Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med att byta LiteOn mot Hitachi..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med att byta LiteOn mot Hitachi..

Jag har kollat runt lite på nätet och hittat mycket bra fakta men tyvärr inget som hjälpt mig med detta problem.

Xbox 1: LiteOn läsare (som är dåligt i lasern) men boxen annars bra.

Xbox 2: Hitachi 3120L Rev 78 läsare (Funkar kanon) men boxen har jag lagat för RROD åtskilliga gånger...

Problemet: Sätta Hitachi i min "riktiga" xbox..(byta dvd läsare)

Obs. Jag har läst ut nycklarna från bägge läsarna.... JungleFlasher används..

1. Jag har provat sätta LiteOns nyckel på min hitachi och köra den i min "riktiga xbox" (där LiteOn satt från början)...Spel funkar ej, bara DVD filmer fungerar.

2. Jag har provat behålla org-nyckeln på min Hitachi men Spoofat manuellt till en LiteOn Läsare med hjälp av min Inquiry.bin från min LiteOn...Funkade inte heller...?

Någon som har ett hjälpande svar på detta dilemma ?

Tacksam för all hjälp.

Skall inte fungera om du inte "jtaggar" konsollen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Då krävs en J-taggning då för att kunna byta DVD-spelare med andra ord.. ?

Då är jag alltså helt körd på den fronten.. Tackar för snabbt Svar Hansi ! Uppskattas.

Comment

Du kan alltid köpa en lika dan LiteOn Läsare från t.e.x Ebay

Comment

Jo det iofs, har funderat på det men vet inte hur mycket energi jag orkar lägga hehe...Vita Arcade Xboxen håller iofs, men kanske snart dags för en uppdatering.

Allting startade med att jag ville som jag kunde fixa RROD på en box (då jag fick den billigt) och kanske ersätta den med min gamla men så hamnade jag nu istället i detta läget.. ombyte förnöjer, kommer nog sälja både och förhoppningsvis få ihop till en ny Slim Version istället

Tack för tipset Sebbekingen !

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X