Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränna XGD3?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bränna XGD3?

Tjena,

Nu har jag nyligen flashat om min hitachi v47 till LT+ 2.0 och tänkte spela och bränna lite nyare spel, men jag har googlat runt massa och hittar lite olika guider på hur man ska bränna. Jag använder ImgBrun 2.5.6.0.
    Jag har provat lite olika med tre skivor och ingen har fungerat, det står att det är en unrecognized disc och jag får status code 06-2E-00
    Jag använder en Samsung DVD-brännare SE-S224Q

Jag har läst att man bör ha Liteon iHas 224 men det borde väl fungera med andra också?
    Jag tror också jag läst att man inte ska få några felmeddelande när man bränner med 2.5.6.0 men jag får att den är för stor och den frågar om jag vill "overburn" eller "truncate". Vissa säger även att jag ska använda "User Specified" layerbreak och vissa "Calculate Optimal"

Min fråga är, måste jag ha Liteon iHas 224? Vilken är den nyaste "guiden" man bör följa? Rent ut sagt, hur bränner jag XGD3 (0800) spel?
    Tack på förhand!

Du bör bränna dom korrekt med overburn på en IHAS, även om dom ofta fungerar ändå så är det att föredra att göra helt rätt ifall du skall spela dom på någon annan 360 än din egen.

Just din hitachi v47 bryr sig ju inte ett smack om AP25 och kommer kunna starta spelen både med AP25 replay data (som dom är nu) och med AP25 profile data (som kräver iXtreme 3.0 på alla andra drivar förutom gamla hitachi och samsung).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ja då får det väl bli en liten julklapp till mig själv då

Comment

Allo! Är de nån annan delning på skivan? Den frågade om jag skulle dela den i en annnan delnig när jag försökte bränna AC R

Comment

Ja Layerbreak har bytt plats. Eftersom det nu bränns in mer på första lagret.

Comment

Man skall INTE använda gamla hederliga layerbreak 1913760 för xgd3 spel.
            Calculate optimal borde ju fungera :-)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har bränt ett XGD3 spel korrekt men får det ändå inte att starta. Vet inte riktigt vad det är som gäller när det kommer till olika dashboards osv. Har dashboard 2.0.13146.0 och LT+ firmware, vet dock inte vilken version men flashade för ca 3 månader sedan. Är det något av dashboard eller firmware som jag måste uppdatera för att få spelet att fungera?

Comment

Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
                Jag har bränt ett XGD3 spel korrekt men får det ändå inte att starta. Vet inte riktigt vad det är som gäller när det kommer till olika dashboards osv. Har dashboard 2.0.13146.0 och LT+ firmware, vet dock inte vilken version men flashade för ca 3 månader sedan. Är det något av dashboard eller firmware som jag måste uppdatera för att få spelet att fungera?
                Firmwaren, LT+ 2.0 kom i oktober, du har 1.9
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  Firmwaren, LT+ 2.0 kom i oktober, du har 1.9
                  Ok, tack då vet jag.

Ska jag uppdatera dashboard också?
                  Last edited by bluebulls84; 2011-12-22, 21:40.

Comment

Original inlägg av bluebulls84 Visa Inlägg
                    Ok, tack då vet jag.

Ska jag uppdatera dashboard också?
                    Kan vara en bra idé ja, min rekomendation är att du har lite is i magen och inväntar LT+ 3.0 som är planerad att släppas den 24:e (för tjockis liteon och benq läsare)
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Hej!

Försökte hoppa på den mest passande tråden när det gäller XGD3 och overburn.
                      Har ingen Liteon-brännare, och lär inte kunna på enkelt sätt kunna skaffa en heller.
                      Jag lever i den underbara världen, Apple, iMac, Mac mini och Macbook Pro.
                      Eller som man också skulle kunna säga att jag har ingen burk vid sidan om monitorn.
                      Så det är lite svårt att bara byta ut min brännare.
                      Jag kan visst köra Windows felfritt, och det har jag gjort.
                      Imgburn, och truncate, som ej funkar, missar ju mycket data.
                      För overburn funkar såklart inte med min dvd-brännare, en Optiarc(Sony).
                      Då undrar jag om det skulle kunna fungera på en Pioneer DVRTS0(sitter i min Mac mini) (Om nu någon har har koll, jag finner ingen info.. ?)

För annars, är det bara Liteon som klarar av overburn överhuvudtaget?

En parantes bara.
                      Om inte, finns det ngt annat sätt, tex via usb att koppla till denna Liteon?
                      USB > Sata kanske? Hjälp..

Ursäkta om jag bumpar tråden, jag har verkligen försökt finna ett svar..

Tackar ödmjukast på förhand! : )
                      Last edited by phreakii; 2012-02-28, 21:45.

Comment

Du borde ju kunna köra en lite-on + usb-adapter. Du får väl gömma den i byrålådan när du inte använder den så den inte förstör din snygga skrivbordsmiljö när du inte bränner xgd3-spel :-)

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1525
                        http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1533&xSec=60
                        http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1527

Comment

Hej igen! : )

Det låter ju verkligen kanon om man kan köra med den usb-adaptern och en lite-on för att bränna ett xgd3-spel!! : )

Så för att jag verkligen förstått det rätt..
                          Skulle er usb-adapter du hänvisar till i den översta länken fungera tillsammans med http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1507 ?

Då skulle jag kunna "bränna spelet, sen bara slänga dvd-brännaren i byrån" typ? : )

Tack för ditt snabba svar Hansi!
                          Last edited by phreakii; 2012-02-29, 00:19.

Comment

Original inlägg av phreakii Visa Inlägg
                            Hej igen! : )

Det låter ju verkligen kanon om man kan köra med den usb-adaptern och en lite-on för att bränna ett xgd3-spel!! : )

Så för att jag verkligen förstått det rätt..
                            Skulle er usb-adapter du hänvisar till i den översta länken fungera tillsammans med http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1507 ?

Då skulle jag kunna "bränna spelet, sen bara slänga dvd-brännaren i byrån" typ? : )

Tack för ditt snabba svar Hansi!
                            Det stämmer bra det kör med Windows när du bränner bara (imgburn)
                            Google is your friend!

Comment

Jag sitter med en iMac, hur ska jag göra för att bränna spelen med brännaren jag köpte?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X