Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med flashning av Lite-On Slim 9504 pre 13599

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med flashning av Lite-On Slim 9504 pre 13599

Hej

Jag fick in en kompis Slim box idag och loavde honom att hjälpa till med flashning.
    Han har en Lite-On 9504 dvd med Winbond kretsar.
    Flyt som han har så har han inte uppgraderat till senaste dashb.
    Jag läste ut firmware och flashade in ixtreme LT + 2.0 för 0272.
    Antar att detta är rätt då 9504 dvd´s blir 0272 efter dashb. uppdatering.
    Monterade dvd´n och startade boxen, allt fungerade fint, satt i nytt spel med uppdatering till Dashb. 13599 (Rage)
    Uppdatering hänger sig och jag får felmed.
    Jag vet att det står i alla guider att man FÖRST skall uppdatera dashb. och sedan flasha dvd´n.
    Men om jag gör detta så låser jag dvd´n och blir tvungen att byta pcb eller utföra Kamikazze hacket.

Antar att jag först skulle uppdaterat till dashboard till 13146 med orginal firmware i dvd´n och låtit dvd´n uppdateras till
    0272.
    Ha hört att 13146 inte låser dvd´n.
    Sedan flashat ixtreme LT + 2.0 för 0272 och därefter uppgraderat till dashb. 13599, eller?

Vad är mina alternativ just nu?
    Montera pcb och installera orginal firmware och slutföra uppdatering av dashb. 13599.
    Därefter flasha ixtreme LT + 2.0 för 0272?

Eller kan jag lösa detta utan att byta pcb?

Tacksam för svar.

Du har fått det lite om bakfoten, 13146 låser INTE dvd'n, det är 13599 som gör det...

Det alternativ du har är att återställa till 0272 OFW, uppdatera dashboarden, flasha om med antingen nytt PCB eller kamikaze som du själv skrivit
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ok, tack

Du måste mena "återställa till 9504 OFW"

Skulle det vara möjligt att flasha rep.pcb med org. firmware och slutföra uppdatering för att sedan sätta tilbaka orginal pcb med LT+2.0?

Comment

Original inlägg av JePpA99 Visa Inlägg
        Ok, tack

Du måste mena "återställa till 9504 OFW"

Skulle det vara möjligt att flasha rep.pcb med org. firmware och slutföra uppdatering för att sedan sätta tilbaka orginal pcb med LT+2.0?
        Nej, jag menar återställa till 0272 OFW, du hade väl 13146 när du uppdaterade till 13599?

Det borde gå bra ja
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hej igen

Jag flashade tillbaka org. backup på org. pcb.
          Satt i pcb i boxen och lät uppdateringen slutföras (japp, jag vet att jag låser kortet.)
          Monterade sedan in nytt pcb med LT+2.0, allt fungerar fint.
          Tänkte att det är lika bra att montera nytt pcb annars blir det bara problem längre fram när MS kommer med nya uppdateringar.

Tack för hjälpen.

Comment

Sitter med exakt samma fel tror jag, var det detta felmedd du fick precis i uppstart?

"system update failed

cant update your console. please visit MS/support

status code: 3151-3524 osv"

gjorde exakt samma sak, flashade en 9504 till 0272 och tänkte uppdatera dash. Den fryser vid ovan fel och bara står där. Stoppar i ett TX-PCB jag hade liggande, där jag provat både gamla LT+ och OFW, med WP i både 1 & 2, men ingen framgång :/

Har jag missat något??

Comment

Hej
              Japp, kommer inte ihåg exakt status code men annars samma.
              Det enda som jag fick att fungera var att lägga tillbaka backupén av 9504 orginal på orginal pcbét.
              Satt i pcbét i boxen och lät den slutföra uppdatering (Uppdaterade från USB minne då jag inte kunde köra kopierade skivor)
              Sedan tog jag ett TX-PCB och slängde in in LT+2.0 och allt fungerade fint
              Lycka till.

Comment

Ok, då får jag hoppas att det kortet inte blev skrivskyddat iom att man flashade det till 0272..?

fram med lödkolven mao, klippte ju sladdarna till gamla pcb:n.. :/

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X