Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det här såg jag inte komma...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Vad blir skillnaden på det ovan jämfört med följande "mini-guide"? Är det att slippa felmeddelanden etc?
    För om jag förstått det rätt så kan man redan nu bränna xgd3 spel med imgburn enl följande saxat från xecuter forumen:

INSTRUCTIONS FOR BURNING XGD3 BACKUPS WITH IMGBURN

We recommended that you use the latest version of ImgBurn (v2.5.5.0
    at the time of writing, downloadable at
    http://www.img*********/index.php?act=download). Older versions may
    handle this process differently and/or give a different set of
    errors.

Although it is set by default in ImgBurn, please ensure that under
    Tools > Settings > Write, you have "Layer Break (For DL Media)" set
    to "Calculate Optimal".

Please ensure that the layerbreak is set as 2133520 in the .dvd file.
    If you already have the XGD2 (or other) layerbreak value set in
    ImgBurn, the .dvd of the XGD3 ISO will override that setting and use
    the proper layerbreak.

As mentioned above, ImgBurn will automatically reposition/limit the
    layerbreak to 2086912 when burning to regular DVD+R DL discs.

Please see the included imgburn-xgd3-errors.png image for screenshots
    of the errors you'll encounter in ImgBurn and what to click on in
    each dialog that pops up.

Step by Step:

1. Choose "Write image file to disc", and after loading the .dvd
    file, click "Write".

2. ImgBurn will pop up a notice saying that there is not enough
    space on the disc to burn the image, and asks if you would like to
    continue anyway. Click "Yes".

3. Another message might pop up saying that optimal layerbreak
    position exceeds L0 capacity. Click "Yes".

4. An error will then pop up noting that "Set L0 Data Zone
    Capacity Failed". Click "Continue".

5. The image will begin writing to the disc.

6. Nearing the end of the write process, ImgBurn will pop up an
    error at around 97% or 98% (this is what we want -- it's
    intentional!). Click "Cancel".

7. A notice will then pop up asking if you would like ImgBurn to
    try and perform the "'Close Track/Session/Disc' functions". Click
    "Yes".

8. Let the disc finalize, and you're done!

Comment

Original inlägg av oscy Visa Inlägg
      Vad blir skillnaden på det ovan jämfört med följande "mini-guide"? Är det att slippa felmeddelanden etc?
      För om jag förstått det rätt så kan man redan nu bränna xgd3 spel med imgburn enl följande saxat från xecuter forumen:

INSTRUCTIONS FOR BURNING XGD3 BACKUPS WITH IMGBURN

...behöver inte quota allt...

Tydligen kommer nyaste spelen med extra kontroller av skivan, och då fungerar det inte förrän man använder den nya brännar-firmwaren.
      Första spelet detta gäller är Forza 3.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jävligt smart tänkt att få till en välja-spel meny via en virtuell ISO-fil.

Det är ju även på gång en iphone/android app så att man kan välja spel från telefonen e.dyl :-)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          Tydligen kommer nyaste spelen med extra kontroller av skivan, och då fungerar det inte förrän man använder den nya brännar-firmwaren.
          Första spelet detta gäller är Forza 3.
          Forza 4 är det väl? Mmm som jag förstått det så det man "missar" i bränningen just nu innehåller inget spelmaterial då man inte vill lägga detta längst in på skivan. Därför går det bra att spela spelen. Men om spelar utför "checks" även på det materialet så är det klart att man åker dit.

Störigt värre, jag som inte vill byta ut min bluraybrännare i den stationära.. och känns onödigt med en extern dvd spelare. Än så länge är det inget av xgd3 spelen som lockat, och Batman kommer jag köpa på direkten då jag älskade första spelet. Men för framtiden så lär man ju inte komma undan xgd3...

Comment

wasabi kör fortfarande över sata vilket är "super turbo jävla snabbt" jämfört mot usb 2.0

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
              wasabi kör fortfarande över sata vilket är "super turbo jävla snabbt" jämfört mot usb 2.0
              Trevligt trevligt, vi kommer ta in dom när dom kommer :-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X