Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

reset glitch hack + spoofed drive?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

härligt

och för att runda av, ingen som vet någon bra guide för diverse saker till RGH som t.ex hur man uppdaterar de olika "programmen" som xexmenu,bootloader osv
    och hur man gör för att "installera" spel och hur man installerar diverse program som emulatorer och sådant?
    och ja, allmänna tips på hur man ska göra/vad man borde göra och hur man gör när man har en rgh-maskin

har letat som en tok efter diverse guider men inte lyckats hitta något vettigt.
    (helst på svenska om det går men engelska fungerar)
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Det går att göra, jag har personligen setat och gjort det... därav vet jag att det går jag sitter inte och hitta på saker och ting... vet man hur man ska göra går det... man använder sig av programmet 360 Flash Dump Tool
      360 flash dump tool används väl vara till att extracta själva filerna ur dumpen .. vad har du för att ändra i filerna sedan

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
        360 flash dump tool används väl vara till att extracta själva filerna ur dumpen .. vad har du för att ändra i filerna sedan
        Kör med version 0.97, skriv in din CPUKey under Keys ladda nanden du vill ändra i, tryck på patch... bocka i Patch Key Vault, ändra OSIG till "None Drive Info / Unspoofed" tryck sedan på OK och spara nya nanden

Under tools tabben hittar du också en config editor, där kandu ändra temp värden, video läge m.m.
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av tqila Visa Inlägg
          härligt

och för att runda av, ingen som vet någon bra guide för diverse saker till RGH som t.ex hur man uppdaterar de olika "programmen" som xexmenu,bootloader osv
          och hur man gör för att "installera" spel och hur man installerar diverse program som emulatorer och sådant?
          och ja, allmänna tips på hur man ska göra/vad man borde göra och hur man gör när man har en rgh-maskin

har letat som en tok efter diverse guider men inte lyckats hitta något vettigt.
          (helst på svenska om det går men engelska fungerar)
          Sök inte efter RGH guider, sök efter JTAG guider så hittar du MASSOR det är samma allting, det ända som skiljer är hur du uppdatterar dashboarden (bootloadern) där måste du ha RGH uppdateringar, eftersom det inte finns nya versioner av RGH ännu har jag inte skrivit en guide för det, men kommer bli en guide för det med så småningom
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

ok, såg någon guide här på psxcare och där stod det stort med rött att det inte var samma för rgh, men det kanske handlade om just bootloader då

så får börja söka upp lite guides för jtag då. inte riktigt "vågat" det då jag varit rädd att om jag gör precis som det står för jtag så blir det galet på min rgh-maskin
            Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
            Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Comment

Original inlägg av tqila Visa Inlägg
              ok, såg någon guide här på psxcare och där stod det stort med rött att det inte var samma för rgh, men det kanske handlade om just bootloader då

så får börja söka upp lite guides för jtag då. inte riktigt "vågat" det då jag varit rädd att om jag gör precis som det står för jtag så blir det galet på min rgh-maskin
              Min guide säger att den inte är för RGH eftersom den är till för hur man UPPDATERAR, det jag syftade på var mer guider för hur du ANVÄNDER allting... alla ändringar i nand/flash är andra på RGH (förutom dashlaunch t.ex. som stöjder båda)
              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X