Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bränna - xbox spel.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• bränna - xbox spel.

Hejsan.

har under en tid nu inte hängt med i wave funktionerna..
    vill bara hitta lite klarhet..
    har idag en xbox360 som är bannad (dock vet inte boxen om det än pga ej inkopplat till internet)

hur är det idag med wave 8-9-10-11-12-13??
    är det bara att bränna som vanligt och lira???
    eller behöver man göra något mer??

//Tjohooo

Du behöver ha iXtreme LT+ 1.9 eller senare (vissa har bara 1.9, andra 1.91 eller till och med 1.92) Annars är det nästan bara att bränna som vanligt, kolla spelen med ABGX360 innan du bränner bara, det är inte bara för livesäkerheten längre, vissa spel kommer inte starta om du inte kollat dom med ABGX360 först... (AP25/AP26)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hejsan...

vet inte vilken chippning jag har. då jag inte har live så ända jag bryr mig är att spelen kan spelas utan live och att dom funkar.
      läste något om XGD3 och XGD2? vad menas med detta?

Jo jag kör igenom dom i ABGX men har sett något om att ladda ner något för wave 13 tex som man ska lägga i någon katalog i stelth?
      efter wave 4 så behöver jag activiso skiva för att köra spel efter wave 4. vilket inte är så jobbigt.
      bränner spel för grabben här hemma så viktigaste är att man kan bränna ett wave 7-13 spel som ändå funkar.

Comment

Original inlägg av Tjohooo Visa Inlägg
        efter wave 4 så behöver jag activiso skiva för att köra spel efter wave 4. vilket inte är så jobbigt.
        Säger att du har iXtreme 1.6

XGD2/3 är olika skivformat, XGD3 är ett nytt format på skivan som idag inte går att rippa ordentligt, och inte heller bränna... det kommer gå att rippa och lira som backup inom kort...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

okej.
          Men om jag då har iXtreme 1.6.
          såg tex att FIFA12 hade kommit ut. om jag nu vill bränna och lira detta offline, dvs inte live och med nätverkskabel.
          funkar detta?

Comment

Original inlägg av Tjohooo Visa Inlägg
            okej.
            Men om jag då har iXtreme 1.6.
            såg tex att FIFA12 hade kommit ut. om jag nu vill bränna och lira detta offline, dvs inte live och med nätverkskabel.
            funkar detta?
            Nej, du måste flasha om (uppdateringen flashar om DVD'n till original, en ny version av original)
            Google is your friend!

Comment

ahaa okej...
              Upp till vilken wave kan jag köra på med min gamla flash?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X