Efter att ha lustläst tråden på Team Xecuters forum så verkar det iaf som de två enskilt största osakerna till en dålig bränning är antingen A) Man har inte låtit datorn jobba i fred vid bränning. B) Verbatim DVD+R DL skivorna är inte tillverkade i fabriken i Singapore (dessa är tydligen betydligt bättre än några andra).
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Burner Max problem
Collapse
X
-
Dumt svar kanske; men vart får du tag på en ABGX360 version som i huvudtaget vill checka en XGD3 iso????Original inlägg av dragonslayer Visa Inläggdum fråga kanske... men har ni testat skivorna i abgx360 ?Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
och skillnaden blir vad? brännner du full size (hela skivan) kommer ABGX360 troligen säga exakt samma sak som när du försöker checka iso'n?Original inlägg av dragonslayer Visa InläggSKIVORNA ...inte isonGoogle is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Ja givetvis kommer det inte att funka att kolla skivorna med abgx360. Men K-Probe är verkligen ett bra program för att se om ens bränningar blir bra eller inte. Så har man problem gör man klokt i att kolla sina skivor i det. Dock ska man också verifiera sina skivor med ImgBurn. För K-Probe skiter fullständigt om iso-filen är felbränd eller inte, det kollar bara kvalitén på själva bränningen.
- Citat
- Flag
Comment
-
Nuvarande version av abgx360 vägrar bara hantera ISO-filen :-)Original inlägg av dragonslayer Visa Inläggatt det är skillnad på filformatet i ison visste jag.. men inte att den brända skivan skulle bli oläslig visste jag inte.... jag får väl skaffa en xgd3 iso och labba med...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
det är inget annat än logiskt... om programmet inte kan hantera iso'n, hur ska den då hantera skivan som innehåller samma data?Original inlägg av dragonslayer Visa Inläggatt det är skillnad på filformatet i ison visste jag.. men inte att den brända skivan skulle bli oläslig visste jag inte.... jag får väl skaffa en xgd3 iso och labba med...Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Hittade följande tråd som var till mycket stor hjälp för mig:
http://www.ixtreme.net/open-forum/17...probe-2-a.html
Har inte kunnat installera AC Rev och GoW3 på hd:n till mer än 45% men de är spelbara från skiva.
Har inte testat inställningarna i tråden ovan men det blir när jag införskaffat en ny bunt MKM 003.
- Citat
- Flag
Comment
-
Fixade en lyckad bränning på AC Rev. med inställningarna i länken i föregående post. Hade en ny bunt skivor oxå, men vet ej vad det var som gjorde att jag lyckades installera skivan på hd:n denna gång. Vid 48-50 % gick dvd-läsaren ner i varv och upp igen några ggr för att därefter obehindrat nå 100 %. I pc:n kopplade jag ur sata-kablar till mina andra brännare och använde WINXP, stängde av virusprogram , Zonelab och skärmsläckare och petade inte ens på musen under bränningen.
Hoppas det hjälper nån med liknande strul.
- Citat
- Flag
Comment

Comment