Dom har hittat ett sätt att kringgå det hela med hjälp av ett USB-minne, temporär lösning tillsvidare och det framgår inte om det hindrar en från att bli bannad från Live.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ny dae.bin distribueras nu i hemlighet, Live läge nu osäkert så stay offline!
Collapse
X
-
Källa på det där tack. Har svårt att tro på att ett usb minne skulle lösa dae.bin checken.Original inlägg av Sci-Fi Visa InläggDom har hittat ett sätt att kringgå det hela med hjälp av ett USB-minne, temporär lösning tillsvidare och det framgår inte om det hindrar en från att bli bannad från Live.
update: okej så hittade vad du syftade på. han använder en xkey och visar att han kan starta spelen. han visa dock inte hur han har gjort(om han har gjort något speciellt förutom att kopiera den nya dae.bin till usb hårddisken som man alltid har gjort.).
Så det är knappast nytt eller en lösning. och nej, xkeyn är inte live säker. Nu går jag och knyter mig
update2: får rätta mig själv. Var inte ovanstående info du syftade på. Tydligen så är det separata TU som skall installeras för spelen så fungerar dom igen. Därav nyttjadet av en flashdriven. http://www.xpgamesaves.com/topic/269...daebin-update/ är dock bara en temp fix.Last edited by groover_; 2011-11-19, 02:14.
- Citat
- Flag
Comment
-
Just nu kan du inte spela AP25 spel i huvudtaget om du varit online någon gång sedan den 17/11Original inlägg av cossie_vodoo Visa InläggInnebär det att man inte ens kommer att kunna köra spel offline?Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Vad menar ni med "Exempel på AP2.5 skyddade spel är:"??? Är det okej att lira såna eller dom är inte okej förrän man bränner om med den nya listan? Som tur har jag varit upptagen med min PS3 och har varit offline ett tag :-).Original inlägg av Hansi Visa InläggVarning - Nya AP2.5 kontroller på väg - Undvik XBOX LIVE - Räkna med att få bränna om vissa backuper! (2011-11-17 @ 14:26:10)
Just nu pågår en hemlig bakgrundsuppdatering på alla XBOX 360 som ansluts till XBOX LIVE. Man får INGEN information om att denna uppdatering installeras på xboxen!!
Detta påverkar er som ansluter till XBOX LIVE och har iXtreme flashad dvdläsare och/eller XK3Y monterat.
Det som uppdateras är "DAE.BIN" vilken används för att utföra kontroller av "AP 2.5" skyddade spel. Dessa spel måste troligen patchas om via ABGX360 och brännas igen för att undvika live ban.
Har man XK3Y så måste man lägga in en ny DAE.BIN på sin hårddisk.
Besök vårt supportforum för att diskutera detaljer runt detta. Vi som jobbar på psxare har "ingen koll" på detaljerna runt detta ännu.
Exempel på AP2.5 skyddade spel är:
Assassins Creed: Brotherhood
Fable III
Need for Speed: Hot Oursiut
Halo: Reach
Driver: San Francisco
Warhammer 40,000 Space marine
Gears of War 3
Rage
X-Men: Destiny
Dark Souls
NBA2K12
Just Dance 3
Ace Combat: Assault Horizon
Forza Motorsport 4
Skylanders: Spyros adventures
Batman: Arkham City
The adventures of Tintin
Battlefield 3
Sonic Generations
Goldeneye 007: Reloaded
Metal Gear Solid HD Collection
The Elder Scrolls V: Skyrim
Call of Duty: Modern Warfare 2
Call of Duty: Black Ops
- Citat
- Flag
Comment
-
Det insåg jag för 6 mån sedan och har därför gått över till PS3 där jag kör original spel som jag verkligen gillar och använder xbox360 på dom mindre roliga spel.Original inlägg av tqila Visa Inläggjag såg detta som spiken i kistan för oss pirater iaf
ser inte hur de skulle kunna lösa så att vi kan köra spel live utan att hela tiden behöva bränna om spel och kunna se när dae har blivit uppdaterad innan vi sätter i spelet och då slippa bli flaggade..
och ja, bara grejjen att behöva bränna om hela tiden gör ju det grymt segt.
så RGH here i come
(ska väl tillägga att jag spelat live EN gång de senaste 9 månaderna och då i ungefär 10-15min) och att jag nu inte ens är guldmedlem och ej varit så i ca ett halvårLast edited by feifam; 2011-11-19, 12:21.
- Citat
- Flag
Comment
-
De har inte lagt till nya spel på AP25 listan va? För då kan man spela äldre spel som man har brännt ut offline, helst på en annan profil osv?Original inlägg av Swizzy Visa InläggJust nu kan du inte spela AP25 spel i huvudtaget om du varit online någon gång sedan den 17/11
- Citat
- Flag
Comment
-
Spelen i listan HAR AP2.5-skydd och kommer alltså inte gå att spela om man får den nya uppdateringen installerad i sin 360.Original inlägg av feifam Visa InläggVad menar ni med "Exempel på AP2.5 skyddade spel är:"??? Är det okej att lira såna eller dom är inte okej förrän man bränner om med den nya listan? Som tur har jag varit upptagen med min PS3 och har varit offline ett tag :-).Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Måste bara ställa den sista "dumma" frågan.
Om man som jag har en slim enhet som jag inte använt på typ 8 månader och igår beställde en xk3y, kommer de "gamla" med AP 2.5 skydd spelen fungera ? eller är det bara att returnera xk3y när brevbäraren behagar att komma.
Frågar man inget lär man sig inget :-)
- Citat
- Flag
Comment
-
Det kommer fungera.Original inlägg av cossie_vodoo Visa InläggMåste bara ställa den sista "dumma" frågan.
Om man som jag har en slim enhet som jag inte använt på typ 8 månader och igår beställde en xk3y, kommer de "gamla" med AP 2.5 skydd spelen fungera ? eller är det bara att returnera xk3y när brevbäraren behagar att komma.
Frågar man inget lär man sig inget :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Dom har inte lagt till några äldre spel nej, men vissa nyare spel har AP25/AP2.5Original inlägg av Musten Visa InläggDe har inte lagt till nya spel på AP25 listan va? För då kan man spela äldre spel som man har brännt ut offline, helst på en annan profil osv?Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
iXtreme LT 3.0 is coming – DAE/AP25 Gets The Silver Bullet!
Although it’s early stages, c4eva has successfully completed several tests which validate this new method and classified his solution as the “silver bullet” for AP2.5. Rather than using captured challenge results each time the dae.bin changes, the new method builds a complete set of profile data for each disc and works for all AP2.5 challenges, regardless of how the dae.bin is changed. As a result, the format of backup ISOs will be changing as the AP25 replay sector will no longer be included and the profile data will instead take its place. Though c4eva noted that it will take some development time as it’s not a quick fix, both he and the team will now be putting their full efforts behind bringing this solution to life in the form of new versions of iXtreme LT+, Xbox Backup Creator, and abgx360.
- Citat
- Flag
Comment
-
Och ni som har Hitachi dvdläsare i era xbox 360 och känt er mobbade för att det "aldrig" kommer någon iXtreme 2.0 får revanch snart. iXtreme 2.0 släpps snart till dessa, och eftersom Hitachi (och Samsung) inte kan göra AP25 checkar så är era xboxar redan immuna mot det här "problemet".
Tips för att tills vidare kringgå AP25 om man fått sin 360 "smittad" av det nya skyddet:
http://www.xpgamesaves.com/topic/269...console-works/
http://team-xecuter.com/get-your-ap2...nt-dae-update/Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Några frågor:
-om man itne har varit online med boxen senaste dagarna. finns där möjlighet att "roll-back" till dashen innan 604 och på så vis slippa denna dolda update?
-om man håller boxen helt offline framöver med 604 dashen, går det bra att fortsätta spela mina kopior? Eller finns där risk för ban?
-spel som FIFA12 och NHL12 som inte är xgd3, är dessa safe att lira offline så länge uppdateringen ej kommit? Hur är det med xgd3 kopior så som AC-revelations?
Det borde väl inte vara ökad risk för ban så länge inte boxen har hunnit bli uppdaterad? För då kan den ju inte känna av att det är fel tables än?
Ytterligare en fråga, mest eftersom jag inte alls är insatt i hur det hela fungerar. Hur gör uppdateringen så att de fångar kopiorna? Kopiorna är ju trots allt patchade och ska vara identiska med orginalen. Så varför blir inte orginalen också påverkade om Microsoft ändrar dessa tabellerna? Det kanske är uppenbart men för min del är jag helt clueless till hur det funkar
- Citat
- Flag
Comment

Comment