Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tänkt att flasha om min maskin som köptes färdig flashad här på pscXare

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tänkt att flasha om min maskin som köptes färdig flashad här på pscXare

Har sökt lite grann, men blir inte klokare.
    snart kanske dags för ny klistrad tråd om flashning kanske

Inhandlade min xb360 (phat) här hos psxcare för X antal år/mån sedan.
    Är iaf Iextreme 1.6.

Har iallafall tänkt mig att flasha denna själv, för i längden så kanske man tjänar in på det.
    Men hur bör jag gå tillväga?
    Har inte uppdaterat till nyaste dash.

Så ska jag bara gå igenom en grundläggande flash guide och läsa ur nyckel, in med Iextreme Lt 2.0, dra igång systemet och köra update på dash?

Tack för din tid

Läs ur din nyckel. Ladda hem stockfirmware till din xbox. Flasha om till original. Uppdatera dash. In med 2.0

Comment

Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
      Har sökt lite grann, men blir inte klokare.
      snart kanske dags för ny klistrad tråd om flashning kanske

Inhandlade min xb360 (phat) här hos psxcare för X antal år/mån sedan.
      Är iaf Iextreme 1.6.

Har iallafall tänkt mig att flasha denna själv, för i längden så kanske man tjänar in på det.
      Men hur bör jag gå tillväga?
      Har inte uppdaterat till nyaste dash.

Så ska jag bara gå igenom en grundläggande flash guide och läsa ur nyckel, in med Iextreme Lt 2.0, dra igång systemet och köra update på dash?

Tack för din tid

Läs Jungleflasher tutorial så får du en uppfattning om hur du går tillväga, vissa säger att man ska återställa till OFW innan man uppdaterar, andra kör bara på, jag är en av dom som tycker det är onödigt att återställa innan man uppdaterar, visst det utgör en risk att Microsoft lagt in något nytt i uppdateringen som ser flashen, men den risken är inte speciellt stor... och en moddad maskin har egentligen ingenting på live att göra

blir man bannad blir man, då får man skylla sig själv eftersom man faktiskt accepterar ett avtal som mer eller mindre säger att du går med på att du INTE kör med en modifierad maskin, eller modifierade spel på live och att du om du bryter mot avtal när som helst kan förlora tillgången till tjänsten...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X