Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MW3 "Update Couldn't be found" problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• MW3 "Update Couldn't be found" problem

Tjena! Som ni kan se är jag ny på forumet så ber om ursäkt om det är i fel forum Så jag brände MW3 med IMGBURN och min konsol är en bannad 360 flashad med iXtreme (vet ej vilken version) och har en hitachi-LG driver. Now, on to my problem: Så jag brände spelet, men sedan när jag sätter in spelet så kommer jag tillbaks till dashboarden och får meddelandet "This game requires an update, which couldn't be found" (elr något sånt). Jag undrar om det finns något sätt att "bypass" den här updaten?

Tack på förhand!

spelet är XGD3, Hitachi klarar inte dessa i skrivande stund, eller rättare sagt... dom klarar det original men inte brända...

du får vänta lite så kommer Lt+ 2.0, då kan du uppdatera ordentligt... annars kan du uppdatera från USB istället
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hur kan man uppdatera från USB då? :

Comment

Original inlägg av P3ddii Visa Inlägg
        Hur kan man uppdatera från USB då? :
        http://www.swizzy.se/Guider/dashboard_update.php senaste uppdateringen hittar du här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_13604.zip
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Men jag hörde att de nya uppdateringarna har nya säkerhetsgrejor, är det säkert att uppdatera ändå? Och kommer jag kunna spela xgd3 spel om jag uppdaterar?

Comment

Men jag hörde att de nya uppdateringarna har nya säkerhetsgrejor, är det säkert att uppdatera ändå? Och kommer jag kunna spela xgd3 spel om jag uppdaterar?
            13604 är ok att uppdatera till, en hitachi kan inte spela brända XGD3 spel idag läget (firmwaren har inte släppts ännu) uppdateringen kommer troligen stänga av möjligheten att köra brända spel för dig, men då får du bara flasha om till LT+ 1.1 eller 1.91 beroende på vilken hitachi du har
            Google is your friend!

Comment

Tror jag att jag väntar då men vet du någon noob-friendly sätt att uppgradera sin flash senare? Och måste jag uppdatera till den dashboard versionen för att den där 2.0 uppdateringen ska funka? Tack för svaren btw
              Last edited by P3ddii; 2011-11-11, 15:22.

Comment

Tror jag att jag väntar då men vet du någon noob-friendly sätt att uppgradera sin flash senare? Och måste jag uppdatera till den dashboard versionen för att den där 2.0 uppdateringen ska funka? Tack för svaren btw
                n00bfriendly; lämna in den till oss...

not so n00bfriendly; läs JF tutorial...
                Google is your friend!

Comment

Jf?

Comment

Jf?
                    sorry, glömde bort att du är nybörjare och inte har koll på förkortningarna :$ http://www.jungleflasher.net/ <--- gå in på den länken...
                    Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      sorry, glömde bort att du är nybörjare och inte har koll på förkortningarna :$ http://www.jungleflasher.net/ <--- gå in på den länken...
                      Haha ok, tack! Men.. Hur använder man JF då?

Comment

Haha ok, tack! Men.. Hur använder man JF då?
                        Läs tutorial?
                        Google is your friend!

Comment

Ska jag gå in på forums eller? Kan inte hitta en "how to" sektion

Comment

om du inte ens kan läsa så ska du nog skicka in den så att de fixar flash åt dig istället...

om du öppnar ögonen så stå det "DOWNLOAD" längst upp, klicka där och väl där finns en länk för att ladda ner tutorial, jungeflasher med mera..

http://www.jungleflasher.net/downloads.html

eller om du inte ens hittar tutorial där så har du direktlänk här:
                            http://www.jungleflasher.net/Tutorial
                            Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
                            Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Comment

Original inlägg av tqila Visa Inlägg
                              om du inte ens kan läsa så ska du nog skicka in den så att de fixar flash åt dig istället...

om du öppnar ögonen så stå det "DOWNLOAD" längst upp, klicka där och väl där finns en länk för att ladda ner tutorial, jungeflasher med mera..

http://www.jungleflasher.net/downloads.html

eller om du inte ens hittar tutorial där så har du direktlänk här:
                              http://www.jungleflasher.net/Tutorial
                              Whoops, didn't see that.. En fråga till: kan man flasha alla Hitachi med 2.0 firmware:et eller måste man kolla vilken Hitachi läsare man har först?
                              Last edited by P3ddii; 2011-11-18, 00:19.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X