Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox360 startar men ingen bild.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox360 startar men ingen bild.

Hejsan mitt xbox har börjat uppföra sig konstigt. oftast när man startar det
    så ser man på ringen att det startar men händer inget på skärmen.

efter man hållit på ett tag så kan man få bild men efter ett tag så börjar den flipra med bilden
    som om den försöker ställa in upplösningen.

vad kan det bero på? gpu? hana chippet? eller om det kan vara nått annat?

Plz hjälp.

är det ingen som har nått förslag vad det kan bero på?
    plz

ps ibland innan bilden försvinner så kan den bli grön eller röd tvärrt.
    Last edited by MatsO; 2011-11-16, 15:44.

Comment

prova att starta den från handkontrollen och håll samtidigt inne (Y) och RT
      då går den till standardinställningarna och då borde du få bild igen

Comment

Tycker det där låter som en döende 360 som snart kommer ge RROD-felkoder...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

det är nog bara tv'n som inte pallar inställd uplösning

Comment

det är inget fel på tven förr alla andra xbox360 som är här ibland funkar då klockrent.
            har redan testat att hålla in (y+rt) men blir ingen skillnand.
            ds

Comment

Original inlägg av MatsO Visa Inlägg
              det är inget fel på tven förr alla andra xbox360 som är här ibland funkar då klockrent.
              har redan testat att hålla in (y+rt) men blir ingen skillnand.
              ds
              Kör du med samma video kabel på alla? när det blir färgskiftningar över hela skärmen kan det även vara fel på kabeln... om den inte funkar som den ska eller sitter lite halvdant kan det orsaka samma symptom...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

jo det är samma kabel jag använder på andra xbox jag testat. färg skiftningen blir över hela skärmen sen visas det i ungefär en sekund sen försvinner bilden.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X