna hjälpa mig med eller??

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
            Swizzy, det funkar faktiskt inte. Han måste flasha om sin spelare och sedan fortsätta från skivan.
            Det funka iaf INTE på den maskinen som jag testade detta på. Hade nämligen en kund som kom in och själv hade fastnat i detta läge. När jag dock satte i USB-minnet och körde igång hände just ingenting utan rutan med texten kom upp iaf.
            Och du kollade vilken update det skulle vara?? stod det att den inte hittade uppdateringen?? Om det är en BenQ läsare kan det hända ändå, sen är inte alla usb minnena kompatibla heller, det måste vara FAT32 som filsystem på det och vissa vill inte Xbox 360'n arbeta med redan från början, det funkar ALLTID för oss på PSXCare med dom minnena jag preppat, jag har gjort 1 med 13146 och 1 med 13599, vissa spel vill ha 13146, andra 13599, det beror helt på vilken update som låg på skivan. kollar du i 2:a sektionen i felkoden står det vilken version du ska ha, nedan finner du en lista med några av felkoderna och dess versioner:

•Kod: 307D Dashboard: 12413

•Kod: 3080 Dashboard: 12416

•Kod: 3143 Dashboard: 12611

•Kod: 3151 Dashboard: 12625

•Kod: 335A Dashboard: 13146

•Kod: 351F Dashboard: 13599

i dom flesta fallen just nu får man 335A elelr 351F
            Last edited by Swizzy; 2011-09-25, 13:00.
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Micke.W Visa Inlägg
              Jag får inte det att funka men det borde väl dom på Psxcare kunna hjälpa mig med eller??
              Ja, det löser vi garanterat, men som sagt det ska funka bara du har FAT32 formaterat usbminne, det spelar ingen roll om du sätter i USB minnet innan eller efter att du startat och fått meddelandet...
              Google is your friend!

Comment

Det funkar som sagt var inte med USB. Så jag testar och bränner en skiva i stället och kör samma filer .

Jag förstår inte riktigt vad som ska hända om jag lyckas få in dessa filer i X-boxen som jag blev tipsad om??

Om jag lyckas få den att läsa dessa filer. Innebär det att min son kan spela Original spel igen. men inte brända spel förrän vi har Flashat om X-box konsollen??

Jag är inte så bra på detta som ni säkert redan har förstått

Comment

Suck. Nu har jag testat med 2st olika USB minnen som är formaterade med FAT32 som filsystem. Och även filerna brända på en Cd skiva. Men inget händer.

Jag ger upp och får helt enkelt försöka få min sons X-box skickat till Psxcare i stället. Vad dum i skallen jag var som stoppade in nätverks kabeln och tryckte uppdatera

Comment

Det funkar som sagt var inte med USB. Så jag testar och bränner en skiva i stället och kör samma filer .

Jag förstår inte riktigt vad som ska hända om jag lyckas få in dessa filer i X-boxen som jag blev tipsad om??

Om jag lyckas få den att läsa dessa filer. Innebär det att min son kan spela Original spel igen. men inte brända spel förrän vi har Flashat om X-box konsollen??

Jag är inte så bra på detta som ni säkert redan har förstått
                    Exakt, du får bort problemet med att uppdateringen krävs för att starta maskinen, därefter kan du bara spela original eftersom den återställts till original...

Suck. Nu har jag testat med 2st olika USB minnen som är formaterade med FAT32 som filsystem. Och även filerna brända på en Cd skiva. Men inget händer.

Jag ger upp och får helt enkelt försöka få min sons X-box skickat till Psxcare i stället. Vad dum i skallen jag var som stoppade in nätverks kabeln och tryckte uppdatera
                    Hur lägger du det? filen rakt upp och ner (rar filen) eller en mapp som heter $systemupdate typ såhär:
                    x:\$systemupdate\*massa filer*

där x = enhetens bokstav, t.ex. D:\

Det ska vara enligt det senare för att det ska funka, sen är det också viktigt att man väljer rätt uppdatering, tar du bara ner den senaste 13599 kommer det inte ha någon effekt om den har problem med 13146... om minnena är av samma märke/storlek/modell kan det vara där skon klämmer, det ska funka om det är så att den säger att den inte hittar uppdateringen längre, om den säger att den inte kan slutföra uppdateringen kan det bero på att man har en benq läsare med en äldre firmware som ställer till problem, då brukar den gå en bit med en grön "progress bar" och fastnar mitt i ungefär
                    Google is your friend!

Comment

Jag lägger filerna så här: x:\$systemupdate\*massa filer*

Det som då händer är att först står det ju så här på skärmen INNAN jag stoppar in usb minnet att den inte kan Cant read the update from the disc. Och när usb minnet är i så ändrar den ifrån att den inte kan läsa från disken till att den inte kan läsa från lagrings mediat eller nåt.

jag förstår inte varför det inte fungerar. Det hade varit jätte bra om Lilleman åtminstone kunde spela sina originalskivor på den

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        Och du kollade vilken update det skulle vara?? stod det att den inte hittade uppdateringen?? Om det är en BenQ läsare kan det hända ändå, sen är inte alla usb minnena kompatibla heller, det måste vara FAT32 som filsystem på det och vissa vill inte Xbox 360'n arbeta med redan från början, det funkar ALLTID för oss på PSXCare med dom minnena jag preppat, jag har gjort 1 med 13146 och 1 med 13599, vissa spel vill ha 13146, andra 13599, det beror helt på vilken update som låg på skivan. kollar du i 2:a sektionen i felkoden står det vilken version du ska ha, nedan finner du en lista med några av felkoderna och dess versioner:

•Kod: 307D Dashboard: 12413

•Kod: 3080 Dashboard: 12416

•Kod: 3143 Dashboard: 12611

•Kod: 3151 Dashboard: 12625

•Kod: 335A Dashboard: 13146

•Kod: 351F Dashboard: 13599

i dom flesta fallen just nu får man 335A elelr 351F
                        Aha. Once more I stand corrected. Jag prova bara med det USB-minne jag redan hade färdigt, och det har 13599 på sig. Men man måste alltså uppdatera till rätt version. Jag förstår. Hur som helst så uppdatera jag hans DVD-spelare och sedan åkte han hem och fortsatte med uppdateringen från skiva. Det funka perfekt skrev han.

Comment

Jag lägger filerna så här: x:\$systemupdate\*massa filer*

Det som då händer är att först står det ju så här på skärmen INNAN jag stoppar in usb minnet att den inte kan Cant read the update from the disc. Och när usb minnet är i så ändrar den ifrån att den inte kan läsa från disken till att den inte kan läsa från lagrings mediat eller nåt.

jag förstår inte varför det inte fungerar. Det hade varit jätte bra om Lilleman åtminstone kunde spela sina originalskivor på den
                          i ditt fall är det alltså problem med ditt minne, prova ett annat eller en extern hårddisk eller liknande, i värsta fall får du köpa samma spel original och sätta i det så ska den fortsätta därifrån istället... eller så skickar du den till oss så löser vi det garanterat
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                            Aha. Once more I stand corrected. Jag prova bara med det USB-minne jag redan hade färdigt, och det har 13599 på sig. Men man måste alltså uppdatera till rätt version. Jag förstår. Hur som helst så uppdatera jag hans DVD-spelare och sedan åkte han hem och fortsatte med uppdateringen från skiva. Det funka perfekt skrev han.
                            Ja, det går att göra så också, men det är bättre för dig om du kan lösa uppdateringen innan du flashar om, sedan flashar du om och testar att det funkar som det ska, inte låta kunden få tbx den utan att du kunnat testa... men som sagt, testa gärna att köra in 13146 på ett minne också, så du har ett till båda fail updates
                            Google is your friend!

Comment

Yippie Jag fick det att funka så Lilleman kan spela sina originalspel tills vi kommer upp och lämnar in den till er

Stort tack för hjälpen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X