Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Damaged downloadable content detected" ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• "Damaged downloadable content detected" ?

Tja!

Jag vet inte om någon redan frågat, jag har sökt men inte hittat nåt i forumet.

Får följande felmeddelande:
    "Downloadable Content Issue. Damaged downloadable content detected. Batman: Arkham City will now return to the Xbox Dashboard."

WTF? Vad har jag klantat till nu då?

Tacksam för tips

Adangerred

Pröva radera DLC:n och ladda ner den igen.
    Kaljaa koneeseen ja Ukkometsoon!

Comment

Hur har du lagt in DLC'n? köpt det? Vad har du för maskin (JTAG, Flash, Xk3y)?
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hej... det är en flashad maskin - flashades senast för 10 dagar sedan hos PSXCare.
        Spelet Batman.Arkham.City.XBOX360-COMPLEX

Vad är DLC?

Comment

Original inlägg av adangerred Visa Inlägg
          Hej... det är en flashad maskin - flashades senast för 10 dagar sedan hos PSXCare.
          Spelet Batman.Arkham.City.XBOX360-COMPLEX

Vad är DLC?
          DLC = Downloadable Content

Har du försökt lägga in något extra material till spelet direkt på hårddisken själv?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Nix. Lade inte till nåt eller tog bort nåt. Bara följde instruktionen för att bränna ISO XGD3 spel med IMGBurn (=truncate).

Comment

Nix. Lade inte till nåt eller tog bort nåt. Bara följde instruktionen för att bränna ISO XGD3 spel med IMGBurn (=truncate).
              Intressant, kan vara så att det spelet som forza4 inte gillar att man truncate (tar bort innersta delen av skivan)
              Google is your friend!

Comment

Hmm.. antar jag får snällt vänta att PSXCare får in Flashade LiteON brännare.... finns det nåt ETA (estimated time of arrival) på dessa?

Comment

Spelet funkar och även den releasen. Bränn om skivan.

Comment

Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
                    Spelet funkar och även den releasen. Bränn om skivan.
                    på vilken läsare funkar det? kan vara olika stöd för olika läsare säger du bara "bränn om" och det visar sig att ni har olika läsare kanske någon bränner om samma spel flera gånger och får samma fel pga läsaren och inte pga skivan/bränningen

jag skulle rekomendera att man väntar på en redig brännare hellre än att chansa på att det är dålig bränning bara... besides, den här versionen är inte säker för fem öre om man brännt med en brännare där man måste köra en "truncate" version
                    Google is your friend!

Comment

Jag är villig o prova det mesta... fast i ärlighetens namn så har jag nog med underlägg som det är
                      Brännaren jag använder är en Pioneer 102D och mediat är så klart Verbatim - brände skivan i 2,4x

Har inte mer brådis än att jag kan vänta på att LiteOn brännarna anländer

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        på vilken läsare funkar det? kan vara olika stöd för olika läsare säger du bara "bränn om" och det visar sig att ni har olika läsare kanske någon bränner om samma spel flera gånger och får samma fel pga läsaren och inte pga skivan/bränningen

jag skulle rekomendera att man väntar på en redig brännare hellre än att chansa på att det är dålig bränning bara... besides, den här versionen är inte säker för fem öre om man brännt med en brännare där man måste köra en "truncate" version
                        har testat det på 3 olika läsare.

BENQ "phat"
                        LiteOn "Phat"
                        LiteOn "slim"

Min kompis med en sammy kör samma release utan problem med ixtreme LT + 2.01

Har bränt spelet med Overburn och även med Ixtreme Burn Max, båda kopiorna fungerar utan problem.

Comment

Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
                          har testat det på 3 olika läsare.

BENQ "phat"
                          LiteOn "Phat"
                          LiteOn "slim"

Min kompis med en sammy kör samma release utan problem med ixtreme LT + 2.01

Har bränt spelet med Overburn och även med Ixtreme Burn Max, båda kopiorna fungerar utan problem.
                          Ok, då vet vi, overburn is the shit, dom flesta guiderna säger jue truncate... det är då det troligen INTE funkar
                          Google is your friend!

Comment

OK, ska testa med overburn...

För att göra bort mig ordentligt tänkte jag passa på och fråga: kan jag på nåt sätt se vilken version av flashning jag har på enheten? (har faktiskt ingen aning)

Comment

OK, ska testa med overburn...

För att göra bort mig ordentligt tänkte jag passa på och fråga: kan jag på nåt sätt se vilken version av flashning jag har på enheten? (har faktiskt ingen aning)

Testa olika spel, funkar alla dom senaste spelen (XGD3 t.ex.) har du LT+ 2.0, funkar alla spel utom XGD3 har du 1.9 eller 1.91... försvinner flashen när du uppdaterar dashboarden över 13146 hade du något äldre (LT+ 1.2/1.1 eller tidigare)
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X